Jump to content

Photo

Benzodiazepine tolerantie

• Please log in to reply
49 replies to this topic

#1 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 03 March 2005 - 01:46 AM

Hoe erg kan benzo-tolerantie zijn?

Van 90 mg diazepam en 6 mg clonazepam voel ik niks behalve dat ik een heeeeel klein beetje rustig wordt... terwijl een normaal persoon daar een week bewusteloos van is (bwvs) ;)

Ik ben met de H verslaving ook regelmatig heel regelmatig deze middelen gaan gebruiken en voel er nu dus haast niks meer van ongetwijfeld is eht tolerantie.

Hoe lang duurt het dat ik weer rustig wordt van 1 valiumpje? :D

oxazepam merk ik bv wel dat is een andere benzo ... hmm seresta's

#2 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 03 March 2005 - 04:42 AM

Hoe erg kan benzo-tolerantie zijn?

Zo erg als jij hem maakt.

Ben je nou van de heroine af en overgegaan op de benzo's?

1 - 1 + 1 = alsnog 1.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#3 Bitterbalist

Bitterbalist

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 220 posts

Posted 03 March 2005 - 02:22 PM

Van 90 mg diazepam en 6 mg clonazepam voel ik niks behalve dat ik een heeeeel klein beetje rustig wordt... terwijl een normaal persoon daar een week bewusteloos van is (bwvs) blink.gif

:lol: toch nog zelf alles opgesnoept shiva?

#4 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 631 posts

Posted 03 March 2005 - 02:45 PM

Let er in ieder geval op dat als je bijna door je benzo stash heenraakt dat je nog genoeg hebt om af te kicken, met die tollerantie kun je in lichamelijke problemen komen als je cold turkey moet afkicken. Een andere optie is natuurlijk dooreten tot je stash op is en dan meteen naar de doc gaan ;)
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#5 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 03 March 2005 - 04:34 PM

Nee ik gebruik ze alleen af en toe om te functioneren in belangrijke situaties!!

bedankt voor de tip maar dat had ik al bedacht ;)

Bitterbal: nee ik had een paar strips

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 03 March 2005 - 04:48 PM

Nee ik gebruik ze alleen af en toe om te functioneren in belangrijke situaties!!

Euhh, kun je ze niet beter juist dan NIET gebruiken ? ;)

#7 noname

noname

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 03 March 2005 - 05:39 PM

hey shiva ik had toch wel het gevoel dat ik na een paar weken geen benzo's vretten me tollerancie behoorlijk was gezakt...ik slik meestal oxazepam(kan ik goedkoop aankomen)en toen ik nog vollebak aant gebruiken was slikte ik meestal 450/600 mg en dat dan in combo met methadon ,nou heb ik nie veel meer nodig dan 150/200 mg en dan voel ik me al behoorlijk relaxt!ik hen ook het gevoel dat sinds ik ben gestopt met opiaten ik een lagere tolleracie heb voor benzo's....

#8 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 03 March 2005 - 08:22 PM

Euhh, kun je ze niet beter juist dan NIET gebruiken ? ;)

Ik bedoel dan niet een halve strip met alcohol om lekker plat te gaan ofzo. Ik bedoel medicinaal gebruik en niet om mezelf te drogeren.

Kom nou zeg Dreamer...! Benzo's zijn hiervoor uitgevonden als medicijn. EN WORDEN VOORGESCHREVEN voor mensen die last hebben van bv. slapeloosheid / ernstige neerveusiteit / enz, waaronder geleden wordt.

Ik heb soms last van dergelijke klachten (misschien nasleep van de bruin verslaving) en dan is zoiets wle handig om te functioneren op school.

En neen natuurlijk ga ik niet het heilige boontje spelen, ik neem ze ook wel voor het lekkere gevoel *soms*. De meeste malen dat ik neem is het medisch zeg maar, maar de meeste pillen zijn recreatief (medisch = lage dosis, recreatef = hoge dosis, en recreatief doe ik haaaast nooit, want ik begin vanwge de gigantische tolerantie n? vooral de negatieve effecten van benzos te voeen in het ergste gevl hallucinaties. D

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 03 March 2005 - 08:27 PM

Dus je neemt ze voor school zodat je lekker kan slapen ?

