Jump to content

Photo

Dextromethorphan (DXM)

• Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 17 February 2004 - 04:29 PM

De starters guide (DXM)
http://pulpf.gamepoint.net/dxm/

#2 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 19 February 2004 - 02:35 PM

http://party.snt.utw...CID/620409.html
"Paradise is not a place..it's a state of mind"

Webshop blinkit >> kleding goodies woah

#3 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 20 February 2004 - 09:06 PM

Vergeet niet je eerste keer 100 mg te doseren om te checken
voor enzyme defficiency.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#4 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 20 February 2004 - 09:22 PM

Iedereen die de guide gelezen heeft, zal dat niet zo 1-2-3 ff
vergeten, want de gevolgen zijn niet plezierig.

...ongeveer 7% van alle Kaukasi?rs (het
percentage vari?ert met andere etnische groepen) een genetische afwijking hebben die als
defici?ntie CYP2D6 wordt bekend. Dit is een leverenzym dat bij het metaboliseren van DXM
kritiek is. Het blijkt als je ??n van de ongelukkige 1 op de 14 personen bent die deze afwijking
heeft....

Blowmonkey, waar haal je die 100mg, om te checken, vandaan? Ik zou zeggen dat 100mg
nog best veel is voor zoiets.

#5 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 20 February 2004 - 09:24 PM

zo'n gzr op een ander forum zei dat ie 2 dagen lang kapot
was toen ie 300/350 mg DXM op had.
zal het kunnen dat hij daar last van had?
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#6 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 20 February 2004 - 09:31 PM

Heel goed mogelijk, sommige mensen kunnen er erg heftig op
reageren. Laatst las ik ook van een meisje, dat echt zo'n 5 dagen later nogsteeds last had,
en gewoon 'ziek' was.
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij is die enzym malfunctie in combinatie
met DXM zelfs dodelijk. Volgens mij las ik zoiets een keer op
http://www.dextromethorphan.ws. Precies en zeker weten doe ik 't niet, dus pin me
er niet op vast :thumbsup:

#7 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 20 February 2004 - 10:25 PM

Cad0, ik heb een paar gesprekken gehad met een mod van
dextroverse, Peoplesmind. Hij zegt ook dat de 100 mg een beetje "vaag" is. Voor sommigen
met de enzyme defficiency doet het niks, voor sommigen is het te veel. Maar in ieder geval,
het is een richtlijn. Meer is zeker niet aangeraden voor een 1ste keer. :thumbsup:
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#8 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 21 February 2004 - 02:04 AM

