Jump to content

Photo

[Zelfbouw] N2O Crackeralternatief voor een slagroomspuit

• Please log in to reply
144 replies to this topic

#41 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 02 December 2005 - 10:44 PM

thnx voor de pictures!

Is het niet gewoon mogelijk om 'm open te slaan en vervolgens de ballon erop te houden?
Of zijn me vingers dan bevroren en is dat patroon dwars door me heen gegaan?

#42 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 02 December 2005 - 11:02 PM

edit: aangezien wij hier nu met 50 patronen zitten en die blokker geen slagroomspuiten had

#43 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 02 December 2005 - 11:22 PM

thnx voor de pictures!

Is het niet gewoon mogelijk om 'm open te slaan en vervolgens de ballon erop te houden?
Of zijn me vingers dan bevroren en is dat patroon dwars door me heen gegaan?

juist

niet doen gast, anders kan je je toetsenbord wel weggooien

#44 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 03 December 2005 - 12:22 AM

ja te laat..
maar kheb gelukkig me vingers nog. We hadden de meeste ingewikkelde manieren gevonden om het te proberen en eindelijk lukte er 1tje. Alleen bevroor de balon meteen kapot.

Toch maar even opzoek naar slagroomspuit of alsnog deze cracker proberen.

Alleen heb ik dan speciale balonnen nodig trouwens?
normaal gesproken doe ik wel wat meer onderzoek naar dit soort dingen maar ja..

#45 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 05 December 2005 - 01:41 PM

Als het er niet direct inspuit heb je geen speciale ballonnen nodig nee. Maar als je het direct uit de capsule in je dunne plastic opvang-dingetje spuit, vanzelfsprekend wel!! Ook met die zelfbouw-cracker zal je ballon bevriezen (althans in mijn ervaring) en zal je eerst effe moeten wachten voordat je er iets mee doet. Beter is zo'n oldschool-slagroomspuit, ik zweer erbij :bounce:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#46 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 06 December 2005 - 07:42 PM

Neuh je hebt geen speciale ballonnen nodig met die homemade N2O cracker. Het tuutje bevriest wel even, maar dat is na een paar seconden ontdooit. Ik koop altijd goedkope flutballonnetjes, en er zijn er misschien een stuk of 3 gesprongen van de 100+ keer. Als je het zekere voor 't onzekere wil nemen kun je de ballon eerst een paar keer opblazen om hem wat op te rekken. En ik gebruik een ballon sowieso maar 1 keer.

#47 Aquilta

Aquilta

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 05 April 2006 - 05:57 PM

Heb vanmiddag maar een slagroomspuit gekocht, t merk is hendi, was 30 euro. De capsules zijn wel redelijk goedkoop, 50 voor euro 10,12. Enige is dat als t gas in de spuit loopt na opschroeven er altijd wat gas naar buiten komt door de spuitmond. Verder wel tevreden over.
Ik zou met t zelf maken van zon ding toch ff opletten met lekken, weglopend gas en goed aansluiten van je capsule, overigens wel handige pocketsize

mzzl

Das niet duur.
50 voor 10 euro.

Waar heb je dat gekocht?

50 stuks voor 6.50 bij de sligro. Vraag gewoon dagpas aan van een of ander horeca bedrijf en ze geven je die pas zo ( wel ff legitimeren he ). Ik heb ook slagroom spuit van de sligro maar heb hem zelf aangepast. Zaag de schroefdraad van de fles eraf en maak de onderkant dicht met metaal en lassen, eventueel ook ducktape mogelijk als je niet kan lassen. Op elke spuit kan je de toevoer ( van de hendel ) dichter en open draaien. Draai hem helemaal naar beneden zodat ie altijd open staat. Je hebt een veel kleinere versie van de slagroom spuit/ of iets grotere versie van een O2 cracker. Tis maar hoe je het bekijkt.

#48 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 05 April 2006 - 06:06 PM

de cracker werkt idd met gewone normale ballonetjes perfect,het tuutje befriest idd heel even,maar dat is zo weg
Verder moet je mischien wat kracht uitoefenen op de schroef om het patroon open te cracken,maarja das een kwestie van ff proberen

#49 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 05 April 2006 - 06:24 PM

Ik heb ook slagroom spuit van de sligro maar heb hem zelf aangepast. Zaag de schroefdraad van de fles eraf en maak de onderkant dicht met metaal en lassen, eventueel ook ducktape mogelijk als je niet kan lassen. Op elke spuit kan je de toevoer ( van de hendel ) dichter en open draaien. Draai hem helemaal naar beneden zodat ie altijd open staat. Je hebt een veel kleinere versie van de slagroom spuit/ of iets grotere versie van een O2 cracker. Tis maar hoe je het bekijkt.

