Hallo iedereen,
Ik ben niet echt meer een beginnende psychonaut, maar zeker nog geen gevorderde. Maar omdat ik hier nieuw ben, begin ik met mijn eerste vraag in deze rubriek.
Ik heb een aantal Ayahuasca-ceremonies gedaan, maar sinds 1,5 jaar maak ik mijn eigen Ayahuasa, waarbij ik de bereidingswijze van Filav volg.
Mijn DMT is klaar en vanmorgen begon ik met het maken van de MAOI. Voor de MAOI gebruik ik de combinatie van Caapi en Syrian Rue. De Caapi is geen werk, de Rue moet 1 x 3 à 4u verhit worden, het water (+/- 95°C) moet een pH-waarde hebben rond 3,8.
Ik gebruik azijn om de pH-waarde te verlagen en ben er altijd voorzichtig mee: ik voeg liever 5 x kleine beetjes toe dan 2 x grotere hoeveelheden om niet onder die 3,8 te komen.
Maar vandaag liep dat voor de eerste keer mis: door het toevoegen van vele kleine beetjes, wat iets meer tijd vraagt, koelde het water van 95°C terug af en begon de pH vanaf 4,5 terug te stijgen in plaats van verder te dalen. Resultaat: teveel azijn erin en pH te hoog.
Toen ik nadien het water terug op 95°C bracht, bleek de pH nog maar zo'n 2,1 te zijn.
Mijn vraag is dus: hoe belangrijk is die pH van 3,8? Wat voor gevolgen / effecten heeft een (veel) lagere pH dan de nodige 3,8? Is een te lage zuurtegraad even slecht als een te hoge?
Andere vraag is hoe en met wat je de pH terug hoger krijgt en of dit mag? Ik dacht aan aanlengen met wat meer water, maar dan kloppen de verhoudingen niet meer en is de Rue misschien te verdund?
Kan ik nog iets met de Rue doen of gooi ik hem best weg?