Jump to content

Photo

Heroïnehet officiele heroine topic!

• Please log in to reply
343 replies to this topic

Poll: Wat is jou mening over hero?ne en andere soortgelijke opiaten? (228 member(s) have cast votes)

Wat is jou mening over hero?ne en andere soortgelijke opiaten?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#21 slamsjunk

slamsjunk

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 78 posts

Posted 24 November 2004 - 12:53 PM

Yo,

Ik heb een keer heroine gebruikt. Ik was op reis en zat in de hoofdstad van Cambodja. Tuurlijk al maanden in een opperste stemming. Toen ik s'avonds ergens bij een guesthouse biertjes zat te drinken, bij een geemigreerde Fransman werd er de hele avond al heroine rondgepaast. Na een aantal biertjes ging mn drempel naar beneden en begon ik ook de heroine te roken. Yes...! Tuurlijk ben ik nieuwsgierig en benieuwd naar al het goede en kwade in de wered, dus ik heb het geprobeert. Ik was al behoorlijk dronken en het roken van de heroine heeft me totaal van de wereld gebracht. Ik weet er ook nie theel veel meer van, it knocked me out. Wel wijze ervaring en wie weet in de verre verre toekomst nog keertje (goed)...

Cheers,

Slamsjunk

#22 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 01 December 2004 - 09:20 PM

Ik heb het wel eens gerookt, maar voelde daar weinig van. Maar verder staat het bovenaan op het lijstje van drugs die ik wel eens (goed) zou willen proberen. Dat wollige gevoeld dat mensen bij heroine beschrijven, dat volledig verdwijnen uit de "boze" buitenwereld, dat ken ik alleen van ketamine, mijn favoriete drug.

Waarom heroine zo'n negatief stigma heeft, ik weet het niet. Komt dat puur en alleen door de junks die je in de stadscentra ziet? Daar zie je ook nogal wat alcoholisten, en alcohol heeft alles behalve een negatief stigma.

De meeste leken hebben er geen idee van dat heel heroinegebruikers (het merendeel?) gewoon huis-tuin-en-keuken gebruikers zijn, die vaak ook gewoon een baan hebben. Je hoeft je met heroine echt niet altijd meteen in een halve coma te spuiten.

Dat het erg verslavend is is duidelijk. Maar dat kan ketamine ook zijn. En nicotine is verslavender. En ik ben nog net geen ketamine verslaafde, en roken heb ik vrijwel tot een minimum weten te beperken.

Wat me tegenhoudt is dat ik het gewoon niet kan vinden. Ik ga echt niet een bolletje bruin van 1 of andere straat junk kopen. Zeker niet omdat ik - als ik heroine ga gebruiken - dat dan IV wil doen.
Drugs lead nowhere ... but it's the scenic route

#23 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 02 December 2004 - 01:16 AM

Waarom heroine zo'n negatief stigma heeft, ik weet het niet. Komt dat puur en alleen door de junks die je in de stadscentra ziet

Misschien zijn de mensen eerder bang voor de levenslange verslaving die het teweeg kan brengen.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#24 fiep klophout

fiep klophout

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 02 December 2004 - 01:24 AM

ik had vroeger altijd als laatste wens voor ik doodga: een keertje h proberen. (wel de lusten, niet de lasten, dacht ik naief). Maar toen ik erachter kwam dat de eerste keer meestal niet zo prettig is, was ik er snel vanaf. En tegenwoordig ben ik er eigenlijk helemaal niet meer benieuwd naar, het is momenteel in ieder geval niet de drug waar ik naar op zoek ben.

#25 Trashman

Trashman

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 22 posts

Posted 02 December 2004 - 02:23 PM

ken mensen die verslaafd zijn en wil zelf geen risico nemen...
men kan het wel binnenhebben zonder dat men het beseft

bv: capsules

#26 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 256 posts

Posted 02 December 2004 - 05:09 PM

De meeste leken hebben er geen idee van dat heel heroinegebruikers (het merendeel?) gewoon huis-tuin-en-keuken gebruikers zijn, die vaak ook gewoon een baan hebben. Je hoeft je met heroine echt niet altijd meteen in een halve coma te spuiten.

Dit hoor ik wel vaker mensen zeggen, alleen, ik vraag me altijd sterk af: "Hoe weet je dat?"

Ik hoor het namelijk alleen maar van mensen op internet, die het gebruik van opiaten verdedigen. Tuurlijk ook niet zo vreemd, je zal het niet van iemand horen die het gebruik van opiaten bekritiseerd, maar er zijn toch wel gegevens van recreatieve gebruikers?

#27 Shadow Child

Shadow Child

Silent one

• Members
  • 5 posts

Posted 02 December 2004 - 05:23 PM

Hoe je het ook went of keert,

Heroine blijft de meest zuivere en natuurlijkste drugs in zijn pure vorm.

Alleen laten we het verslavingsfactor niet vergeten want die is te vergelijken met zware amphetamine verslaving al zullen veel pep gebruikers het ontkennen.

