Jump to content

Photo

Coca?ne met atropine in omloopwaarschuwing van trimbos inst.

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 11 December 2004 - 10:41 PM

http://www.telegraaf...

vr 10 dec 2004, 19:11
Waarschuwing voor verontreinigde coca?ne
UTRECHT - In Nederland is afgelopen week coca?ne opgedoken die is vermengd met atropine. De drugs zijn dusdanig gevaarlijk dat al negen mensen met ernstige vergiftigingsverschijnselen in het ziekenhuis zijn opgenomen, van wie enkelen op de intensive care. Dat heeft het Trimbos-instituut vrijdag gemeld.

De drugs zijn gesignaleerd in Amsterdam en Lelystad. Het Trimbos-instituut heeft de bron nog niet achterhaald, maar sluit niet uit dat de verontreinigde coca?ne zowel via de verslaafdenscene als het uitgaansleven verspreid is. Eerder waren er vanuit Itali? berichten gekomen over atropine in coca?ne.

Atropine werkt als tripmiddel. Het geeft gezichts- en gehoorshallucinaties en kan de hartslag onregelmatig maken. Ook veroorzaakt het een verwijding van de pupillen en een verminderde zweetproductie.

Een overdosis atropine kan ook leiden tot bewusteloosheid en in het uiterste geval kan het een dodelijke afloop hebben als gevolg van ademhalingsstoornissen en hartritmestoornissen.

Het Trimbos-instituut raadt gebruikers van coca?ne aan hun drugs voor de zekerheid te laten testen bij een van de aangesloten instanties. Gebruikers kunnen ook de Drugs Infolijn bellen: 0900-1995.

gek genoeg kan ik hier niks over terug vinden op de trimbos site (http://trimbos.nl/default2.html) maar iemand houdt dus niet echt van cocaine users..
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 12 December 2004 - 12:19 AM

volgens mij is het eerder dat atropine zenuwprikkels stopt en niet dat het een trippend effect heeft
Dit is dope!

#3 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 17 December 2004 - 01:02 PM

Atropine is 1 van de tropane alkaloiden die in datura etc zitten. Het heeft volgens mij best wel een heftig effect.

Ik snap trouwens niet waarom ze atropine door cocaine doen. Ik geloof er niks van dat dat zomaar een goedkoop iets is om erdoor te doen, er moet iets achter zitten. Als je cocaine maakt/versnijdt dan heb je volgens mij geen enkel belang bij zoiets als dit, erg slecht voor je markt! Ik denk echt dat er slechte bedoelingen achter zitten! Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij kun je ook veel goedkopere en handiger stofjes door je cocaine heen doen, als dat zo nodig moet.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#4 mdma120

mdma120

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 109 posts

Posted 17 December 2004 - 04:15 PM

bron: http://www.gva.be

Volksgezondheid waarschuwt voor gevaarlijke coca?ne
De federale overheidsdienst Volksgezondheid waarschuwt donderdag voor het gebruik van coca?ne die mogelijk de stof atropine bevat. Aanleiding is onder meer een melding van de Nederlandse overheid dat in Nederland verscheidene mensen met vergiftigingsverschijnselen in het ziekenhuis werden opgenomen nadat ze coca?ne met atropine hadden genomen.
Uit analyses bleek achteraf dat het coca?nepoeder atopine bevatte en dat de symptomen die de pati?nten vertoonden, daaraan te wijten waren.

In Belgi? ontving de Druglijn op 7 december een oproep die in verband kan worden gebracht met atropine-vergiftiging door gebruik van coca?ne, aldus Volksgezondheid in een mededeling. Een gebruiker meldde dat hij en zijn vrienden na het snuiven van een lijntje coca?ne 24 uur lang dubbel zagen, een verlaagd bewustzijn hadden en agressieve neigingen vertoonden. De gebruikers vermoedden dat hun dealer hen ketamine had verkocht in plaats van coca?ne, maar gezien de beschreven symptomen ging het mogelijk om een mengsel van coca?ne en atropine. "Ook hier zijn geen toxicologische gegevens beschikbaar."

