Jump to content

Photo

Piracetam

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#21 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 24 October 2010 - 05:40 PM

The mechanism of action of piracetam, as with racetams in general, is not fully understood, but it influences neuronal and vascular functions and influences cognitive function without acting as a sedative or a stimulant. Piracetam is a positive allosteric modulator of the AMPA receptor. It is hypothesized to act on ion channels or ion carriers, thus leading to non-specific increased neuron excitability, while explaining its lack of agonistic or inhibitory effect on synaptic action (quite unlike most neurotransmitters), and its low toxicity. It has been found to increase blood flow and oxygen consumption in parts of the brain but this may be a side effect of increased brain activity rather than a primary effect or mechanism of action for the drug.

Piracetam improves the function of the neurotransmitter acetylcholine via muscarinic cholinergic (ACh) receptors which are implicated in memory processes. Furthermore, Piracetam may have an effect on NMDA glutamate receptors, which are involved with learning and memory processes. Piracetam is thought to increase cell membrane permeability. Piracetam may exert its global effect on brain neurotransmission via modulation of ion channels (i.e., Na+, K+). It has been found to increase oxygen consumption in the brain, apparently in connection to ATP metabolism, and increases the activity of adenylate kinase in rat brain. Piracetam appears to increase the synthesis of cytochrome b5, which is a part of the electron transport mechanism in mitochondria. It also increases the permeability of the mitochondria of some intermediaries of the Krebs cycle.

Even wiki erbij gehaald en op zich zou het verklaard kunnen worden door de werking op de NDMA receptor of door de Krebs cyclus alleen vraag ik me toch echt af hoe.
(zulke dingen kreeg ik niet op school)

Ik heb al eerder gezocht naar het antwoord hierop en ik snap de basale werking van een receptor en hoe stoffen zich ongeveer gedragen in de hersenen dus zodra onderzoeken aankomen met:

De eerste stap wordt gekatalyseerd door het enzym citraat-synthase, dat de labiel gebonden acetylgroep van acetyl-CoA afsplitst en bindt met het oxaalazijnzuur. Het vrijgestelde co-enzym A (CoA) kan opnieuw gebruikt worden voor de synthese van een nieuwe molecule acetyl-CoA. Het product van deze reactie is citroenzuur, dat door aconitase wordt omgezet in het isomeer van citroenzuur, isocitroenzuur. Dit gebeurt door het afsplitsen van een molecule water, onmiddellijk gevolgd door het adderen van een nieuwe watermolecule.

probeer ik het wel te lezen maar ik snap echt niet wat er staat.
Van het Pad.

#22 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 24 October 2010 - 11:07 PM

Misschien is de Piracetam FAQ op Erowid interessant? Over mechanism of action vertelt erowid het niet veel duidelijker, maar wat er verder omheen verteld wordt geeft wel inzicht in effecten & werking.
Verbing weirds language.

#23 Global Warning

Global Warning

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 07 January 2011 - 03:33 AM

Ik neem sommige periodes piracetam om beter te studeren of helderder van geest te zijn. Ik meen wel een subtiel verschil te herkennen. Als ik het een aantal dagen consequent genomen heb heb ik het gevoel dat ik vlugger over "the big picture" ga denken in plaats van te verdrinken in details. Ik denk dan wat efficiënter en doelgerichter. Ik heb ook het idee dat ik er iets eloquenter door wordt.

Als je dit frequent gaat nemen, moet je ook een bron van choline innemen, anders krijg je kans op hoofdpijn.

Ik heb het nooit echt genomen om bepaalde drugs te boosten, maar het schijnt wel te helpen bij mdma en lsd. Je zou er dan een 'voller' gevoel van krijgen.

#24 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 07 January 2011 - 04:15 PM

wat zou dat 'voller' gevoel in moeten houden dan? vind beide (zowel LSD als MDMA) redelijk vol van zichzelf...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#25 Global Warning

Global Warning

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 07 January 2011 - 06:15 PM

Mja, moeilijk om dit onder woorden te brengen. Daarnaast heb ik niet erg veel ervaring, dus ik weet niet of ik de juiste persoon ben om hierop te antwoorden. Maar ik doe een poging. Voor mij persoonlijk:

Bij mdma: meer 'love' feelings, pil komt gewoon harder aan

Bij LSD: jezelf meer betrokken voelen met de trip. Ook minder 'mist' in je brein waardoor je alles beter kan plaatsen en meer kan genieten van de pracht die lsd kan bieden.

Ik heb het dus nooit genomen om drugs te boosten, maar ik heb wel eens een candyflip gedaan in een periode dat ik dagelijks piracetam nam. En toen had ik de indruk dat ik wel héél erg hard ging van 1 middelmatige pil en 1 middelmatige zegel.

#26 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 827 posts

Posted 08 January 2011 - 11:04 PM

31 oktober had ik een feestje en ik had 2 weken of zo elke dag een half theelepetje piracetam gebruikt, geen helderheid opgemerkt en ook geen verschil bij de drugs.
Ongeveer 400mg 4fmp genomen toen en anderhalf pilletje, pilletjes werden NIET versterkt.

Ben het van plan in de herkansing te doen, maar het is zeker niet zo'n wondermiddel als verwacht!

#27 Kirito

Kirito

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 391 posts

Posted 09 January 2011 - 04:20 PM

^ Tja, ik zou sowieso je piracetam afwegen mocht je het opnieuw proberen.. Piracetam heeft op zichzelf al een interessant effect, imo. Moet het nog eens een keer testen icm andere substanties. Heb zelf tabs van 1200mg/stuk. Denk niet dat je 1200mg haalt met een half theelepeltje eigenlijk?
"I sometimes worry about my short attention span, but not for very long."

#28 Global Warning

Global Warning

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 09 January 2011 - 04:31 PM

Een half theelepeltje zal iets minder dan 500mg zijn. Inderdaad nogal aan de lage kant..

#29 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 827 posts

Posted 09 January 2011 - 05:09 PM

Op de doos stond 1/4 teaspoon = 780mg.
Wel een attack dose genomen, en 3 dagen van te voren de dosis opgeschroefd.
Maar gooi hem sowieso nog een keer in de herkansing, denk dat ik ergens februari weer begin.

#30 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 827 posts

Posted 03 December 2011 - 04:12 PM

Bam, zoals gezegd in de herhaling gegooid ben nu anderhalve week bezig. Attack dose van 3 theelepeltjes, gewone dosis 1x daags 1theelepel. Na onegveer 5dagen kwamen er plots effecten op zetten, erg vreemd. Helderer, meer concentratie, tegelijkertijd een niet al te erge hoofdpijn, beetje zeurderig. Gister heb ik een paar biertjes gedronken, ik had het idee dat ik ze iets sneller voelde dan normaal. Bij wijze van test heb ik toen een theelepeltje pira genomen, kijken wat er gebeurde, ik had verwacht dat ik nog aangeschotener ging worden, dit was niet het geval, ik voelde me zelfs nuchterder.

Vandaag besloot ik om ipv 1 theelepeltje te nemen, een halve te nemen en dan later op de dag nog een halve, in het begin voelde ik zeker weten een pira-rush (op de lege maag) maar de concentratie is niet zo volhoudend als dat het zou zijn bij 1 theelepel.

Dosis maakt wel wat uit bij dit middel maar het belangrijkste is toch wel consequent gebruiken, op een gegeven moment begin je echt verschil te merken!
Toch wel blij dat ik het niet afschreef.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users