Het is gewoon een harde feit.

#28 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 02 December 2004 - 05:37 PM

waar slaat dat op?
ooit wel eens gehoord van weed? of paddo's ?
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#29 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 02 December 2004 - 08:23 PM

Alleen laten we het verslavingsfactor niet vergeten want die is te vergelijken met zware amphetamine verslaving al zullen veel pep gebruikers het ontkennen.

volgens mij kun je toch echt alleen via chemische weg hero maken uit opium en dan is t niet echt natuurlijke vorm

mzzl
Dit is dope!

#30 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 02 December 2004 - 11:54 PM

waar slaat dat op?
ooit wel eens gehoord van weed? of paddo's ?

of correct Nederlands :thumbsup:

#31 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 03 December 2004 - 03:14 AM

Misschien zijn de mensen eerder bang voor de levenslange verslaving die het teweeg kan brengen.

Het verslavingsgevaar zal zeker een rol spelen, maar er zijn drugs die verslavender of net zo verslavend kunnen zijn, en daar laten mensen zich niet zo snel door terugschrikken. Ik denk toch echt dat het door het stigma op de drug komt. Ook op dit soort forums waar mensen toegeven van alles tot zich te nemen heeft heroine nog steeds een 'status aparte', het is nog steeds de outsider waar (vrijwel) niemand mee geassocieerd wil worden. En dat is op een drugsforum. In het dagelijks leven krijg je een volledig paranoia reaktie als je erkent wel eens heroine te gebruiken of te hebben gebruikt. Alsof je lepra hebt.

Dit hoor ik wel vaker mensen zeggen, alleen, ik vraag me altijd sterk af: "Hoe weet je dat?"

Van gebruikers. Direkt en indirekt.

Ik hoor het namelijk alleen maar van mensen op internet, die het gebruik van opiaten verdedigen.

Dat heeft er dus met dat stigma te maken. Er zijn weinig mensen die zich druk hoeven te maken als het bekend wordt dat ze wel eens een jointje hebben gerookt. Het is bij delen van de bevolking zelfs stoer om over een snuifje coke te gebruiken. Maar noem het woordje "heroine" en iedereen verkrampt. Dus zullen mensen die heroine gebruiken dat voor zich houden.

Vergelijk: ik kom in het dagelijks leven weinig mensen tegen die zeggen dat ze zwarten haten, dat homo's dood moeten, dat [vul maar in], maar op het internet kom je de ene racist na de andere homofoob tegen. Op het internet durven die mensen zich wel anoniem bloot te geven.

#32 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 256 posts

Posted 03 December 2004 - 09:23 AM

Het verslavingsgevaar zal zeker een rol spelen, maar er zijn drugs die verslavender of net zo verslavend kunnen zijn, en daar laten mensen zich niet zo snel door terugschrikken. Ik denk toch echt dat het door het stigma op de drug komt. Ook op dit soort forums waar mensen toegeven van alles tot zich te nemen heeft heroine nog steeds een 'status aparte', het is nog steeds de outsider waar (vrijwel) niemand mee geassocieerd wil worden. En dat is op een drugsforum. In het dagelijks leven krijg je een volledig paranoia reaktie als je erkent wel eens heroine te gebruiken of te hebben gebruikt. Alsof je lepra hebt.

Doe nou neit zo naief, je weet zelf ook heus wel waarom H zo'n slecht beeld heeft. Dat hoef ik je hopelijk toch niet uit te leggen? :thumbsup:

#33 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 03 December 2004 - 05:43 PM

mwah, verklaar je nader :-)
ik denk dat het een slecht beeld heeft door de media en door onwetenheid.
4/5 van de mensen denken dat je heroine alleen maar kan spuiten.
ik denk dat de volgende stelling wel opgaat voor 95 % van de Nederlanders;
Heroine-gebruiker = dakloze junk = Overlast !

PS mike: je kan ook zeggen dat je diacetylmorphine een keer gebruik hebt, dat is voor de meeste peepz niet shocking.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#34 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 256 posts

Posted 03 December 2004 - 06:43 PM

Ja idd, dat is de associatie de gemiddelde Nederlander bij een heroine gebruiker heeft. Misschien helemaal misvat, maar dat beeld hebben ze wel degelijk..

Dan is het toch niet vreemd dat ze heroine een slecht imago toekennen?

#35 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 03 December 2004 - 08:17 PM

Doe nou neit zo naief, je weet zelf ook heus wel waarom H zo'n slecht beeld heeft. Dat hoef ik je hopelijk toch niet uit te leggen?

Nou, verder dan dat mensen het (niet volledig terecht) met junks op het centraal station assiocieren kom ik niet. Leg het me maar eens haarfijn uit.