Atropine werkt als een tripmiddel: het geeft gezichts- en gehoorshallucinaties en kan de hartslag onregelmatig maken. Ook veroorzaakt het een verwijding van de pupillen en een verminderde zweetproductie.
Bij een overdosis atropine worden de volgende symptomen waargenomen: gezichts- en gehoorshallucinaties, rusteloosheid en gedaald bewustzijn (tot bewusteloosheid). In het uiterste geval leidt dit tot een dodelijke afloop als gevolg van ademhalingsstoornissen en hartritmestoornissen.
In Frankrijk en Itali? zijn ook coca?negebruikers met atropinevergiftiging in het ziekenhuis beland. In Nederland is het aantal slachtoffers opgelopen tot 20. In heel Europa zijn er nu 50 slachtoffers geteld, aldus het Nederlandse Trimbos-instituut in Utrecht.

#5 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 17 December 2004 - 06:36 PM

lekkere zieke grap..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#6 Dennax

Dennax

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 75 posts

Posted 18 December 2004 - 12:03 AM

Gelukkig ken ik een betrouwbare gozer die het rechtstreeks uit Suriname binnen krijgt, kost wel wat, maar dan heb je ook wat

#7 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 26 December 2004 - 10:09 PM

Gelukkig ken ik een betrouwbare gozer die het rechtstreeks uit Suriname binnen krijgt, kost wel wat, maar dan heb je ook wat

elke dealer krijgt het rechstreekts jongen.. *sigh*

anywayz, eerste dodelijke slachtoffer is nu gevallen:

Man overlijdt na gebruik van mogelijk vervuilde coca?ne

uitgegeven: 26 december 2004 18:03
PURMEREND - Een 34-jarige Volendammer is zondagmorgen in het Waterlandziekenhuis in Purmerend overleden, nadat hij vermoedelijk met atropine vervuilde coca?ne had gebruikt. Dit heeft de politie bekendgemaakt.

De Volendammer werd in de nacht van zaterdag op zondag onwel in zijn woning. Nadat medebewoners hulpdiensten hadden gealarmeerd, werd hij rond 7.00 uur naar het ziekenhuis overgebracht. Daar overleed hij kort na 11.00 uur.

Volgens de politie staat vast dat het slachtoffer coca?ne had gebruikt. Toxicologisch onderzoek moet uitwijzen of die daadwerkelijk atropine bevatte. "We hebben in elk geval willen waarschuwen dat de vergiftigde coca?ne mogelijk ook hier is opgedoken", zei een politiewoordvoerder.

De afgelopen weken werden diverse mensen op verschillende plekken in het land in ziekenhuizen opgenomen na het gebruik van coca?ne waarin de stof atropine zat vermengd. Geen van hen overleed echter aan de gevolgen ervan.

Vorige week liet het Trimbos-instituut nog een waarschuwing uitgaan dat de verontreinigde drug was opgedoken.

bron: http://www.nu.nl/new...p?n=460432&c=10

bij een wat ouder nieuwsbericht kun je ook een video bekijken waarin een man die van de vervuilde coke heeft gesnoven vertelt wat ie meemaakte:
http://www.nu.nl/new...p?n=456696&c=10

---

Op een aantal forums werd al gesuggereerd dat het gedaan was om iemand out of business te helpen, dat lijkt me sterk want dan kan je beter iemand zijn vooraad stelen of vernietigen.
Versnijden van atropine met cocaine lijkt me ook niet redelijk, aangezien je met versnijden winst wil maken, dus kies je een goedkoop versnijdingsmiddel, of een stof die erg verdooft zodat de gebruiker denkt dat hij met goede coke te maken heeft.

