Jump to content

Photo

scales..weegschalen topique.

• Please log in to reply
87 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 14 February 2005 - 10:23 PM

Kan iemand hier betaalbare weegschalen aanraden?

En hoeveel van jullie hebben eigenlijk een scale?

:)
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,018 posts

Posted 15 February 2005 - 02:35 AM

Vector VX-10 Balance

:lol:

Weegt tot de 10 mg aardig nauwkeurig, eventueel nog "liquid measurement" gebruiken = 15 euro ofzo.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 15 February 2005 - 10:48 AM

Idd zeker nauwkeurig, maar wel een hoop gekloot met mechaniek. En ik geloof dat mind meer doelde op electronisch weegschalen :) (oh ik moet nog eens hier op school een high-precision-scale meenemen :) )

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 15 February 2005 - 11:08 AM

ok, net ff beetje zitten zoeken:

DuraScale 50 $64.85 (50g X 0.01g)
DuraScale 100 $83.85 (100g X 0.01g)

opzich prima weegschaal voor een ok prijs. Maarja, 2x zo precies, en je zit al gauw op 300 dollar.

#5 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5,413 posts

Posted 15 February 2005 - 11:53 AM

gelukkig zijn er nog stoffen die je in water kan oplossen en afmeten ... ik wil er ook eentje op 'n duizendste ... maja, duur ... :)
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#6 Bitterbalist

Bitterbalist

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 220 posts

Posted 15 February 2005 - 02:18 PM

heb er ook weleens naar gekeken, maar helaas kon alleen iets vinden vanaf 1200 euro (via internet). Zou er niet zoiets bestaan als een tweedehands shop voor technische rekwistieten. Misschien een insiders veiling voor lab spulletjes (dingen die bv. een school of ziekenhuis anders weg zou flikkeren ofzo...hmm laat maar ik zit onzin te lullen want er zitten watten in me hoofd

#7 Sony

Sony

wet fentasy

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 15 February 2005 - 02:58 PM

Hoi ALleMaAL :D :dhp: :) !!

Nou terug in de dagen toen mijn opa nog niet zon super fette weegschaal had moest hij het doen met de tanita 1210-100 hij vertelde mij dat deze weegschal eg super relaks was HeHHEEhe :D op 2 miligram nauwkeurig en zo rond de 230 eurows alleen ging hij wel kapot toen er GBL opkwam :) :angry:

Dikke kus :) :) ,

Sonja

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 15 February 2005 - 03:55 PM

*echt we moeten een max-smileys p/post instellen ofzo :) (en speciaal voor sony op 2 ofzo)*

#9 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,865 posts

Posted 15 February 2005 - 05:42 PM

Zat er ook aan te denken die tanita te kopen, heb m gezien voor 239 euro alleen wil dat bedrijf niet aan particulieren leveren.

mzzl
Dit is dope!

#10 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,262 posts

Posted 15 February 2005 - 09:15 PM

Ik zou eerst ff op e-bay kijken.

Ik heb daar mijn Balanze Digital CP50 electronisch weegschaaltje (0,01-50 gram) voor iets van 28 euri gekocht. Superklein, super accuraat!

Je hebt er 'dealers' die niets dan weegschalen verkopen. Let wel op hoeveel hij al verkocht heeft en of zijn feedback ok is.

Met een beetje geduld en geluk kan je daar leuke dingen voor weinig kopen. :)

#11 TRIP

TRIP

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 22 February 2005 - 05:02 PM

Semi off-topic: is er hier iemand met een geijkte schaal die eens een Mascotte vloeitje zou willen wegen en hier posten wat de uitkomst is? + eventueel enkele andere "standaard" voorwerpen?
Volgens de Mettler B6 (uit 1970 of zo) die ik tijdelijk te leen heb weegt zo'n vloeitje 60 mg.
Thanks!

#12 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 22 February 2005 - 05:36 PM

Hmmm, 60mg, LIJKT me een beetje veel, ik zal eens kijken of ik vrijdag op school met verschillende vloeitjes kan kijken hoeveel die krengen wegen :baby:

#13 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 22 February 2005 - 08:28 PM

ik heb de digitale Phine SCL-2003, weegt wel maar op 100mg nauwkeurig maar koste ook nog geen 40,-
ben er wel tevreden mee :baby:
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#14 TRIP

TRIP

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 23 February 2005 - 06:46 PM

Hi dreamer,
alvast bedankt! 60 mg lijkt me zelf ook aan de hoge kant. Ben benieuwd waar jij mee aan komt...

#15 noname

noname

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 27 February 2005 - 09:42 PM

ik hab een analoge scale die kost maar 10 euro....is niet erg persies maar voor kleine hoeveel heden is het wel tedoen ,ik gebruikte hem altijd voor het afwegen van 0.5 gram coke...

#16 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 27 February 2005 - 09:47 PM

Op de 0,5 gram nauwkeurig is dus niet goed genoeg wanneer je bijv. 5mg 5-meo-dmt wilt hebben (is dan dus 0,005 gram)

#17 noname

noname

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 27 February 2005 - 10:10 PM

ja maar voor coke,speed of wiet zijn ze goed genoeg....

#18 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 27 February 2005 - 10:24 PM

Hi dreamer,
alvast bedankt! 60 mg lijkt me zelf ook aan de hoge kant. Ben benieuwd waar jij mee aan komt...

Woeps, sorry. Ik moest wel wegen, maar was vergeten om vloeitjes mee te nemen ;)

#19 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,851 posts

Posted 28 February 2005 - 06:29 PM

slimpie
"Paradise is not a place..it's a state of mind"

Webshop blinkit >> kleding goodies woah

#20 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,262 posts

Posted 08 March 2005 - 05:54 PM

Van het weekend met 5 personen 100 mg 2 C-I zitten splitten, nou dan heb je mooi niks aan m'n schaaltje van 10 mg nauwkeurig. :blink:

Toch maar ff checken voor een mg scale... :book:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users