Jump to content

Photo

[Zelfbouw] N2O Crackeralternatief voor een slagroomspuit

• Please log in to reply
144 replies to this topic

#1 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 25 January 2005 - 05:54 PM

Nitrous Device

Onderdelen:
- (L- of ) T-vormig onderdeel met afschroefbare kop.
- scherp, puntig schroefje
- (eventueel afsluitend onderdeel)

Benodigdheden:
- Boormachine (+ eventueel dun boortje)
- mesje of vijltje
- lijm
- (evt. kit)

Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image

Bovenstaand: de benodigde onderdelen, en op het derde plaatje al het volledige apparaatje.

Ik heb een geschikt T-vorming buissysteempje bij de Gamma gevonden (E 4,50) en de rest van de gebruikte onderdelen lag allemaal nog bij ons in de garage.

Het is heel eenvoudig in elkaar gezet. Je boort het schroefje er aan de onderkant precies door het midden in, zodat hij het midden van je patroon (dat je later boven in de afdraaibare dop duwt) doorboort. Je kunt ook eerst even boren met een heel dun boortje, zodat je het schroefje er makkelijker exact recht in krijgt. Ik kon zo?n boortje niet vinden, dus heb het maar ?op de gok? gedaan.

Daarna moest de andere uitgang nog afgesloten worden. Hier heb ik wat ge?mproviseerd door uit plastic (dop van een pringelsbuis) een rondje te snijden en erin te stoppen en vast te lijmen met bisonkit. Het plasticje zat al tussen de schroefrandjes, dus het zal niet los raken. Vervolgens heb ik het nog van de binnenkant dichtgekit met een kitspuit, omdat er zonder nog lucht door kwam.

Een paar onderdeeltjes die bij dat ding zaten heb ik er ook weer ingedaan, en de inmiddels luchtdichte schroefdop vastgelijmd op het geheel.

Het bovenste schroefdopje was iets te krap voor een patroon, dus die heb ik met een aardappelmesje even uitgeschaafd, totdat het patroon er precies inpastte. Dit moet wel exact gebeuren, want er mag geen gas tussen het patroon en de doprand door kunnen gaan.

Nu nog een ballonnetje erop, en ziedaar: uw lachgasavontuur kan beginnen. Mits u beschikt over ISI-slagroomspuit patronen, verkrijgbaar bij de Blokker (E 4,50 voor 10).

Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image

Gebruik:
Duw het patroon in de dop, zover dat hij precies tegen de schroefkop aanzit als je hem ?en slag in het geheel gedraaid hebt. Draai (met de ballon erop) de dop helemaal door, zodat de capsule doorgeprikt wordt en het gas eruit kan. Draai dan de capsule weer ?en slag terug, zodat het gas eruit loopt in de ballon. Doe dit voor de zekerheid de eerste keer met een handschoen, want er kan ijskoud gas achterlangs het patroon lopen.

Je hebt nu een ballon, gevuld met lachgas.

#2 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 25 January 2005 - 08:05 PM

mssn moet je je source ff weghalen voordat je op je hoofd krijgt van een evil mod.... ;)

mooi knutselwerk btw! :)

#3 yoghurt

yoghurt

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 25 January 2005 - 08:35 PM

thx, ga het ook proberen.

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 25 January 2005 - 10:03 PM

Doe mij maar gewoon een slagroomspuit ;)

(toch maar eens zo'n draaidop regelen :) )

#5 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 25 January 2005 - 10:45 PM

Ik heb mijn tuutje gisteren na een half jaar weer gevonden! :lol:
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 26 January 2005 - 12:17 AM

@ Liquid_Spy: Ik vind de mannier waarop de capsule open-gedraaid wordt een beetje vaag. Steekt de capsule nou ook half uit de cracker ? dat lijkt me dus niet echt handig imho

#7 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 26 January 2005 - 05:56 PM

Ja, hij steekt er half uit. Het is inderdaad een beetje proberen voor je hem precies diep genoeg in de dop hebt. De opening is dermate smal dat hij er wel stevig in zit.
Het zou eventueel mogelijk zijn de draaidop 'uit te bouwen', door er een verlengstukje op de zetten waar de capsule precies tot de juiste afstand in past. Maar dat vind ik niet echt nodig, zolang ie maar luchtdicht is en werkt =)

#8 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 26 January 2005 - 06:44 PM

title edit + move.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#9 AdrenochrooM

AdrenochrooM

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 666 posts

Posted 27 January 2005 - 12:15 PM

:)
Lush Indoles..

