Jump to content

Photo

Valiumwat is de exacte half life ervan?

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Frosties

Frosties

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 13 December 2004 - 05:26 PM

beetje historie:

moest voor de dokter een gastroscopie laten uitvoeren (simpelweg een kijkoperatie in de maag) en werd me verteld dat ze u mond inslapen met een spray (een SPUUGVRESLIJKSLECHTE spray :P ) en vervolgens een darm langs uw mond naar binnen schuiven om zo met een camera'tje u maag te onderzoeken.

(12h45)Nu spuit die dokter die SPUUGVRESELIJKSLECHTE spray in mijn mond en alles was verdoofd in mijn mond + keel. Vervolgens zegt die mij dat ik moet liggen en mij een spuitje zal geven. Zo gezegd zo gedaan en met de woorden: "u zal u binnen dit en een minuutje ijl voelen worden in uw hoofd" AMAI AMAI AMAI !!!! :dhp: Nog geen 30 sec nadat die in mijn arm geprikt had was ik zodanig weg dat ik niet meer kon bewegen. Eerlijk gezegd: ZAAAAALIG !!!! Het onderzoek zelf was niet zo prettig, maar ik heb daarna nog een half uur ongelooflijk zalig liggen nagenieten. Lekker naar de gordijnen en muur zitten staren, naar de lippen van de dokter staan kijken, maar niets verstaan. Steeds met een smile op m'n face :D Ik kon zelfs niet meer wandelen of spreken. Ik dacht bij mezelf, geniet er maar van, je krijgt dit niet zomaar aangeboden! Tot 14H30 heeft dit zowat geduurd en kwam stilaan bij mezelf op effen. Maar daarna.. Ik heb zeker tot 18H dat spul in mijn lichaam gevoeld, moe, duf, futloos, hoofdpijn, etc. Tegen 21H was dit zowat over en was ik eigenlijk weer klaar om mijn bed in te kruipen want ik was doodop! :P

Nu om dit verhaal zowat af te ronden: Ik heb 1ml Valium IV gekregen en heb zowat de geneugden als de nadelen van dit spul kunnen ondervinden. Het was me een ongelooflijke come-up, maar die come-down was nogal "smerig". Ik voelde dat spul "echt" in mijn lichaam en voelde me beetje vergiftigd. Ik heb me laten vertellen dat valium heel lang in je lichaam blijft. Ik was eigenlijk zinnens om daags nadien een buisje G te doen, maar heb dit wijselijk niet gedaan ( heb nl op deze site gelezen dat G met anti-depressiva en dergelijke best vermeden wordt)

Weet er soms iemand wat de half life van valium (diazepam) is, of me een degelijke link kan geven waar ik dit zou kunnen lezen. Heb me nl laten vertellen dat het zelfs tot 200 uur kan duren eer dit uit het systeem raakt.

Vriendelijk bedankt,

Greetz

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 13 December 2004 - 07:53 PM

http://www.rxlist.co...iazepamr_cp.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Diazepam
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 11 November 2012 - 01:31 PM

Zo, om maar eens een ancient topic een schopje te geven. Weet iemand wat er met diazepam gebeurt als 't past expiration date is? Wordt 't minder potent? Breekt het af in mogelijk schadelijke stoffen? Is de uiterste houdbaarheidsdatum alleen maar een middel om te zorgen dat je je meds niet misbruikt nadat je ze niet meer over hebt, of zodat je later weer nieuwe bestelt?

In other words: safe to use na een paar jaar?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#4 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 11 November 2012 - 07:31 PM

Volgens mij heeft het officieel 5 jaar houdbaarheidsdatum, en is die exp. date 3 jaar.
Technische details weet ik niet, maar ik dacht dat het een stabiele stof is (maar ik ben geen farmacoloog).

Phase_Dancer (niet de minste) @ http://www.bluelight...-life-of-Valium

I see no reason chemically why diazepam would be unstable or decompose/ react over time. I've taken valium which had been in the cupboard for over 10 years. It had discoloured even though still sealed in the packet. They worked fine, although I did get a new script when next at the doc's

Er zijn vast ook wel studies over mocht je meer info willen. Volgens mij heb ik er ook weleens enkele genomen die ~2 jaar over de datum heen waren. Maar ik ben niet echt een heel goed voorbeeld :laugh:
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 12 November 2012 - 12:52 AM

Als het echt een houdbaarheidsdatum heeft zal het eerder vanwege de bindmiddelen of iets dergelijks zijn, ipv dan dat de diazepam niet meer goed is..

Maar persoonlijk zou ik me er niet te druk om maken..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 12 November 2012 - 02:28 PM

Als ik ze goed begrijp zijn ze 5 jaar over de houdbaarheidsdatum heen (maar dat weet ik niet zeker...), maar ik had ook al begrepen dat diazepam redelijk stabiel is en het sowieso niet degradeert in schadelijke stoffen.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#7 hN3

hN3

Certainly Active

• Admin
  • PipPip
  • 192 posts

Posted 28 May 2014 - 07:50 PM

Iemand ervaring met Diclazepam? 1 mg schijnt gelijk te zijn aan 10 mg Diazepam (Diclazepam is een Diazepam analoog)

Anyway, heb 1.25 mg gedropt, ben benieuwd :D

Ronald Reagan
"I now have absolute proof that smoking even one marijuana cigarette is equal in brain damage to being on Bikini Island during an H-bomb blast."

#8 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 15 June 2014 - 02:36 PM

volgens de officiele geneesmiddelenrepos is de half life tss 50 - 100uur.

Het hangt echt voornamelijk af hoeveel je gebruikt en / of gebruikt hebt.

Btw, uit ervaring kan ik zeggen dat 1mg diclazepam geen 10mg diazepam is. eerder 5mg ofzo.

Omdat ik diclazepam vervangen heb door diazepam begon ik ook zoals gedacht aan 1:10 ratio. Dus bv 5 mg diclazepam naar 50mg diazepam maar met 25 a 30mg diazepam heb je geen enkele w/d . Mss is het persoonlijk, ik kan je natuurlijk niks beloven dat het bij jou ook zo gaat zijn.

Flubromazepam is dan wel weer redelijk sterk, moest je het als poeder of als pil van 4 of 8mg hebben, dan zou ik pêrsoonlijk 8mg vergelijken met 20 a 30 mg diazepam. Ook natuurlijk onder voorbehoud, deze stoffen zijn ook erg nieuw itt diazepam dat al 30 of 40 jaar bestaat. 

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users