Jump to content

Photo

Psilocybe Azurescens kwekenEen leuke bezigheid

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#21 bonobo

bonobo

forum muts

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 569 posts

Posted 29 October 2005 - 08:35 PM

Nog even geduld kikker, het is idd veel te warm voor de tijd van het jaar.
Azures/cyanescens fruit pas wanneer het langer dan 12 uur per dag 10 graden of kouder is. Volgens weekend wordt het kouder dus wie weet heb je over 2 weken resultaat :hippie:

En die azures die eric van het smartboard poste zagen er erg apart uit. Vraag me af of dat geen andere paddestoelen waren. Hij heeft de thread ook weggehaald zag ik :thumbsup:

Anjin

#22 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 591 posts

Posted 01 November 2005 - 03:18 PM

:woej: :dhp: ;)

net 6 kilo verse azurenscens binnen gehaalt .
Gevonden in de Ardennen in Belgie.

ze gaan naar de betere smartshop(s) in Amsterdam.

Svenson heeft ze ook al geprobeert !

dosering ...rond de 5 gram (vers !!!)

:bounce: :bounce: :bounce:

W

p.s. Foto's later deze week ergens.

W.
"Circular logic works because circular logic works."

#23 zarathoestra

zarathoestra

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 01 November 2005 - 03:23 PM

Damn! Dat is wel absurd veel. Ik ben twee weken geleden nog in de ardennen geweest. Helaas niet op de paddestoeltjes gelet. Dom dom dom.

Wat levert dat nou op per kilo?

#24 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 01 November 2005 - 03:46 PM

Wow, dat zijn ook wel erg sterke stoeltjes als een verse dosis 5 gram is! Mexicaanse heb je toch zo'n 30 gram nodig voor een goed effect?

Dat levert je zeker een aardig zakcentje op zo!

:bounce:
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#25 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 01 November 2005 - 08:15 PM

Kijk op erowid om te vergelijken.

op minder kun je ook wel een goed effect bereiken hoor Dreadmanneke :bounce:

#26 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7699 posts

Posted 01 November 2005 - 08:17 PM

Als je in een smartsjop werkt, levert het vast en zeker alleen maar vrije uren op (of gratis gebruik van de koffiemasjien :bounce:)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#27 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 01 November 2005 - 09:00 PM

@dreamer: Ohja joh :bounce: Maargoed, met een goed effect doel ik op aardig ver heen zijn natuurlijk. Maar jeminee, die azurescens zijn wel erg sterke stoeltjes in vergelijking met de rest zeg. :bounce:

@snapinho: Hoe bedoel je dat?

#28 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7699 posts

Posted 02 November 2005 - 12:07 AM

hmmm was meer effe offtopique waldo dissen ofzo... :ph34r:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#29 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 591 posts

Posted 02 November 2005 - 12:38 AM

snappie : sssttt dadelijk weten ze ook nog waar....

W..

p.s. Ik werk er niet meer...

#30 Kikker007

Kikker007

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 12 November 2005 - 12:24 AM

Hey, blijven we wel even bij het onderwerp, dames en heren!

Het gaat hier over kweek en groei. En niet over smartshop geneuzel.

Om op het onderwerp terug te komen: ze zijn gaan groeien! Het was dus toch het warme weer waardoor ze niet kwamen. Het is nu wat kouder en tadaaaa daar komen de paddestoelen. Hier heb ik een jaar op gewacht. Maar dan nu eindelijk!

Het zijn er niet zo veel en ze groeien aan de randen van het bedje. Ze worden wel elke dag wat groter; eerst waren het kleine stipjes, maar nu zien ze er al echt uit als paddestoelen. Iedere dag ga ik even kijken hoe ze erbij staan. Ik heb gezien dat in sommige hoeden een gaatje zit, het lijkt wel alsof iets ze op aan het eten is. Het lijkt me dat het torren zijn of zo, want slakken eten toch alleen blaadjes? Dan wens ik de torren maar veel plezier ermee.
Met een aantal gaat het heel goed en een aantal zijn aangevreten, terwijl ze nog maar zo klein zijn.
Het zijn er een stuk of 20 nu, maar er komen elke dag nieuwe mini paddestoeltjes bij.
Ik denk dat het een week nog duurt voordat ze groot genoeg zijn om te plukken. Ze zijn wel erg schattig. En ze hebben een mooie kleur. Ok nu ga ik overdrijven.
Maar ze zijn gaan groeien en dat is het belangrijkste. Nu nog even het eindresultaat afwachten. En dan uitproberen!

