Jump to content

Photo

cocaine te duur/overratedgesplit topic

• Please log in to reply
53 replies to this topic

#41 A.Shulgin

A.Shulgin

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 117 posts

Posted 16 February 2005 - 09:43 PM

Je waarneming zelf verandert niet, maar je perceptie wel.

Waarneming en perceptie betekenen het zelfde. :)

Maar is idd moeilijk uit te leggen

#42 Valery

Valery

sosa g!rl

• Members
  • 15 posts

Posted 22 February 2005 - 12:14 AM

Je waarneming zelf verandert niet, maar je perceptie wel.

Waarneming en perceptie betekenen het zelfde. :baby:

Maar is idd moeilijk uit te leggen

nja ik bedoel met waarneming WAT je letterlijk ziet met je ogen, dus een barkruk of iets dergelijks
en met perceptie bedoel ik HOE je over dingen denkt, van coke word je een beetje hard, soms interesseren dingen je minder, merk je vooral als je met iemand staat te praten, dat je t verhaal niet echt 'hoort' en aan andere dingen zit te denken.
maar ik heb het inderdaad verkeerd verwoord, maar geen idee hoe ik het anders uit moet leggen.

#43 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 28 October 2013 - 12:18 AM

Te duur? Het is zeker prijzig tov een leuke avond met andere stoffen. Overrated? In beheersbare dosering is de werking warmer en meer euforisch dan amfetamine en kouder en meer analytisch dan mdma. De euforie heeft overeenkomsten, maar is meer subtiel dan mephedrone (4-mmc). Afhankelijk van wat je zoekt is dit neutraal. Het hele verhaal achter productie en distributie is zeker weten geen visitekaartje. Je kunt jezelf zelfs afvragen of je aan zo'n praktijken zou moeten willen meewerken.. ook al is het effect subtiel...

#44 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6385 posts

Posted 28 October 2013 - 08:14 AM

Het hele verhaal achter productie en distributie is zeker weten geen visitekaartje.

Dat is zeker waar, maar ook bij (alle?) andere illegale drugs die massaal worden geproduceerd zit een heel verkeerd luchtje aan.

Kijk volgende docu maar eens, over de productie van de grondstoffen voor MDMA;

Zeker iets om bij stil te staan, deze docu was voor mij in ieder geval een eye-opener!!

EDIT:

Eventuele discussie over deze docu kan in het volgende topic;

Forest of Ecstasy - Vanguard

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#45 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 October 2013 - 04:56 PM

Productie en distributie kant is zeker shady, maar er zou veel verbeterd kunnen worden door het legaal te maken. Kijk maar naar de drooglegging in de USA, door zelf gebrouwde bocht van inferieure kwaliteit gebeurden er ongelukken en er kwam veel georganiseerde misdaad.

https://en.wikipedia...Organized_crime

https://en.wikipedia.../wiki/Moonshine

Maar heel veel producten hebben zo´n schaduwkant. Oerwouden worden platgebrand voor plantages (palmolie!), veehouderij. En de laatste is ook verantwoordelijk voor 18 % van de uitstoot van broeikasgassen [1]. 

Edelmetalen/diamant gebruikt voor sieraden of in elektronische apparatuur (je telefoon); de winning daarvan veroorzaakt veel milieuschade en er worden veel mensen voor uitgebuit. Ook worden er burgeroorlog

Visserijen die ipv mangrove bossen komen waardoor er ook veel minder wilde vissen zich voortplanten. In China geproduceerde goederen, de arbeidsomstandigheden daar zijn vaak ook echt heel slecht en milieu staat ook niet echt in een hoog vaandel. En dan heb je nog wel ergere landen, Bangladesh bijvoorbeeld waar veel van je kleding geproduceerd wordt tegen een hongerloontje met hele fucked up werkomgevingen [2]. En zo heb je natuurlijk wel veel meer producten (olie nog niet eens genoemd).

Wat ik ermee wil zeggen: ik weet niet of de negatieve impact van drugsproductie op het milieu zo groot is op een globale schaal. Wat betreft de distributie, ik denk dat dit vooral komt door wetten die het verboden maken

[1] http://www.fao.org/a...ine/0612sp1.htm

[2] http://www.economist...-bursting-seams

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#46 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 28 October 2013 - 10:55 PM

Mee eens. Die safrol winning is ook niet lekker idd. Verdient zeker ook geen schoonheidsprijs, maar op een andere manier dan bij cocaine als je het mij vraagt. Bij die safrol winning zie ik voornamelijk roofbouw op de natuur als schadelijk aspect. Grootschalige afrekeningen en liquidaties zie ik daar eig niet zo veel gebeuren, omdat het om een relatief beperkte hoeveelheid safrol gaat. Ik beschouw als meer incidenteel als structureel. Er is wel continuiteit aan de ontbossing, maar deze is wel beperkt aan de grenzen.