#10 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 04 March 2005 - 12:03 AM

Benzodiazepines zijn niet zomaar drugs die je aan jezelf voor kan schrijven en het wordt ook niet zomaar voorgeschreven. Ik denk dat je Amerika teveel als een voorbeeld hebt genomen hier, benzo's worden daar te veel voorgeschreven, in nederland wordt je doodgegooid met de homeopatische middelen, niet met benzo's.. Zelf-medicatie is niet aan te raden, vooral als je een verslavende persoonlijkheid hebt.

"Dergelijke klachten" heeft iedereen wel last van, ikzelf ook.. Om nou steeds op benzo's te gaan vertrouwen in zulke situaties is niet echt verstandig gezien de idioot nare afkicksverschijnselen (psychologish EN physiek), je hebt al (snel) een tolerantie wat simpelweg gezegd dus gewoon een verslaving is.

Doe het ALSJEBLIEFT rustig aan met die shit want het is t? makkelijk om er 1tje te gebruiken als je iets "belangrijks" moet gaan doen..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#11 noname

noname

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 04 March 2005 - 01:09 PM

^^als je je verstand een beetje gebruikt valt het allemaal best wel mee hoor...als je benzo's een lange tijd(meer als een jaar) in hooge dosering gebruikt is de afkick inderdaad heel heftig maar als je ze een paar keer per week gebruikt heb je nergens last van...zelfs als je ze 2 weken iedere dag slikt is er nog niet zo veel aan de hand ,dan ben je 2 dagen een beetje schagrijnig das al.....en als je van een bruin verslaving af komt is het wel lekker om je afentoe is lekker te ontspannen....benzo's zijn altijd nog beter dan heroine in de zin van dat je nog normaal kan functioneeren....

en hoezo ben je verslaaft als je toleracie hebt?volgens mij heb je bij iedere drugs last van toleracie(MDMA, speed,weed)als je het regelmatig gebruikt(ieder weekend ofzo)en dat zou ik toch nie echt een verslaving noemen....

#12 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 04 March 2005 - 01:55 PM

gevaarlijke middelen blijven het,
hooked for an instance but addicted for a while.

#13 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 04 March 2005 - 05:18 PM

Zoals ksi zegt, hooked for an instance but addicted for a while.. Levenslange verslavingen zijn niet leuk. Het maakt mij niet uit als jij denkt dat 2 weken achter elkaar benzo's slikken geen probleem is (een vriend dacht hetzelfde; heeft binnen 2 maanden z'n stash of benzo's opgemaakt waar ik m'n hele leven zou mee kunnen doen). Probeer het anderen alleen niet wijs te maken, want please, denk na over wat je teweeg kan brengen. De naiviteit die van dit topic afstraalt verbaast me.

Shiva gebruikt de benzo's om te functioneren, het is een excuus om ze te gebruiken, nu al.. Natuurlijk is het moeilijk om na een heroine verslaving je leven weer op te bouwen van scratch, maar overstappen op benzo's, hoe klein en onschuldig de dosis ook lijkt, is vreselijk stom. Je moet leren om te copen zonder de benzo's, anders zal je er de rest van je leven op gaan vertrouwen om de dag door te komen..

#14 noname

noname

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 08 March 2005 - 08:24 AM

ja ok het is inderdaad niet al teverstandig....en mischien is de manier waar op Shiva ze gebruikt niet echt goed.

? je hebt al (snel) een tolerantie wat simpelweg gezegd dus gewoon een verslaving is.

maar jij zei tolleracie is verslaving toch?nou hoe zit dat dan met alcohol?is iedreen dan alcohol verslaaft?want iedereen die ik ken of het nou weekend drinkers zijn of regelmatige drinkers ze hebben allemaal al een alcohol tollerancie.....

#15 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 08 March 2005 - 06:56 PM

Achteraf zie ik in dat het eigenlijk gewoon een excuus naar mezelf was omdat het zo lekker was een excuus om er weer eentje achterover te mogen slikken.