#10 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 27 January 2005 - 08:09 PM

GASSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#11 Phant0m

Phant0m

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 28 January 2005 - 04:43 AM

Hmz morgen maar eens een bezoekje brengen aan wat winkels, toch niets te doen vrijdagavond

#12 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 29 January 2005 - 10:12 PM

Heb vanmiddag maar een slagroomspuit gekocht, t merk is hendi, was 30 euro. De capsules zijn wel redelijk goedkoop, 50 voor euro 10,12. Enige is dat als t gas in de spuit loopt na opschroeven er altijd wat gas naar buiten komt door de spuitmond. Verder wel tevreden over.
Ik zou met t zelf maken van zon ding toch ff opletten met lekken, weglopend gas en goed aansluiten van je capsule, overigens wel handige pocketsize

mzzl
Dit is dope!

#13 Strijder

Strijder

wonderlijk natuurproduct

• Banned
  • Pip
  • 32 posts

Posted 30 January 2005 - 06:41 PM

Heb vanmiddag maar een slagroomspuit gekocht, t merk is hendi, was 30 euro. De capsules zijn wel redelijk goedkoop, 50 voor euro 10,12. Enige is dat als t gas in de spuit loopt na opschroeven er altijd wat gas naar buiten komt door de spuitmond. Verder wel tevreden over.
Ik zou met t zelf maken van zon ding toch ff opletten met lekken, weglopend gas en goed aansluiten van je capsule, overigens wel handige pocketsize

mzzl

Das niet duur.
50 voor 10 euro.

Waar heb je dat gekocht?
"De wereld is absoluut volmaakt, met inbegrip van jouw ontevredenheid ermee en alles wat je probeert te doen om haar te veranderen" ©RamDass

#14 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 30 January 2005 - 06:44 PM

Waarschijnlijk in de winkel. Zoeken is ook ? zo moeilijk.

No sources please. Dit moet geen vervangend "drugsforum" worden.. Legaal of niet, no exceptions IIRC.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#15 AdrenochrooM

AdrenochrooM

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 666 posts

Posted 30 January 2005 - 10:07 PM

*edit* iets verkeerd gelezen, nevermind..
Lush Indoles..

#16 yoghurt

yoghurt

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 31 January 2005 - 09:17 PM

heb m ook gebouwd .. het probleem was dat het gas langs het patroon weer naar buiten liep. Dit kwam omdat ik de draaidop een beetje grof had uitgevijld. Maar als oplossing doe ik nu steeds een gebruikt ballonnetje op een nieuw patroon, nu zit het muurvast en is het min of meer luchtdicht. Genoeg iig om een ballon prima te vullen. Dus bedankt Liquid_Spy :baby:

btw n2o --> :w00t:

groetjes

#17 Strijder

Strijder

wonderlijk natuurproduct

• Banned
  • Pip
  • 32 posts

Posted 01 February 2005 - 12:39 AM

Persoonlijk ligt mijn voorkeur om N2O in de nafase van de MDMA te nemen en dan 2-3 capsules in een pedaalemmerzak.
"De wereld is absoluut volmaakt, met inbegrip van jouw ontevredenheid ermee en alles wat je probeert te doen om haar te veranderen" ©RamDass

#18 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 01 February 2005 - 08:32 AM

Voor mij tijdens de come-up, piek en come-down van een paddotrip :blink:

#19 solomon

solomon

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 45 posts

Posted 12 March 2005 - 11:25 AM

voor mij, whenever whereever :whistle: :respect:

#20 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 12 March 2005 - 11:59 AM

pcies, ik ga vandaag ook ff shoppen. Nog meer handige doe-het-zelf tips liquid? :respect:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users