Benzodiazepine tolerantie
Posted 13 March 2005 - 11:21 PM

De Hollandse PsychoWausssss!
Posted 24 March 2005 - 09:11 PM
Nu heb ik wel steeds trek in benzo's te slikken maar opiaten lust is totaal verdwenen, coca?ne base trouwens ook.
Hoewel ik weinig benzo's op recept kreeg (alleen maar een klein beetje seresta en valium, totdat de dokter merkte dat ze iets te snel opgingen) heeft het wel goed geholpen, degene die ik niet op recept nam.
Ik merk dat ze veel makkelijker af te bouwen zijn dan de opiaten, als ik ze niet neem wordt ik wel enorm druk, op ADHD niveau zeg maar, maar niet paranoia ofzo.
Kan ze gewoon een week niet nemen of langer. Of nooit meer. whatever
Posted 24 March 2005 - 10:18 PM
Kan ze gewoon een week niet nemen of langer. Of nooit meer. whatever
Dan heb jij blijkbaar geen tolerantie opgebouwd voor benzodiazepines. Heb je geluk mee en houden zo, het is een bijzonder verslavende medicijnengroep, waar tolerantie snel om de hoek komt kijken (vooral bij regelmatig, langer en veel gebruik).
Posted 24 March 2005 - 10:20 PM
maar jij zei tolleracie is verslaving toch?nou hoe zit dat dan met alcohol?is iedreen dan alcohol verslaaft?want iedereen die ik ken of het nou weekend drinkers zijn of regelmatige drinkers ze hebben allemaal al een alcohol tollerancie.....
Als je een tolerantie hebt opgebouwd voor benzo's zit je al meestal in een verslaving, benzo's zijn overal d? verslavendste drugs die er zijn en dit kan je niet echt met alcohol vergelijken.. Meeste mensen drinken alcohol op sociale gelegenheden, het is heel moeilijk wanneer je vaak drinkt op sociale gelegenheden om te stoppen, de lol van het uitgaan is er vanaf bijv, maar het stoppen met alcohol is veel makkelijker als jij niet dagelijks drinkt.. Als jij benzo's gebruikt om door dagelijkse bezigheden door te komen en dan een tolerantie opbouwt, kan je al gauw niet meer zonder..
Ik weet niet of dit wat helderder is maar kben harrrstikke knetters op het moment..

Posted 25 March 2005 - 09:27 AM

Posted 25 March 2005 - 01:22 PM
Geen tolerantie voor benzo's? Nee ik wou dat het waar was, zou een stuk goedkoper zijn.Dan heb jij blijkbaar geen tolerantie opgebouwd voor benzodiazepines. Heb je geluk mee en houden zo, het is een bijzonder verslavende medicijnengroep, waar tolerantie snel om de hoek komt kijken (vooral bij regelmatig, langer en veel gebruik).
Van alle benzo's die ik geslikt heb voel ik alleen nog (van licht naar zwaar): clonazepam, lormetazepam, flunitrazepam.
Diazepam, oxazepam, bromazepam, voel ik niet meer. Ik heb 100 mg diazepam en 60 mg oxazepam genomen en ik voelde niks, niks... nou dat is imo wel tolerantie...
Nee ik voel alleen nog clonazepam bij zeer hoge dosissen, lormetazepam bij hoge dosissen en flunitrazepam bij > 2 mg ofwel lager gecombineerd met alcohol of wiet wat ik niet graag doe, ik wil niks gebruiken voorlopig, alleen nog de benzo's... zoals ik al zei, ik ben allang blij dat ik niet meer iedere 30 uur methadon moet nemen, en ben wel bang dat ik als stop de verleiding te groot wordt.
Ik neem niet iedere dag benzo's, alleen als het mis gaat, als ik in een bui raak waarbij ik in staat ben om weer bruin te gaan kopen neem ik genoeg benzo's om plat te gaan, uit voorzorg. Kijk kan natuurlijk ook Naltrexon nemen dan maar dat is zo'n naar medicijn, die bijwerkingen zijn onbeschrijferlijk naar. Als je naltrexon op hebt hebben opiaten geen nut om te nemen, dan wordt je enkel nog zieker en voel je er niks van. Maar die nare bij-effecten leiden me meestal in zo'n wanhoop dat ik coca?ne ga gebruiken om me goed te voelen, want je wordt zo enorm depressief van naltrexon (staat ook gewoon als bijwerking vermeldt in de bijsluiter, o.a.).
Als ik plotserling stop met benzo's wordt ik alleen zeer paniekerig (bv. in de auto: GODVERDOMME KIJK UIT HET IS ROOD tegen de bestuurder als dat stoplicht 100 meter verder is) maar niet paranoia gelukkig.
Maargoed ,verslavend zijn ze zeker, no doubt about that. Maar niet te vergelijken met opiaten. En het vlakt je emoties af enzo, je wordt sloom en lamlendig als je meer neemt, en zo komt er natuurlijk niks van je leven terecht, bovendien kan ik me heel weinig herinneren ("waar was jij woensdag?" "uhh... idunno") dus ik ben er wel mee aan het stoppen (duh, zo kan je toch niet lang verder) en dat gaat aardig ...nu alleen af en toe nog flunitrazepammetjes, die zijn sterk genoeg, zoals ik al zei eigenlijk de enige die ik nog voel op middelhoge doseringen.
Posted 25 March 2005 - 05:39 PM
Ik ben idd benieuwd hoe jij je voelt als je helemaal stopt met de benzo's, ik bedoel als alle (mogelijke nog actieve) metabolieten ook uit je lichaam zijn, dan begint het afkicken pas echt en da's voor velen absoluut geen pretje helaas

