Jump to content

Photo

[Zelfbouw] N2O Crackeralternatief voor een slagroomspuit

• Please log in to reply
144 replies to this topic

#101 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 08 May 2006 - 03:13 PM

heeft iemand anders ook deze spuit en er wel eens meer dan 2 patronen ingedraait?
heb zelf nog nooit meer dan 2 gedaan, ben altijd een beetje huiverig dat dat ding als een handgranaat uit elkaar zou knallen en alles in een straal van 10 meter bezaait met shrapnel

Kunner er zelfs 4 in ofzo. Bij nummer 3 en 4 ontsnapt er alleen steeds meer gas uit de capsules, niet alles wordt dus meer zo makkelijk opgenomen door die druk. Maar die dingen zijn daar op gebouwd, dat knalt echt niet zomaar uit elkaar. Kheb hem al een jaartje of 7 en hij doet het nog steeds perfect, nog niet uit elkaar geknald of whatever.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#102 AphexAcidOne

AphexAcidOne

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 09 May 2006 - 09:59 AM

okeee, thanks
een pak van mn hart :P

#103 GodelEscherBach

GodelEscherBach

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 170 posts

Posted 09 May 2006 - 02:57 PM

Ik had dezelfde angst met die slagroomspuit ja, het voelt bij 2 al aan alsof ie op springen staat. Maar ik neem inderdaad ook aan dat die dingen idiot-proof zijn gemaakt en zijn goedgekeurd door tienduizend Europese veiligheidscommissies, en dat je er rustig een hele zooi patronen in leeg kunt spuiten.

#104 daal

daal

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 04 July 2006 - 02:19 PM

Het is mij ook gelukt om met een fietspomp apparaatje een n2o cracker te maken. Heb wel wat schroefdraad aan de binnenkant moeten wegboren want de slagroompatronen hebben een dikkere hals. Daarnaast heb ik moertje onder in het klemkapje gedaan omdat de slagroomcapsules iets korter zijn. Tegen het bevriezen heb ik een mondstuk van een oranje toeter afgeschroefd (Deze hebben we toch niet meer nodig) en op het uitlaatventiel getaped. Zorg wel dat luchtdicht gebeurd anders komen er spetters lachgas doorheen. Als je den een beetje fatsoenlijke ballonen gebruikt en de ballon naar beneden houdt tijdens het vullen heb je geen last van bevriezing. Deze oplossing kost nog geen 20 euro! En is bijna net zo betrouwbaar als een gewone slagroomspuit, je moet alleen even in de gaten hebben hoe je de balon moet houden tijdens het vullen.

#105 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9420 posts

Posted 04 July 2006 - 03:26 PM

Het voordeel van een slagroomspuit blijf ik vinden dat je direct uit de fles kan nemen :P

#106 ZomMes

ZomMes

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 167 posts

Posted 04 July 2006 - 06:50 PM

^ Mee eens... ballonnen zijn vrij viestie.

#107 daal

daal

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 05 July 2006 - 09:59 AM

Het voordeel van een slagroomspuit blijf ik vinden dat je direct uit de fles kan nemen :unsure:

Mee eens, persoonlijk vindt ik het dan wel weer fijner om het lachgas nog een keer terug in de ballon te kunnen blazen, omdat ik het dan 3 keer kan inhaleren. Volgens mij gaat dit moeilijk zonder ballon.

#108 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 28 November 2006 - 02:14 PM

Ik heb ook zo'n fietspompunit, waar persluchtpatronen in kunnen, en zonder aanpassingen ook die slagroompatronen. Erg handig en pocketformaat. Ik blaas ze overigens leeg in een stevige pedaalemmerzak en inhaleer daaruit, en weer terug erin.
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#109 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 28 November 2006 - 02:22 PM

Waarom niet in ballonnen? Lijkt me toch makkelijker inhaleren eigenlijk...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#110 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 28 November 2006 - 04:58 PM

^Het lijkt me dat balonnen in zo'n kleine cracker een grotere kans hebben om te knappen vanwege het koude lachgas.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#111 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 28 November 2006 - 05:49 PM

valt wel mee, mijn ervaring was dat ongeveer 1 op de 20 á 30 knapte met die ouwe cracker die ik had. Uit voorzorg kun je ze van te voren ook even opblazen en een ballon gewoon maar 1 of 2 keer gebruiken.

#112 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 28 November 2006 - 11:44 PM

^Het lijkt me dat balonnen in zo'n kleine cracker een grotere kans hebben om te knappen vanwege het koude lachgas.

Nee hoor! Epser heeft ook zo'n zelfmaakding en die ballonnen bevriezen in eerste instantie helemaal inderdaad. Beetje blazen en wapperen en ze nemen weer hun niet-bizarre mutante vorm aan (bevroren krijgen ze echt maffe vormen!), twee capsules passen er ook prima in... enige factor is of de ballon groot of elastisch genoeg is.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#113 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 29 November 2006 - 09:15 AM

^Dat maakt het nog veel koeler eigenlijk!
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#114 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 29 November 2006 - 03:42 PM

leuke woordspeling dreadmanneke <_<
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#115 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 29 November 2006 - 06:56 PM

Bij ballonnen heb ik last van tegendruk en loopt niet het hele patroon leeg, vandaar de pedaalemmerzak.
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#116 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 25 October 2007 - 03:56 PM

Aaaaaaaaaaaaaaaaaah lachgas, dank Snaap!!! :lttd:

Ik heb inderdaad mijn eigen cracker gebouwd maar daarbij moet gezegd worden dat Snaap gelijk heeft, de originele slagroomspuiten zijn simpelweg het best! Wat ik gedaan heb ik dat systeem, wat overigens uit niets minder bestaat dan een holle ' spijker' die de capsule lek prikt en een rubber, eruit gezaagd en vervolgens met tweecomponentenhars een tuinslang-bevestiging voor op de waterkraan aangemaakt. Resultaat: een cracker van superkwaliteit die inclusief dop niet langer is dan een pen en ongeveer 2,5 cm dik is. :D
Bij dit model geldt dat het gas rechtstreeks in de ballon 'stroomt' maar van de ongeveer 2000 caspules die er in de afgelopen jaren mee geopend zijn hebben het er misschien 5 niet overleefd... gewoon van de blokker die ballonnen, niets mee aan de hand dus!

Morgen volgen de foto's! :(

FOTO' S !!! :D Dit is de unit waar Epser het over had... heb maar even de vrijheid genomen om de foto's van deze cracker online te zetten.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Thank you, the mdgt.

#117 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 25 October 2007 - 04:08 PM

Dope ding. :lttd:
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#118 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 25 October 2007 - 04:16 PM

zoo cool zeg, daar kan je mee aankomen...
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#119 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 25 October 2007 - 04:36 PM

check deze uit :lttd:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

oh ja en dit is ook cool.
een geluidsdemper voor bovenstaande crackers.

Posted Image

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#120 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 25 October 2007 - 05:58 PM

^Hmmm, die dingen doen me ergens anders aan denken. :lttd:
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users