Jump to content

Photo

scales..weegschalen topique.

• Please log in to reply
87 replies to this topic

#61 mrPartypictures

mrPartypictures

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 16 January 2006 - 10:58 PM

Ik heb zelf via EBAY (zoek naar: 0,001g Digitalwaage) in Duitsland een weegschaal gekocht voor 70 EU die op 0,001 gr nauwkeurig weegt en ben er zeer tevreden over & deze weegschaal heeft een zeer goede herhaal nauwkeurigheid.

Heb ook voor 27,50 EU bij AZARIUS een gewicht calibratie setje (met gewichten van 100gr t&m 0,001gr ) gekocht om hem te controleren.

#62 kroznaxsz

kroznaxsz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 161 posts

Posted 27 April 2006 - 03:27 PM

ik ben net wel een interresante site tegengekokem, te weten deze: http://www.digitalscale.com , een soort review site van scales en verkopers

#63 TRIP

TRIP

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 29 April 2006 - 09:06 PM

Oehhh ik happy! Net m'n eerste weeg-sessietje achter de rug met m'n verse Tanita 1210. Voor $89 van Ebay gehaald incl handleiding en calibratiegewichtje.
Hoe makkelijk allemaal, helemaal in vergelijking met het apparaat (Mettler B6, een seventies ding ter grootte van een gokkast) waar ik in 't verleden mee werkte (hoewel die uitstekende diensten heeft bewezen...).
Enige nadeel van de Tanita vind ik dat 'ie zich na een paar minuten niet gebruiken automatisch uitschakelt, waarna je 'm (eigenlijk) weer opnieuw moet calibreren. Verder: supertoy! :boxing:

#64 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 10 August 2006 - 08:23 PM

Jeez louis, wat een hoop onzin hier.

Ik zou deze nemen:

http://www.saveonsca...d_scale_20.html

Iemand die dit modelletje heeft? Lijkt me mooie prijs voor chems met een potentie boven 5 mg.

Grtz
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#65 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 10 August 2006 - 09:34 PM

^ hoeveel afwijking moet je ongeveer rekenen bij weegschalen die zeggen tot op de milligram nauwkeurig te wegen? ik weet dat het eerder ter sprake is gekomen, maar wat betekent het als er bijv. staat dat iets 11 mg. weegt? dat het tussen de 6 en 16 mg. kan zijn??

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#66 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 10 August 2006 - 09:37 PM

Capacity: 20 g / 100 ct / 308.6 gr / 12.86 dwt Readability: +/- 0.002 g / 0.01 ct / 0.1 gr / 0.001 dwt Display: Easy to Read LCD Display Units: Reads in Grams, Carats, Grains & Pennyweight Features: Carrying case and gemstone tweezers included Auto Off Feature: 120 Second Automatic Power Off Scale Size: 3.5" x 2.25" Warranty: 5 Year Warranty

ow crap, het is 0.002, maar die tot 10 gr is uitverkocht :P.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#67 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 10 August 2006 - 09:38 PM

je bedoelde toch die bovenste in je link? die is wel tot 0.001

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#68 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 10 August 2006 - 09:41 PM

Iets verder staat er 20 gr x 0.002 gr

#69 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 30 October 2007 - 03:13 PM

http://www.bluelight...ad.php?t=138004

The Big and Dandy Scale Thread.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#70 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 08 June 2008 - 12:24 PM

Wat denken jullie, is de "Tomopol H010 10g/0.001g" goed genoeg om stoffen mee af te wegen met een nauwkeurigheid van rond de 5mg? Ik kan eventueel het calibratiegewichtje nawegen op school (0,1mg weegschaal daar).
Of kan iemand een weegschaal aanraden tot +/- 100 euro?