DXM is eigenaardige stof dat in tegenstelling tot
de meeste drugs, waar de hogere dosissen enkel sterkere gevolgen veroorzaken,
dextromethorphan verschillend is. Voor de meeste mensen, stelt DXM verschillende "plateaus
tentoon" waar bij hogere dosissen het algemene effect van de drugs dramatisch veranderen.
Binnen een bepaald plateau, betekent het verhogen van de dosis dat je sterkere effecten
ondervindt, maar zodra je je in een ander plateau beweegt, andere gevolgen neigen te
overheersen.
Dextromethorphan heeft vier daadwerkelijke plateaus. (Tevens zijn er mensen zeggen dat er
een 5e plateau bestaat "Sigma" genaamd. Dit plateau is enkel gereserveerd voor de zeer
ervaren gebruikers van DXM die grote risico's nemen, met inbegrip van dood en schade aan
de hersenen.) Deze 4 plateaus zijn gebaseerd op het doseren van DXM met de mg/kg manier.
Voor diegene die onbekend met het doseren drugs op deze manier zijn > Je zoekt uit
hoeveel mg DXM je per kilo lichaamsgewicht gaat innemen. Een voorbeeld je neemt 120 MG
DXM in en je weegt 60 kilo. Dit betekent dat je 2 MG DXM per Kilo lichaamsgewicht hebt
ingenomen.
Let op > Dit zijn gemiddelden, en kan van gebruiker tot gebruiker vari?ren. Ook een klein
percentage gebruikers van DXM merkt geen scherpe verandering als zij zich van plateau tot
plateau bewegen. Maar, de meeste mensen merken het plateaueffect wel op. Ook, de
effecten vari?ren van persoon tot persoon in verband met wat er bij de desbetreffende
plateaus gebeurt. Bijvoorbeeld, veel DXMers vinden het derde plateau ??n te psychotische
manier, of een te intense manier, of allebei om te trippen met DXM.
Een klein percentage, geniet daadwerkelijk van de derde (en vierde) plateaudosissen. De
redenen voor deze variaties zijn waarschijnlijk toe te schrijven aan genetica, en hoe uw
hersenen worden getelegrafeerd. In het eenvoudige Nederlands, sommige mensen zij zo
genetisch bepaald dat het trippen op hogere plateaus erg aangenaam is terwijl dit bij andere
mensen niet zo is. Dit geldt niet alleen voor DXM, maar veel andere drugs. ??n voorbeeld,
welke eigenlijk met dextromethorphan verwant is, is code?ne. De meesten vinden code?ne
een goede pijnstopper en een middel wat plezierig is om te nemen. Nochtans, ongeveer 7%
van mensen hebben een zeer belangrijk leverenzym niet dat code?ne in morfine in het lichaam
omzet, en deze ongelukkige zielen vinden dat code?ne hen enkel ziek maakt. Toevallig, het
enzym dat door het menselijke lichaam wordt gebruikt door code?ne aan morfine, CYP2D6, is
ook ??n van de 2 leverenzymen die zeer belangrijk zijn aan het metaboliseren van DXM.
CYP2D6 zet DXM in DXO om, welke actieve metabolite is die je ook reis maakt (DXM zelf is
ook psychoactief.) Zonder het juiste gen CYP2D6, bijna wordt geen DXM omgezet in DXO,
welke voor hellish maakt, onplezierige ervaring. Waarschijnlijk is de genetische variatie in hoe
de menselijke hersenen eigenlijk worden getelegrafeerd een van de andere belangrijkste
reden voor het verschil in reactie op dextromethorphan. Aldus, gebaseerd op genetica en
andere factoren, de ervaring die je beleeft met DXM kan totaal verschillend zijn van een
andere persoon.
Begin bij lage dosissen en werk langzaam omhoog elke keer dat je het gebruikt. De maximum
eerste keer recreatieve dosis is 150 mg. Dit is het bodemeind van eerste plateau. Als om wat
reden dextromethorphan werkelijk bij een dosis 150 mg krachtig schijnt te werken, dan heb je
waarschijnlijk defici?ntie CYP2D6 (afwijkend lever enzym). Als een 150 mgdosis DXM
onaangenaam is, dat betekent enkel je ??n van die personen bent waarvoor DXM niet
bedoelt is. Als je geen probleem met deze aanvankelijke 150 mg dosis hebt, moet je niet meer
dan 50 mg stijgen per keer, met minstens 1 week tussen de trips.

#9 Emphelator

Emphelator

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 22 February 2004 - 04:37 PM

zo'n gzr op een ander forum zei
dat ie 2 dagen lang kapot was toen ie 300/350 mg DXM op had.
zal het kunnen dat hij daar last van had?

Ik heb 2 dagen na gebruik nog 'dronken' rondgelopen (2de dag was 't bijna weg).
De dosis die ik toen heb genomen was 450 mg, maar dat waren geen Dampo's maar Darolan.
Darolan heeft een gereguleerde afgifte dus misschien dat 't daaraan lag maar vervelend werd
't wel na een tijdje :-P

#10 ramone to da bone

ramone to da bone

Silent one

• Members
  • 11 posts

Posted 24 February 2004 - 11:44 AM

Ik had na aanlijding van het topic dxm op partyflock een
flesje dampo hoestdrank gehaald (wel iwat aansporend topic :evil: )
zoo'n 300 mg voor de 1e x was heftig wel!! niet echt visuals maar meer mind space.
heeft mischien te maken dat ik pas op het 1e plateu was?!!

#11 MDMArtini

MDMArtini

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 106 posts

Posted 24 February 2004 - 12:20 PM

2 keer dxm gehad, 1e keer 300mg en de 2de keer 660mg en
moet zeggen dat dat toch wel een erg vette ervaring was! Flink trippen en zeker icm wat
jointjes flink visueel.

#12 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 24 February 2004 - 12:48 PM

:baby: je kan veel plezier met DXM beleven, iig ik wel :P

#13 Iconoclastic

Iconoclastic

Silent one

• Members
  • 11 posts

Posted 24 February 2004 - 04:22 PM

<3

#14 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 24 February 2004 - 04:31 PM

Hmmm, ik krijg de neiging om een doosje Dampo te halen
:?

#15 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 24 February 2004 - 05:04 PM

Ik lees net over die "plateau's" die je hebt bij DXM. Ook
bij Ketamine heb je die nivo's, Dr John Lilly schrijft er uitgebreid over. Als ik me het goed
herinner was het bij Ketamine zoiets:
- level 1: de buitenwereld wordt afgesloten
- level 2: je lichaam verdwijnt, alleen de "ik" blijft over
- level 3: ook de "ik" persoon verdwijnt, alleen het bewustzijn blijft over
- level 4: als ook het bewustzijn verdwijnt, ben je onder narcose ;-)
Ik zal het een keer helemaal uitzoeken en op "papier" zetten.