#31 Kikker007

Kikker007

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 12 November 2005 - 12:38 AM

Nog een vraag: als je mycelium van een buitenpaddestoel wilt laten groeien om een nieuw bed mee te maken, moet je het dan buiten of binnen in de potten laten staan?
Ik wou het zo doen: ik heb geen snelkookpan, dus moet ik wel de houtsnippers in potten doen in een gewone pan. Ik denk dat ze dan 3 uur moeten koken.
Daarna pak ik een heel klein stukje houtsnipper van het bestaande bedje en doe dat in de afgekoelde pot.
Maar, wat dan?
Buiten of binnen laten staan? Ik denk buiten, want de kant en klare houtsnippers moeten ook koel bewaard worden.
Wie het weet mag het zeggen...

#32 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 12 November 2005 - 03:20 PM

Wij willen foto's zien. :duimpje:

#33 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 12 November 2005 - 05:40 PM

Je kan mycelium het beste binnen opkweeken. Bij een temperatuurtje van zo'n 18-20 graden groeit het een stuk sneller dan met 5 graden buiten.
Wanneer je de snippers een uurtje kookt en een spawn/snipper ratio van zo'n 1:4 aanhoud dan heb je weinig tot geen last van besmetting heb ik gemerkt.

Een oude koelbox kan prima dienst doen als incubator omdat het mycelium wanneer het groeit zelf al warmte afgeeft.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#34 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 591 posts

Posted 15 November 2005 - 04:27 PM

zo als beloofd !

azurescens foto's

deze bak bevat ongeveer 1,2 kilo azurescens

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

:thumbsup: :angry: :D

#35 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 15 November 2005 - 08:08 PM

Blaauuhwww !!!! :thumbsup:

(ps zou je de volgende keer iets kleinere pics willen posten)

#36 Kikker007

Kikker007

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 16 November 2005 - 12:55 AM

Goed, ik zal een foto maken, al weet ik niet hoe ik die hier op het forum moet zetten.

Bedankt voor de tip over het binnen kweken van mycelium. Ik ben er nog niet aan toegekomen om het uit te voeren. Binnenkort ga ik er mee aan de slag. Als het mycelium binnen te kweken is, kan je het dan ook zo doen:
1. mycelium kweken (binnen)
2. Een brede bak van 80 cm breed, 1m lang en 25 hoog met houtsnippers ermee 'inzaaien'
3. De hele winter de bak binnen laten staan en in de lente buiten zetten?

Ik ga het gewoon proberen! Als het mycelium ook binnen kan worden gekweekt in potten, waarom zou dan het bovenbeschrevene niet werken.
Tenzij het mycelium er niet tegen kan of er geen paddestoelen komen als je het op deze manier doet.
Op deze manier kweek je ze half binnen, en voor de temperatuur zet je ze dan buiten. Maar ik weet niet of het werkt.

In ieder geval bedankt voor de tips en trucs en ik zal een mooie foto van de mini paddestoeltjes maken.

Hoe weet je trouwens of ze goed zijn om te plukken? Ik las ergens iets over een soort vel wat aan de onderkant moet zijn opengebarsten of verdwenen en dan kunnen ze geplukt worden.
Klopt dit?

#37 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 16 November 2005 - 09:25 AM

Ik zou, als je je spawn klaar hebt, gewoon weer in de tuin of ergens in de natuur in een gat dumpen. Het mycelium heeft namelijk de microorganismen van de grond nodig om gezond en vitaal te blijven (En dus paddestoelen te maken). Er zijn al een hoop mensen die hebben geexperimenteerd met Azurescens in bakken kweken, maar toch werkt dit stukken minder dan in de volle grond.

#38 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 16 November 2005 - 06:56 PM

Wow die azures zien er goed uit!
Hoe komen die in de ardennen terecht? Een aangelegde patch? Of zijn ze 'ontsnapt' en hebben ze zich daar gevestigd?

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#39 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 16 November 2005 - 07:05 PM

Ze groeien wel op meer plekken dan alleen jullie achtertuin Anjin ;)

#40 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 09 April 2010 - 03:03 PM

Gisteren heb ik een topic over spawns omhoog gehaald. Vandaag is dat topic ineens ge-deleted zonder opgaaf van reden. Ben benieuwd waarom dit is gebeurd.

Wat ik gisteren al postte is dit: of spawns nu wel of niet verboden zijn? Ik heb zoveel mogelijk online smartshops opgezocht die spawnbags in hun assortiment hebben, allemaal gaven ze de melding dat ze uit voorraad waren. Dat is erg jammer want nu is de tijd bij uitstek om een bedje te laten koloniseren zodat er komend najaar azurescensjes zullen verschijnen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users