Jump to content

Photo

medicatieals drugs

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#21 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 31 October 2004 - 11:52 AM

^
niet gelijk zeggen dat het dom is <_<

meer mensen gebruiken anti-biotica niet als principekwestie.

een reden daarvoor kan bv. zijn dat bacteri?n immuun worden voor de antibiotica. Zo maak je - uiteindelijk - de situatie alleen maar erger. In de tweede w. oorlog is er zo'n beetje aan alle soldaten antibiotica toegedient. Iedereen was superblij, o kijk we hebben een wondermiddel gevonden! Maar die bacteri?n ontwikkelen zich ook... Uiteindelijk ben je alleen maar verder van huis. Op de lange termijn.

Ik weet niet of dit de reden van Dhalsim is, maar dit is iig wat veel mensen er tegen hebben.

Maargoed, een oplossing zou zijn om het niet te vaak te gebruiken, alleen in noodgevallen denk ik. Dan kan het weinig kwaad. Stel dat je bv. merkt dat een infectie maar niet weggaat en het gewoon niet lukt door je lichaam alleen. Maar ik weet niks van infecties dus ik heb verder geen idee.

(Eigenlijk hetzelfde principe als bij landbouwgif, waar de insecten immuun voor zijn geworden waardoor ze steeds zwaarder gif moeten gebruiken - waar gaan we dan naartoe?)

(O ja nog een voorbeeld, ze hebben Malaria geprobeerd uit te roeien... Was bijna gelukt, heel Afrika besproeid met gif tegen die muggen... Zag laatst een goede docu over op Discovery... Maar die muggen werden na een tijdje ook gewoon immuun en nu is die ziekte weer gewoon overal.)

#22 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 257 posts

Posted 31 October 2004 - 01:13 PM

^
niet gelijk zeggen dat het dom is <_<

meer mensen gebruiken anti-biotica niet als principekwestie.

een reden daarvoor kan bv. zijn dat bacteri?n immuun worden voor de antibiotica. Zo maak je - uiteindelijk - de situatie alleen maar erger. In de tweede w. oorlog is er zo'n beetje aan alle soldaten antibiotica toegedient. Iedereen was superblij, o kijk we hebben een wondermiddel gevonden! Maar die bacteri?n ontwikkelen zich ook... Uiteindelijk ben je alleen maar verder van huis. Op de lange termijn.

Ik weet niet of dit de reden van Dhalsim is, maar dit is iig wat veel mensen er tegen hebben.

Maargoed, een oplossing zou zijn om het niet te vaak te gebruiken, alleen in noodgevallen denk ik. Dan kan het weinig kwaad. Stel dat je bv. merkt dat een infectie maar niet weggaat en het gewoon niet lukt door je lichaam alleen. Maar ik weet niks van infecties dus ik heb verder geen idee.

(Eigenlijk hetzelfde principe als bij landbouwgif, waar de insecten immuun voor zijn geworden waardoor ze steeds zwaarder gif moeten gebruiken - waar gaan we dan naartoe?)

(O ja nog een voorbeeld, ze hebben Malaria geprobeerd uit te roeien... Was bijna gelukt, heel Afrika besproeid met gif tegen die muggen... Zag laatst een goede docu over op Discovery... Maar die muggen werden na een tijdje ook gewoon immuun en nu is die ziekte weer gewoon overal.)

Er staat toch ook "imho" :(.

#23 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 31 October 2004 - 04:22 PM

^
Ja maar ik dacht, misschien wist je dat niet van die medicijnen. Dus ik dacht misschien heb je hier wat aan, dat je begrijpt waarom sommige mensen principieel tegen bep. medicijnen zijn. <_<

#24 lex

lex

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 58 posts

Posted 30 November 2004 - 04:40 PM

verder vind ik het wel grappig om tamezepam te slikken als ik wakker blijf.

geeft erg leuke effecten als je dat met een groepje thuis doet.

met diazepam heb ik meer moeite met wakker blijven. dat vloert me zeker wel.

lorazepam ga ik gelijk van onderzijl.
oxacepam kan ik nog steeds niet helemaal thuis brengen.

#25 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 30 November 2004 - 07:05 PM

Codeine is wel leuk voor als je nix te doen hebt om lekkah rlx mee voor de TV te hangen

ook las ik op Bluelight dat Oxycontin erg in de smaak valt alleen weet ik nie of dat hier te krijgen is..
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#26 PsychoNoot

PsychoNoot

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 50 posts

Posted 30 November 2004 - 07:44 PM

Grappige is dat Temazepam bij mij totaal niet werkt, maar dat ik er de volgende dag wel een warrig geheugenbeheer op na houd (geslapen of niet, same shit).
(heb van die 20 mg liquid caps)

Oxazepam is mijn favoriete benzo, reageer ik zeer prettig op , zelfs al bij 10mg
(om zo nu en dan eens mijn turbo-hoofd rust te gunnen wanneer dit te lang niet gelukt is ter voorkoming van head-rush e.d.)