#36 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 04 December 2004 - 10:40 AM

veel mensen hebben idd iets van 'ik wil het ooit proberen' maar dan zit er een addertje onder het gras... de eerste keren zijn vaak helemaal niet zo fijn, hero?ne heeft ook negatieve effecten, je wordt bv. heel erg misselijk, en als je gegeten hebt komt het vaak naar boven omdat je spijsvertering tijdelijk stopt. om het 'lekkere' / 'verslavende' effect te ervaren moet je het toch echt een paar keer doen, zodat jij / je lichaam aan het spul went. want daarvoor is het voor 95% van de mensen gewoon niet lekker.

maar als je het een paar keer wilt doen om eraan te wennen en zo volledig het effect te kunnen ervaren en een keertje van hero?ne te genieten, ben je ook vaak verder van huis dan dat je van plan was met 'een keertje proberen'.

dan zag ik ook nog een reactie van iemand die het maar meteen in de ader wou spuiten... dat zou ik nooit doen (nooit gedaan ook), iig niet met turkse hero?ne (bruine korrels/poeder)... het is moeilijk te doseren dus het risico op een overdosis is veel groter, de handeling injecteren an sich brengt ook de nodige risico's met zich mee en vergeleken met chinezen is het verschil in effect helemaal niet zo groot. sterker nog, met chinezen merk je het eerder dan met spuiten, maar je kunt minder tegelijk nemen (voorzichtig alufolie verhitten met een kleine vlam anders kun je niet al je rook inhaleren en gaat het dure spul verloren), en daarom is de rush wat minder maar de high ongeveer even zwaar. dus tenzij je goed kunt injecteren en een wit flesje met het label diacetylmorfine van de dokter krijgt is het heel gevaarlijk.

en dan nog iets wat ik wil zeggen... veel mensen denken echt dat hero?ne het helemaal is en dat dat gevoel het lekkerste ooit is... zo heb ik het echt niet ervaren. het is een verdovend middel, dat is alleen relatief lekker, als je je kut voelt is het lekker om daarvan verlost te zijn of als je brak bent van een nachtje doorhalen. mdma vind ik lekkerder, dat is euforie en van het leven genieten. hero?ne is gewoon verdovend en niet veel meer, dat euforische valt wel mee. mdma is fijner, en crack roken ook vind ik. en van de opiaten vind ik fentanyl ook nog fijner.

dus zo bijzonder vind ik het spul niet, ik heb het een keer een hele week door gebruikt (ja, dom he), ik kan me niks meer van die week herinneren en ben ontzettend gaan achter lopen op school en met afspraken met mensen.

dus wou vooral ff melden dat in mijn ervaring het spul helemaal niet zo bijzonder is, gewoon _verdovend_ that's all, en dat is haast nooit goed voor je. kijk hoeveel mdma we in nederland hebben en dat is wat goedkoper hier ook, daar kan je van genieten en het is nog nuttig ook soms (een vleugje optimisme in je leven).

was mijn bijdrage, ik hoop dat het nuttig is, ik heb het een aantal keer gebruikt en voelde wel na een tijdje hoe verslavend het was, stopte toen snel een weekje, en zo een paar keer. iig nooit echt verslaafd geweest gelukkig want het leven is te mooi om constant verdoofd te zijn :thumbsup: whaha

groetjes,
Shiva

#37 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 09 December 2004 - 11:53 AM

nee aan H begin ik nooit..

dr zullen best veel mensen zijn die dit recreatief kunnen gebruiken, maar ik hoef/wil daar niet achter te komen.. Het gevoel zou best chill zijn maar de verslaving die erachter schuilt spreekt mij totaal niet aan..

Peace

#38 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 09 December 2004 - 12:39 PM

dr zullen best veel mensen zijn die dit recreatief kunnen gebruiken

jah voor n tijdje misschien.. wat ik gehoord heb zijn dat echt uitzonderingen
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#39 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 256 posts

Posted 09 December 2004 - 03:10 PM

Doe nou neit zo naief, je weet zelf ook heus wel waarom H zo'n slecht beeld heeft. Dat hoef ik je hopelijk toch niet uit te leggen?

Nou, verder dan dat mensen het (niet volledig terecht) met junks op het centraal station assiocieren kom ik niet. Leg het me maar eens haarfijn uit.

Je geeft het antwoord zelf al. Mensen associeren hero?ne gebruik idd met een straatleven.

Je moet wel weten dat het gros van het volk heel erg ignorant en bevooroordeeld is. Als mensen aan hero?ne denken, associeren ze dat idd met een straatleven.

Ik weet ook wel dat dat voor grote mate niet zo is, maar ik ken/heb geen mensen die WEL recreatief hero?ne (kunnen) gebruiken. Vandaar dat ik ook helemaal nix met opiaten/opioden te maken wil hebben, omdat ik alleen maar het negatieve beeld zie van hero?ne gebruikers.

#40 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 09 December 2004 - 04:20 PM

lees voor de gein maar es dit topic op Bluelight, dan kom je tot de conclusie dat er bijna niemand is die het in de hand kan houwe...

http://www.bluelight...did=171246&r=25
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users