Jump to content

Photo

Psilocybe Azurescens kwekenEen leuke bezigheid

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#41 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 09 April 2010 - 05:40 PM

Nee spawns zijn niet verboden net zoals sporen.
Kijk maar naar die "tripknollen" (gadver dat woord alleen al) uh sclerotia (beter), dit is in principe ook gewoon "spawn" cq mycelium.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#42 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 09 April 2010 - 06:21 PM

In dat geval zal er toch wel ergens leverancier voor het spul zijn. Heb immers ook viavia goede salvia stekken gevonden ooit en die doen het nog steeds goed. Ok I say no more...

Maar dit, ik zat te denken over de kweekmethode. Je kunt het mycelium gewoon binnen laten groeien, kamertemperatuur werkt lees ik ergens in de topic. Nou is het dan niet mogelijk om zodra het mycelium groot genoeg is het in de koelkast te zetten en een aantal uren per dag licht erop? Temperatuur is dan ok voor de paddestoelen om op te komen. Haal je ze er daarna weer een tijdje uit om nieuwe houtsnippers erbij te doen en dan naar een tijdje weer in de koelkast.

#43 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 09 April 2010 - 08:26 PM

binnenkweken en dan cold shocken kan wel maar is moeilijk (sowieso is het binnen te warm waardoor andere schimmels je spawn zullen attacken).

en de opbrengst zal laag zijn wanneer ze niet het volledige spectrum aan voeding en leven om zich heen hebben zoals op een goede plek buiten.

en probeer via via spawn te krijgen dat al buiten heeft gefruit.
direct uit het buitenbed is het beste en dan heb je zeker weten krachtig mycelium.
(er is hier op dhp een zekere hippie die een super buitenbed cyans heeft...:respect:)

wat ook over het algemeen goed werkt is een sporenspuit maken uit wat verse cyanescens of azures. (maar daar heb je nu weinig aan :respect:)
wat dan overblijft is een print op de kop tikken en vanaf daar beginnen en je eigen mycelium te laten kiemen en op te kweken.

bij goed azure of cyanescens mycelium is dat niet al te moeilijk, eerst gewoon ala pf tek en dan een vuilniszak met beukensnippers in de garage of tuin om een overvloed aan spawn te hebben tegen de tijd dat je je buitenbed gaat inrichten. Uiteraard is het het beste om het jaar ervoor te beginnen met je sporen omdat het begin altijd langzaam gaat.
Maar goed als je nu zou gaan beginnen heb je wellicht in de herfst al wat paddo's maar anders zeker weten volgend jaar.

ik heb zelf slechte ervaringen qua vitaliteit met zakjes spawn uit de shop.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#44 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 09 April 2010 - 09:25 PM

Gisteren heb ik een topic over spawns omhoog gehaald. Vandaag is dat topic ineens ge-deleted zonder opgaaf van reden. Ben benieuwd waarom dit is gebeurd.

Ja dat topic was in tegenstrijd met het no-sources beleid, ook al was de originele post uit 2004, vond ik het toch genoeg reden om het topic in zijn geheel te verwijderen.

Hoop dat je dat ook kan begrijpen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#45 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 10 April 2010 - 06:36 PM

Hoop dat je dat ook kan begrijpen.

Ja had al zo'n vermoeden waarom en eigenlijk had ik meteen deze post kunnen nemen.

Nu nog hopen dat er hier een zekere hippie is met een groot buitenbed die dit leest.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users