#16 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 24 February 2004 - 11:35 PM

Ik ben zelf op een erg vreemde manier (over)gevoelig voor
DXM. Het is niet zo dat ik er overdreven heftig op reageer (op 200mg kan ik nog rustig
autorijden, op 300mg kan ik nog goed verbergen dat ik onder invloed ben mocht dat nodig
zijn), maar het effect duurt bij mij erg lang:
Als ik op zaterdagavond 200mg pak, duurt het ongeveer 3 dagen voordat de effecten
helemaal verdwenen zijn. Bij 300mg duurt het 5 a 6 dagen.
Niet dat ik dan na 5 dagen nog compleet van de kaart ben, maar de eerste paar dagen heb ik
nog regelmatig last van "flanging" en bij vlagen het gevoel dat de vloer onder mijn voeten
beweegt (zo ernstig dat ik al 1x gevallen ben terwijl ik stilstond).
De body-load (die met een beetje doet denken aan MDMA) heb ik dan dus na 5 dagen nog
steeds (niet continue, maar wel met regelmatige vlagen).
Erg vreemd...en ergens ook wel jammer, aangezien ik om die reden dus ook niet meer dan
300mg pak terwijl ik dat anders wel zo doen.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#17 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 25 February 2004 - 10:59 AM

Gebruik je pillen/gelcaps met geregulierde afgifte? >> dit
soort gelcaps (zoals darolan retard caps) zorgen er voor dat je heel langzaam DXM opneemt in
je lichaam. Maar ookal zou dat zo zijn, dan kan dit niet een verklaring daarvoor zijn.
Maar 5-6 dagen, dan zou er toch iets van een aparte chemische samenstelling moeten zijn in
je lichaam die ongeveer 99% van andere mensen niet heeft.
- Misschien verwerkt jou lichaam DXM heel langzaam, of kan DXO (of DXM wat niet
gemetaboliseerd is) heel langzaam worden afgebroken door je lichaam.
Heb je dit ook bij andere drugs?
Misschien is het interessant om eens te kijken of je ook de werking van code?ne (heel erg
verlengt voelt) > want:
Dextromethorphan is verwant aan code?ne. De meesten vinden code?ne een goede
pijnstopper en een middel wat plezierig is om te nemen. Nochtans, ongeveer 7% van mensen
hebben een zeer belangrijk leverenzym niet dat code?ne in morfine in het lichaam omzet, en
deze ongelukkige zielen vinden dat code?ne hen enkel ziek maakt. Toevallig,
het enzym dat door het menselijke lichaam wordt gebruikt door code?ne aan morfine, CYP2D6,
is ook ??n van de 2 leverenzymen die zeer belangrijk zijn aan het metaboliseren van
DXM

#18 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 26 February 2004 - 01:33 AM

Bunzerr -
Nee, ik pak altijd de standaard "Dampo tegen droge hoest"-gelcaps. Ik heb naast DXM
ervaring met wiet/hash, speed, coke, mdma, mda, 2C-I, 2-CT-2, paddo's, verschillende
benzo's (valium, seresta) en nog een hele reeks aan experimentele middelen, maar DXM is
het enige middel waarbij de effecten zo extreem lang aanhouden.
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat ik van het CYP2D6 enzyme defiency "last heb" om
meerdere redenen:
-Ik ben op zich niet overgevoelig voor de werking van DXM en vindt het effect zeker niet
onplezierig. Dat zou in het geval van een tekort aan dit enzyme wel zo moeten zijn. (toch?)
-Ik ben ook totaal niet overgevoelig voor MDMA wat ook door ditzelfde enzyme wordt
afgebroken.
Ik heb hier op Bluelight pas geleden ook een discussie over gehad, maar daar had ook
niemand een mogelijke verklaring.
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#19 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 26 February 2004 - 01:53 AM

Ik ben op zich niet  
overgevoelig voor de werking van DXM en vindt het effect zeker niet onplezierig. Dat zou in  
het geval van een tekort aan dit enzyme wel zo moeten zijn. (toch?)

Je kan zeker weten een plezierige ervaring hebben met een enzyme defficiency. Je hebt
alleen veel minder nodig en het zal ook langer duren.. Verder zou ik niet weten wat het
probleem is, zeker raar. Zou je misschien de thread op BL hier kunnen linken, misschien wel
interessant. ;)

#20 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 07 March 2004 - 09:54 PM

Vraagje. Ik zie nergens iets in de DXM FAQ over een volle
of lege maag. Ik neem aan dat het beter werkt op een lege maag? En die misselijkheid, is dat
erger met of zonder lege maag?
Drugs lead nowhere ... but it's the scenic route

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users