Als je kijkt naar de moleculen van beide materialen, zie je dat het best veel op elkaar lijkt:
Posted Image

mischien iemand die een synth heeft proberen te maken naar een cocaine (-analoog!?) en zijn product niet goed heeft gepurificeerd? of zou het de analoog zelf zijn die deze effecten veroorzaakte?

zou graag de exacte samenstellingen van deze "vervuilde coke" willen weten, maar die zal wel niet public beschikbaar komen :(

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#8 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 27 December 2004 - 05:33 PM

hmm die volendammer is door een hersenvliesontsteking dood gegaan:
http://teletekst.nos...gif/120-03.html

hier beweren ze trouwens dat atropine een veilige drug is:
http://www.ncbi.nlm....1&dopt=Citation

#9 fiep klophout

fiep klophout

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 28 December 2004 - 02:26 PM

wel weer opvallend dat er meteen conclusies worden getrokken dat de doodsoorzaak vast met zijn cocaine gebruik te maken zou hebben, en dan dus vast ook met de vervuilde coke.
Klinkt natuurlijk ook stuk interessanter dan dat er weer iemand aan hersenvliesontsteking is overleden...

#10 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 28 December 2004 - 03:57 PM

Ik dacht dat atropine o.a. een tegengif voor VX-gas was. Het remt dan de overstimulatie van receptoren in de hersenen veroorzaakt door het VX-gas. Niet echt een fijne drug lijkt mij...

#11 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 December 2004 - 06:07 PM

http://en.wikipedia.org/wiki/VX

^ staat in wikipedia jah

hier plaatje van zo'n autoinjecter:
Posted Image
(check waar ie gemaakt is :( )

#12 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 28 December 2004 - 11:48 PM

wel weer opvallend dat er meteen conclusies worden getrokken dat de doodsoorzaak vast met zijn cocaine gebruik te maken zou hebben, en dan dus vast ook met de vervuilde coke.
Klinkt natuurlijk ook stuk interessanter dan dat er weer iemand aan hersenvliesontsteking is overleden...

Net zoals die overdreven anti-drugspropaganda in de media, merk ik ook dikwijls te overdreven sterke anti-anti-drugspropaganda hier. Bedoel, is toch maar logisch dat ze hersensvliesontsteking direct linken aan vervuilde coke?
Vind je dat niet normaal ofzo, of moeten ze doen alsof er niets is gebeurd?
Is maar goed ook dat ze eerst es kijken of die twee een verband houden met elkaar.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#13 fiep klophout

fiep klophout

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 29 December 2004 - 08:36 PM

Net zoals die overdreven anti-drugspropaganda in de media, merk ik ook dikwijls te overdreven sterke anti-anti-drugspropaganda hier. Bedoel, is toch maar logisch dat ze hersensvliesontsteking direct linken aan vervuilde coke?
Vind je dat niet normaal ofzo, of moeten ze doen alsof er niets is gebeurd?
Is maar goed ook dat ze eerst es kijken of die twee een verband houden met elkaar.

hmmm ik ben niet zo heel erg van de anti-anti drugs campagne hoor. En ik snap wel dat ze die link leggen en dat ze gaan onderzoeken of er een verband is, maar om dat voor dat er uitsluitsel is, al als feit naar buiten te brengen, lijkt me niet nodig. (is meer aanklacht op sensatiegerichte media dan op anti-drugs-campagnes)

Verder vind ik het prima dat trimbose instituut en volksgezondheid campagnes opzetten om coke gebruikers te waarschuwen, dat getuigt wel weer van een redelijk tolerant beleid.

Duz

#14 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 29 December 2004 - 08:50 PM

hmmm ik ben niet zo heel erg van de anti-anti drugs campagne hoor. En ik snap wel dat ze die link leggen en dat ze gaan onderzoeken of er een verband is, maar om dat voor dat er uitsluitsel is, al als feit naar buiten te brengen, lijkt me niet nodig. (is meer aanklacht op sensatiegerichte media dan op anti-drugs-campagnes)

het probleem is meestal niet de nieuwsberichten, maar de mensen die ze verkeerd lezen/intepreteren...

#15 fiep klophout

fiep klophout

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 29 December 2004 - 09:16 PM

ik denk dat de media machtig cq manipulatief cq sturend genoeg zijn om de mogelijkheid tot eigen interpratie van de ontvanger, tot een behoorlijk laag punt te reduceren.
Maar dit is wslk een discussie die niet helemaal gepast is op een reactie over een krantenartikeltje dat max 8 regels betrof.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users