Maar iedereen reageert verschillend natuurlijk.... iig succes Shiev!
Posted 25 March 2005 - 05:50 PM
Ach voordat ze uit het lichaam verdwenen zijn, ik maak me er echt geen zorgen om; iIk heb twee weken helemaal zonder gedaan pas geleden. Diazepam heb ik al lang niet meer op, laatste tijd alleen flunitrazepam, daarvoor wel veel diazepam nog en nog wat meer, ik geloof vooral lormetazepam en clonazepam, maar dat kan ik me niet meer precies herinneren (like duh. benzo's met opiaten

Posted 26 March 2005 - 11:32 AM
ben wel eens platgespoten met tranxene dat is nog iets heftiger geloof ik
24 uur in coma daarna, pfft
Posted 26 March 2005 - 12:04 PM
Maar noemt men dat een 'coma'? Is dat een echt klinisch coma? Als je plat gaat van benzo's?
platgegaan op benzo's... met opiaten of cannabis... paar keer gehad (ECHT plat dan, in de zin van >8 uur bewusteloos), je zou het denk ik gerust een (sub)coma kunnen noemen of bewusteloosheid
1x in het openbaar, zeer beschamend: veel diazepam en oxazepam, was vergeten (ja die benzo amnesie toch altijd

Rare bijkomstigheid is dat ik die dag dat ik wakker werd geen kater had maar juist heel vrolijk was

Dat was niet voor herhaling vatbaar, is toch nog een paar keer per ongeluk gebeurd, ook een keer met methadon, heroine, rohypnol en nog een paar dempers wat tot een acute ziekenhuisopname heeft geleid, maar daar weet ik niet meer zo veel van. (ik weet wel dat het (net) niet nodig was om narcan te geven want dat zou ik wel gemerkt moeten hebben)

Oja dus mensen wees voorzichtig met benzo combinaties (duh)

Posted 27 March 2005 - 11:14 PM
gisteren was dit voorpaginanieuws in de haagse courant
quote --> ontwennningsverchijnselen van Benzo's zijn lang niet zo erg als die van illegale drugs zoals cocaine en heroine en worden eerder veroorzaakt door t placebo effect.
dit vind ik echt schandalig , benzo's zijn samen met drank de enige drugs waarbij de ontwenningsverschijnselen dodelijk kunnen zijn , alleen maar omdat de doctor ze uitdeelt moeten ze weer goedgepraat worden

Posted 28 March 2005 - 04:02 PM
benzo's voor zover ik weet niet heb je een bron ofzo?? ik heb namelijk gelezen dat het niet dodelijk kan zijn de ontwenning
maar de ontwenning van benzo's is echt geenszins te vergelijken met heroine ontwenning hoor, daarin hebben ze best gelijk, cocaine is het ook niet echt mee te vergelijken in mijn ervaring, natuurlijk is er ontwenning maar die is veel minder, ik heb er grotendeels als dagelijkse slikker gewoon niets van gemerkt behalve hyperactiviteit toenik stopte voor periodes. ontwenning van coke wordt je helemaal gek en van heroine doodziek en bne je in staat mensen die je willen helpen in elkaar te slaan
Posted 28 March 2005 - 05:45 PM
Posted 28 March 2005 - 06:47 PM
Posted 28 March 2005 - 09:19 PM
Voorts vindt ik het vergelijken van afwenningsverschijnselen appels met peren vergelijken. Geen mens heeft dezelfde hersenen en genetische variaties kunnen mensen hele verschillende reacties op stoffen geven en ook bij het stoppen met die stoffen.
Net als Steelpiget vind ik dat stukje uit de Haagse courant belachelijk, welke simpele ziel kan de ontwenningsverschijnselen van benzo's afdoen als placebo?
Posted 28 March 2005 - 09:33 PM
er staat niet dat het enkel placebo is, maar wel vaak, waar ik me eerlijk gezeld wel iets bij kan voorstellen, hoewel het mss overdreven is
mar het ritueel van een pilletje uit de strip drukken en hem inslikken betekent ook heel veel voor benzomensen dan spreek ik uit ervaring en over wat ik gelezen heb (mensen die als expiriment gewoon de normale valium kregen als normaal zelfde verpakking, bijsluiter en strip waar bv. 5 mg op stond terwijl de pilletjes geen werkzame stoffen bevatte, en die merkten niks)
en zware eleptici zijn ook nog de enige groep pati?nten die nog barbituraten voorgeschreven krijgen dacht ik
Posted 29 March 2005 - 02:49 PM
k heb een boek over de "piccadelly"-junky scene in london en daar kijken de speed en heroine verslaafden allemaal neer op de mensen die barbitruraten spuiten deze zijn zowel onder invloed als gedurende de ontwenning de mensen die het minste controle over zichzelf hebben en het meeste gezondheidsgevaar loopt. Benzo zijn eigenlijk alleen veiligere/verbeterde barbitruraten (tis ook geen toeval dat er bij benzo's veel moeite wordt gedaan om ze niet spuitbaar te maken , in tegenstelling tot bijv . dex-amphetamine en oxycodon )
Posted 30 March 2005 - 05:22 PM
Posted 31 March 2005 - 08:42 PM
ik slik zelf ook wel eens een benzo zoals alprazolam etc. maar hoewel het effect best mild is vergeleken met andere middelen die ik ken heeft het toch zekere aantrekkingskracht. zeker voor dagelijks gebruik. doe ermee wat je kan!
Posted 20 October 2005 - 10:29 AM
Dat klopt niet helemaal, ik heb een vrij hoge tolerantie voor opium en papaverthee,een tolerantie wat simpelweg gezegd dus gewoon een verslaving is.
die zelfs niet veel verminderd na een aantal weken niet gebruiken,
maar ik ben niet verslaafd. Ik voel me goed als ik niet gebruik en functioneer naar behoren.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users