Dit klinkt echt heel raar en lijkt mij veel te riskant :)

Edited by dreamer, 05 April 2006 - 06:24 PM.

#50 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 05 April 2006 - 10:24 PM

^ja! wat is er mis met gewoon "een slagroomspuit"? dat kleine beetje verlies door het volume van de fles?

ow wacht t ging juist om het alternatief daarvoor.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#51 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 05 April 2006 - 11:10 PM

N2O is toch vrij inert? ik bedoel, na uitademing in de ballon zou je deze dichtgeknepen toch gewoon nog een keer (en nog een keer enz) kunnen gebruiken?

Ik snap trouwens niet helemaal waarom er geen tussenstukjes worden verkocht, zoiets als astma-medicijn inhalers, waar de patronen ingeklemd worden en de lucht vervolgens gecontroleerd uit laten lopen, met een tussenstukje om af te koelen. Dat kan dan ook goedkoper dan de slagroomspuit. In de smartshop hier liggen immers ook weegschaaltjes voor RC's en testkits voor coke, dus waarom zoiets niet?
IQ = Penis in mm. Blij dat ik hoogbegaafd ben :)

#52 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 06 April 2006 - 12:13 AM

In de smartshop hier liggen immers ook weegschaaltjes voor RC's

Ik denk dat je bedoelt: weegschaaltjes voor wiet/paddo's AKA drugs/kruiden boven de 1 gram. De weegschalen die je doorgaans in de smartshop kan kopen zijn NIET geschikt voor RC's :D

#53 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 06 April 2006 - 06:38 AM

je hebt ook wel heel wat rc's die wat minder potent zijn hoor,die je eventueel met een gekochte scale in de smartshop zou kunnen afwegen,maar een aanrader is het niet,en meestal hebben de smartshops de real deal scales niet

#54 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 06 April 2006 - 06:49 AM

^ euhm, dat gaat misschien werken als je in bulk inkoopt (en dan bedoel ik in de grammen) en dat gaat oplossen. Als je zo 1.000 doses opsplitst maakt die halve gram die je er naast zit weinig meer uit nee :D

Edited by dreamer, 06 April 2006 - 06:49 AM.

#55 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 06 April 2006 - 12:12 PM

afijn, iemand zin om een n2o party-unit op de markt te brengen voor weinig? ik wil wel wat ontwerpen, als iemand anders de marketing en financing doet, ok?

#56 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 06 April 2006 - 10:13 PM

Dat bedoelde ik :dhp:
Ik ben alleen geen goede finacer en marketing al helemaal niet... ;)

Wie er rijk wil worden met dit idee gaat zn gang maar :)
IQ = Penis in mm. Blij dat ik hoogbegaafd ben :)

#57 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 07 April 2006 - 06:40 AM

^
^
Tuurlijk, de echte pimps kopen natuurlijk bulk in ;)

#58 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 07 April 2006 - 08:53 AM

ik zeg je! dikke markt potentie! iedereeen wil natuurlijk zo'n ding hebben!

:)

of wat nog beter zou zijn: als t eigenlijk gewoon een bieropener of een kurkentrekker is, en je er stiekem ook lachgas door kan gebruiken. Dubbele winst!! ;)

#59 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 07 April 2006 - 09:49 AM

als jij ervoor kan zorgen dat zo'n ding niet meer dan 5 a 10 euro kost kan je het misschien best proberen. Veel mensen vinden het leuk maar niemand heeft enig idee hoe je eraan komt. Zij kennen het alleen van de discotheken die het in spanje af en toe hebben of ergens anders.

Dus die cracker + de boodschap dat de patronen gewoon bij de blokker/marko liggen wie weet heb je een markt;)

#60 Frits

Frits

Threshold Activity

• Donateurs
  • Pip
  • 25 posts

Posted 09 April 2006 - 04:04 PM

als jij ervoor kan zorgen dat zo'n ding niet meer dan 5 a 10 euro kost kan je het misschien best proberen. Veel mensen vinden het leuk maar niemand heeft enig idee hoe je eraan komt. Zij kennen het alleen van de discotheken die het in spanje af en toe hebben of ergens anders.

Dus die cracker + de boodschap dat de patronen gewoon bij de blokker/marko liggen wie weet heb je een markt;)

Ik denk dat het wel zou verkopen, zeker nu ze N2O bij spuiten en slikken hebben gebruikt. Alleen vermelden waar je die patronen kan halen is niet echt een slim idee, komt bij dat N2O inhaleren verboden is door de wet maar (nog wel) getolereerd wordt. Waarschijnlijk niet lang meer als iedereen zometeen naar de blokker rent voor van die patroontjes.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users