50 mg tabletje = keihard knock-out gaan, en full of power wakker. Wel fijn als je 4 dagen doorgaat op een party met veel amfi en toch nog een keer flink wilt slapen + eten.

Lorazepam werkt vreemd genoeg ook niet zo heel goed bij mij, alhoewel ik wel enigzins loom wordt en makkelijker aan mn slaap kan toegeven.

Heb ze niet dagelijks/wekelijks nodig :whistle:

#27 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 30 November 2004 - 10:23 PM

Euhm volgens mij merk je behalve als je last heb van bep psychische problemen niet zo heel erg veel van benzo's behalve als je echt grote hoeveelheden neemt of ze combineert met drank (aanrader , wel voorzichtig doen dus bijv. paar biertjes )

Temazepam --> gaf bij mij meeste versuffing/ slaperigheid maar in combi met drank :whistle:
Alprazolam ----> echt chill/ gezzelig / ontspannend
Valium ---> niet echt boeiend
Chloordiazepoxide en Chlorazepaat --> nog onboeiender zeg maar totaal niet de moeite waard

#28 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 01 December 2004 - 08:59 PM

Vicodin (een pijnstiller) is heel erg populair geweest in de USA. Vele bekenden waren daar verslaafd aan. Niet echt een drug die je vreselijk high maakt, maar wel eentje die het leven van zijn scherpe randjes ontdoet.
Drugs lead nowhere ... but it's the scenic route

#29 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 01 December 2004 - 11:34 PM

Ja maar das een opiaat daar kunnen we allemaal denk ik wel verliefd op raken. :D

#30 Phant0m

Phant0m

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 02 December 2004 - 08:34 AM

temazepam -> 2 liquidtabs ? 20mg kan ik wel goed mee slapen
diazepam -> nog niet tot mijn beschikking gehad
oxazepam -> ook nog niet gehad, maar dat komt ooit nog wel

#31 lex

lex

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 58 posts

Posted 02 December 2004 - 10:14 AM

oxazepam is dat seresta?

#32 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 02 December 2004 - 11:26 AM

toevallig heb ik gister van een maat van me zn laatste strips Oxazepam gekregen :D

stond verder gewoon Oxazepam op, geen merknaam ofzo maar Seresta is idd ook gewoon Oxazepam lees ik net

#33 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 02 December 2004 - 11:30 AM

Kheb eens 5-6 van die 10 mg pilletjes genomen en voelde er bar weinig van. Waarschijnlijk niet echt een effectieve benzo (Oxazepam)..?
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#34 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 02 December 2004 - 11:49 AM

echt waar Blowmonkey??

ik voel zelfs al iets van een halve 10mg'er :lol:

#35 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 02 December 2004 - 12:11 PM

Kheb eens 5-6 van die 10 mg pilletjes genomen en voelde er bar weinig van. Waarschijnlijk niet echt een effectieve benzo (Oxazepam)..?

Of je weet niet wat je er van moet verwachten en merkt het daarom niet op

mzzl
Dit is dope!

#36 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 02 December 2004 - 12:45 PM

Zou ook heel goed kunnen, kheb amper benzo's genomen. Ik moet zeggen dat ik een halve xanax wel voelde (0.5 mg) ,kwerd er erg "drowsy" van.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#37 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 02 December 2004 - 05:32 PM

Zou ook heel goed kunnen, kheb amper benzo's genomen. Ik moet zeggen dat ik een halve xanax wel voelde (0.5 mg) ,kwerd er erg "drowsy" van.

met xanax voel ik nooit iets.. tot ik +4 uur later weer wakker wordt.. WTF happend ?? :P
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#38 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 04 December 2004 - 10:55 AM

met xanax voel ik nooit iets.. tot ik +4 uur later weer wakker wordt.. WTF happend ?? :thumbsup:

heel herkenbaar, xanax heeft me zo vaak totaal in slaap gebracht. ging een keer gewoon rond 23u naar bed en werd de volgende dag om 16u wakker, het was een doordeweekse dag een geen vakantie :thumbsup: oops

#39 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 06 December 2004 - 06:26 PM

Ja maar das een opiaat daar kunnen we allemaal denk ik wel verliefd op raken. :thumbsup:

Voor het geval dat mensen niet weer hier op gaan reageren, zie het volgende topic, kheb ff een stuk van de discussie hiero gesplit:
http://www.dhpforum....?showtopic=1235

#40 T3RM!N4T0R

T3RM!N4T0R

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 491 posts

Posted 10 December 2004 - 05:58 AM

H?h?, een aanrader is om eens wat benzo's binnen te spelen en daarbij nog een jointje op te steken. :zwaai:

Als je niet kon slapen zal je het dan wel kunnen! ;)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users