Jump to content

Photo

Nederlands beleid tov kleine hoeveelheden HD

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 24 November 2004 - 08:30 PM

Ik hoor weleens verhalen van mensen die met een kleine dosis gepakt van een substantie vermeld op lijst 1 en die alles terugkrijgen.
lijst 1 is te vinden op http://wetten.overheid.nl

ik lees dat de richtlijnen zijn dat tot 0.5 gram het gewoon ingenomen wordt..maar dat is dus niet altijd realiteit...
( http://www.openbaarm.....htm#bijlage A )
1 pil/tablet/ampul wordt gezien als 0.5 gram : http://www.openbaarm...lict.php?did=51

3. Geringe hoeveelheid voor eigen gebruik van de middelen vermeld op lijst I (harddrugs)

Indien de handelingen beschreven in paragraaf 1 betrekking hebben op een geringe hoeveelheid bestemd voor eigen gebruik, geldt een lager strafmaximum (artikel 10, vijfde lid, van de Opiumwet). Onder een geringe hoeveelheid wordt verstaan: een hoeveelheid/dosis die doorgaans wordt aangeboden als gebruikershoeveelheid. Hierbij kan worden gedacht aan b.v. ??n bolletje, ??n ampule, ??n wikkel, ??n pil/tablet; in elk geval een aangetroffen hoeveelheid van maximaal 0,5 gram.

In het geval van een geringe hoeveelheid voor eigen gebruik dient de hulpverlening aan de gebruiker voorop te staan. Contacten met het consultatiebureau voor alcohol en drugs en (eventueel) andere hulpverleningsinstellingen moeten in een vroeg stadium gelegd worden.

Opsporing:geen gerichte opsporing; geen inverzekeringstelling.
Vervolging:slechts vervolging ter ondersteuning van hulpverlening.

ik denk dat bij bovenstaande tekst ook alleen maar hulpverlening wordt gedaan bij personen die er ook uit zien alsof ze hulp nodig hebben (bijvoorbeeld zwervers)
quote komt van: http://www.openbaarm...azchar=O&rid=93

------

Is er in Nederland sprake van een verlichting tegen drugsbestrijding of hebben de agenten gewoon geen zin in administratieve rompslomp ? of merken jullie juist een verharding ?
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 24 November 2004 - 11:18 PM

wat ik ervan heb gemerkt is het wel wat verhard hier in de omgeving..

was laatst nog gesnapt toen ik met iemand een pilletje deelde, ik had toen nog maar een halve gram speed bij en ik werd er gewoon voor opgelaaie :)
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#3 Dennax

Dennax

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 75 posts

Posted 25 November 2004 - 11:12 AM

Mijn mening is ook dat ze alleen maar strenger zijn geworden.

#4 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 25 November 2004 - 06:26 PM

Druk van het buitenland (en onze eigen echte Donner).
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#5 PsychoNoot

PsychoNoot

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 50 posts

Posted 25 November 2004 - 06:34 PM

wat ik ervan heb gemerkt is het wel wat verhard hier in de omgeving..

was laatst nog gesnapt toen ik met iemand een pilletje deelde, ik had toen nog maar een halve gram speed bij en ik werd er gewoon voor opgelaaie <_<

Was dat op straat of op een feestje?

#6 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 26 November 2004 - 03:37 PM

op een feesje nogwel...

#7 PsychoNoot

PsychoNoot

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 50 posts

Posted 26 November 2004 - 08:46 PM

op een feesje nogwel...

Dan is dat dus geen maatstaaf om aan te nemen dat het in 'de omgeving' verhard. Party organisaties hebben allemaal hun eigen beleid. Wanneer security die uitvoert en jou overdraagt aan de politie, dan heeft de politie natuurlijk weinig andere keus dan je simpelweg je de voorgeschreven portie dildo te verkopen.

In nederland bijvoorbeeld, kan UDC er op feesten als Impulz een heel naar beleid op nahouden. Met undercovers op t terein, met uitlokking en al. Op de meeste parties zal t minder snel uitlopen op zo'n film, en op straat (of in de auto) door de poitie aangehouden worden met max. 5 pillen of 2g poeder op zak zal in de praktijk meestal ook alleen maar inhouden dat t afgepakt wordt, en er evt. proces verbaal wordt opgemaakt. (geen strafblad dus, niet bij het eerste 'vergrijp' iig)

Wanneer je met grotere hoeveelheden op zak loopt loopt t uiteraard anders af (voorkomen etc). zeker boven de 5g / 15 snoeppies.

Risico dus wanneer je gepakt wordt en je zo vriendelijk was om de stash van je vrienden gelijk maar mee te loodsen naar een feestje ofzo.

#8 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 26 November 2004 - 09:44 PM

Dan is dat dus geen maatstaaf om aan te nemen dat het in 'de omgeving' verhard.

daar heb je gelijk in maar ook hier in de omgeving merk ik het wel..

#9 PsychoNoot

PsychoNoot

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 50 posts

Posted 26 November 2004 - 10:34 PM

Dan is dat dus geen maatstaaf om aan te nemen dat het in 'de omgeving' verhard.

daar heb je gelijk in maar ook hier in de omgeving merk ik het wel..

Ik hoor wel steeds vaker via via van afgeluisterde, maandenlang afgetapte telefoongesprekken etc , bij niet eens echt grote suppliers etc. idd.

Mwah , ups en downs he ?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users