Life starts at the edge of your comfort zone

#71 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 08 June 2008 - 01:53 PM

Ik heb dat weegschaaltje en al redelijk veel gebruikt. Tot op 5 mg moet wel lukken. Ik heb het al gebruikt voor ketamine, mdma en dmt. Daarvoor is de marge wel nog redelijk groot. Maar ook voor RC's waar porties van 30 mg courant zijn moet dat wel nog lukken.
Je moet wel rekening houden dat hij niet 100% betrouwbaar is: het gebeurt vaak dat bij opeenvolgende metingen het weergegeven gewicht telkens met enkele mg omhoog gaat. Ik merk wel dat het bijgeleverde schaaltje in lege toestand altijd even veel weegt als ik hem aanzet (met een marge van enkele mg), wat dus aangeeft dat hij wel consistent meet.

Een duurdere weegschaal zal wel nog betrouwbaarder zijn bij het bovenvermelde probleem van de vaak herhaalde metingen. Da's volgens mij niet een probleem van de weegelektronica maar van de behuizing die wat teveel wrijving heeft ofzo of niet helemaal goed is uitgelijnd. Da's denk ik de achilleshiel van dit toestelletje: heel licht gebouwd, bijna volledig uit plastic. Kan ook weinig meer verwachten voor die prijs, natuurlijk.

En als je dat ijkgewichtje kan wegen ben ik wel geïnteresseerd in het resultaat.

#72 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 08 June 2008 - 07:14 PM

Ik kan eventueel het calibratiegewichtje nawegen op school (0,1mg weegschaal daar).

Weeg gewoon al je stofjes daar op school. :laugh:
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#73 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 08 June 2008 - 08:27 PM

Ik kan eventueel het calibratiegewichtje nawegen op school (0,1mg weegschaal daar).

Weeg gewoon al je stofjes daar op school. :laugh:

Ik denk dat als iemand er achter komt dat ik daar verboden stofjes weeg, het snel over is met mijn opleiding.

Een calibratiegewichtje meten daarentegen kan natuurlijk wel.

Life starts at the edge of your comfort zone

#74 ladida

ladida

Unmistakably Apparent

• Donateurs '18
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 08 June 2008 - 09:00 PM

die tomopol is best goed, als het gewicht hoger uitpakt dan normaal of oploopt wordt het tijd voor nieuwe batterijen.
Wegen met een gewichtje of capsule of schaaltje is wat rekenen maar IMHO nauwkeuriger dan wegen vanaf het nulpunt.
You can trust me, I'm dutch.

#75 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6362 posts

Posted 09 June 2008 - 12:09 AM

^Das niet helemaal waar, hoger het gewicht hoe groter de fout!
Maar als je scale niet betrouwbaar kan wegen onder de 20 mg dan is 15 mg afwegen met behulp van capsule wel duidelijk een beter plan :laugh:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#76 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 29 August 2008 - 03:17 PM

Ik denk dat ik me deze weegschaal van merk tomopol:

Posted Image

ga aanschaffen.

Kan tot 80g, tot 0,01g nauwkeurig. Gezien ik slechts occasioneel plan MDMA ed. te nemen, lijkt me dit wel in orde?

De prijs is slechts 9.95 (+10eur verzending). Terug te vinden op ebay.

Wat een wereld...

#77 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 29 August 2008 - 03:31 PM

Heb zelf een soortgelijke scale, 100g - 0,01g
6$ (+ verzending) en die werkt echt onverwacht goed ;)

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#78 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 06 November 2013 - 08:55 PM

om maar even een oeroud topic naar boven te schoppen

Vandaag met deze 10µg analytische balans gespeeld. Als ik zelf €5400 over zou hebben... (en mijn huis tocht, stof & trillingsvrij zou zijn...)
Wel mooi speelgoed, maar ik ben voor thuisgebruik (0.001g spul) eigenlijk ook prima tevreden met deze populaire keuze.
En voor paddestoelen porties tot 80g gebruik ik de 0.01g scale die twee posts hoger staat :)

OfzyRIQ.jpg

Verbing weirds language.

#79 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 07 November 2013 - 01:09 AM

wat weegt er 260µg?

omgekeerd gaat ook

#80 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 07 November 2013 - 04:58 PM

Een vingerafdruk, stofjes, etc.
Die scale stond niet echt goed opgesteld, en mensen zater er ook met vette handen aan.

Verbing weirds language.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users