En ik bouw mijn leven overigens niet 'van scratch' op zoals dat werd gepost dat is nou ook weer overdreven, ik heb (gelukkig) nog bijna alle dierbare dingen weten te behouden.

#16 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 08 March 2005 - 07:20 PM

@ blowmonkey,

amerika is niet het enige land waar teveel benzo's worden voorgeschreven.
Ook ik nederland is dit het geval, een aantal huisartsen is er nu op aan het hameren dat dit moet minderen, vooral in het geval van valium. Heel veel vrouwen krijgen dit veel te makkelijk voorgeschreven voor de symptomen van pms, vervolgens komen ze er achter dat het toch wel lekker werkt om hun instabiele soul, die haywire is van alle hormoontjes 20 dagen per maand te kalmeren. En ze hebben een herhaalrecept dus blijven ze lekker hun dope scoren.
Bij mij op de universiteit wordt er reeds in het eerste jaar al begonnen met erop hameren dat je heel rustig aan moet doen met voorschrijven van benzo's omdat het ook hier in nederland de spuigaten uit loopt. Kan me er wel wat bij voorstellen, zeker gezien de snelle ontwikkeling van afhankelijkheid.
Dit is dope!

#17 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 09 March 2005 - 10:48 AM

Heb zelf een tijdje tot 40 mg valium ofzo gebruikt. Volume werd het genoemd in het ggz waar ik loop (dont ask why). En het is sick spul, maar wel ow zo lekker en chilled.

#18 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 10 March 2005 - 09:27 PM

Tegen de benzodiazepine-verslaving worden de laatste tijd vorderingen gemaakt op het gebied van flavono?den uit diverse bloemen zoals de passie bloem (passi flora incarnata Linneaus)> Een goede PDF-file over dit onderwerp concludeert:

A tri-substituted benzoflavone moiety (BZF) recently isolated from the methanol extract of aerial parts of the plant Passiflora incarnata Linneaus had exhibited encouraging results in countering the dependence produced by addiction-prone substances......CONCLUSIONS: The studies revealed that the chronic administration of the BZF moiety (three doses), did not exhibit any dependence-liability of its own, even upon an abrupt cessation. Additionally, the BZF co-treatments with diazepam also prevented the incurrence of diazepam-dependence, which might be because of the aromatase enzyme inhibiting properties associated with the BZF moiety.

Er zijn in laboratoria flavono?den gesynthetiseerd, die sterker werken tegen angst dan diazepam (valium), maar veel minder verslavend en versuffend zijn dan diazepam, zoals bijvoorbeeld K36 (5,7,2'Trihydroxy-6,8,dimethoxyflavone) een flavono?d ontwikkeld uit een kruid beter bekend als skullcap (Scutellaria baicalensis) zie volgende PDF hierover.

#19 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 11 March 2005 - 06:46 PM

hm in st janskruid schijnen ook flavonoiden te zitten
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#20 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 11 March 2005 - 07:03 PM

In alle planten, kruiden en bloemen zitten in meerdere of mindere mate flavones, flavono?den, alkaloids etc. Sommige zijn psycho-actief, waarvan er al veel al bekend zijn, denk je maar eens in waar opium, coca?ne, wiet etc. etc. vandaan komen.

Er zijn ontelbaar veel soorten planten met daarin nog ontelbaar vele onontgonnen soorten stofjes.

Tegen angst en voor sedatie worden nu de bloemen en kruiden onderzocht met flavono?den met een affiniteit voor benzodiazepine-receptoren, zgn. partial agonists, die wanneer goed onderzocht en verder ontwikkelt veel mooie dingen kunnen opleveren, die uiteindelijk een gunstig alternatief voor de huidige verslavende benzodiazepines kunnen zijn, maar ook tegen vele tolerantieverschijnselen bij diverse drugs.

Met de huidige onderzoekstechnologie?n en de vele nog te onderzoeken natuurlijke stoffen staan we nog maar aan het begin van een veelbelovende zoektocht... :respect:

(ik lijk wel een hippie :whistle: )

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users