De productie van cocaine is volgens mij meer structureel. Er is eenzijdige landbouw cultuur van coca, waarbij de coca boeren het voetveegje zijn van de productie-distributie keten. De coca producenten zijn de lachende derden. De coca boeren verbouwen coca omdat het relatief meer geld opbrengt dan andere landbouwgewassen. Wat ik heb begrepen is dat die andere landbouw gewassen minder goed aangepast zijn aan dat ijle klimaat daar dan coca en dat een kilo coca blad ook gewoon meer geld oplevert dan reguliere landbouwproducten. Ik ben zelf niet in die regio's geweest hoor, maar het komt niet op mij over als een faire deal voor de coca boer. 

Afgezien hiervan is er nog die vieze wereld van excessief geweld, afrekeningen, liquidaties etc. Redelijke nasty shit wat zich momenteel afspeelt in mexico als je het mij vraagt. Het zijn andere culturen en andere vormen van politiuek die ze daar bedrijven, maar daar zit het volgens mij niet in. Mind, ik denk ook dat veel van die problemen te maken hebben met verbod op coacaine bezit en handel. Je hebt gelijk dat dergelijke problemen niet alleen binnen cocaine productie spelen, maar op veel plaatsen.

Wat ik me toch afvraag, als we dat weten dat de coca boeren afgezet worden en dat grote cocaine handelaren en de Nederlandse gebruiker de lachende derden van de keten zijn.. dus jij en ik.. waarom willen we dan toch nog zo graag een grammetje cocaine kopen? Het is makkelijk om er niet over na te denken, om die rotzooi van productie en distributie te negeren.... maar is dat fair?

#47 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 28 October 2013 - 11:27 PM

In het verlengde van die roofbouw op de natuur en vervuilende productie van mdma. Als je naar de chemie an zich gaat kijken, naar het vervuilende karakter van synthese van chemische verbindingen dan zal je opvallen dat chemie per definitie vervuilend is.  Chemie is prachtig, maar alles behalve 'groen'. Voor productie van een beetje stof zijn zeker tussen 4 en 10 synthese stappen nodig en in elke stap is er opbrengstverlies... en dan heb ik het nog niet over de liters oplosmiddel die je nodig hebt om tussenproducten te scheiden en zuiveren. 

#48 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 29 October 2013 - 12:40 AM

Ik gebruik geen cocaïne dus niet op toepassing van mij.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#49 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 29 October 2013 - 11:44 AM

"Jij en ik" bedoelde ik in het algemeen.. 

#50 dxmidley

dxmidley

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 03 November 2013 - 05:40 AM

één ding is zeker. het moet altijd allemaal op.

#51 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 03 November 2013 - 01:17 PM

En de grens is héél snel bereikt waarbij je 's ochtends denkt: meh, een klein lijntje tegen de brakheid zou best lekker zijn.
Gevolgd (hopelijk) door het besef dat je dan eigenlijk al op de rand van de afgrond staat.

Verbing weirds language.

#52 apehaar

apehaar

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 19 December 2013 - 04:43 PM

Inmiddels heb ik al veel grammen coke naar binnen gewerkt. Snuifcoke vind ik niet zo heel interessant, maar ik verlang er gek genoeg wel steeds naar. Het snuift zo heerlijk weg en dat gevoel is ook wel aangenaam. Niet bijzonder. Wat ik wel bijzonder vind qua gevoel, is basecoke. Het geeft een heerlijke flash, die nog iets lekkerder is dan MDMA. Jammer alleen, dat ik nadien in een drugspsychose terecht ben gekomen en aan de zyprexa en valium moest...

#53 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2424 posts

Posted 19 December 2013 - 10:45 PM

Is het irritante van basecoke niet dat het gewoon te snel weer over is?

#54 apehaar

apehaar

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 19 December 2013 - 11:41 PM

Mwa, als je het combineert met heroine is het zeker wel te doen. Maar puur en alleen dat middel smoren, nee, daar pas ik voor. Bij de eerste hit ga je er lekker heen, maar als je terug komt is het echt vervelend. Kun je opvangen met nog meer crack, maar daar komt een eind aan. Daarom chinees ik altijd wat en hou ik wat benzo's bij de hand.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users