Jump to content

Photo

Betrouwbaarheid effect truffels

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 05 October 2021 - 04:11 PM

Yo yo yo, DHP! Damn, LANG geleden dat ik een topic op een forum heb aangemaakt. Ik ga het weer eens proberen.

Ben benieuwd of iemand een verklaring heeft voor het volgende. Ik ken een aantal mensen die regelmatig truffels nemen; individueel, onder begeleiding, of in groepen. Nu gebeurt het nog best regelmatig dat mensen - zelfs met wat voor een hoge dosis moet doorgaan (e.g. 20, 25 of 30 gram van wat volgens de smartshop de sterkste soort) - nauwelijks of heel zwak effect hebben. Het gebeurt té regelmatig om te denken dat het onbewuste psychologische weerstand is (al kan ik dat ook weer niet uitsluiten), maar een goede biologische verklaring heb ik ook niet direct voorhanden.

Meestal wordt van de fijngesneden truffels thee getrokken - iets van 20 tot 30 minuten van heet water (90 graden?). Ik geloof dat de truffels zelf daarna niet nog opgegeten worden. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Is het de verhouding aan psychoactieve stoffen in truffels? Kan natuurlijk ook dat de truffels zwak zijn, of dat het een slechte batch was. Laatste keer dat ik hoorde betrof het 8 mensen van wie slechts 1 een daadwerkelijke trip had - de rest bleef een beetje hangen in lichte fysieke ongemakken. Da's toch bizar? Truffels waren vers en in de koelkast bewaard.

Een bijkomend raadsel, althans voor mij, is dat sommige mensen na een uur of drie na inname al weer helemaal geland zijn. Bij paddo's meen ik me toch echt te herinneren dat dat altijd wel 4 a 5 uur duurde voordat ik was geland...

Anyway. Heeft iemand hier zinnige ideeën over? Ik ben heel benieuwd.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2464 posts

Posted 05 October 2021 - 09:54 PM

De enige keer dat ik Azurescens op had, had ik na 3/4 portie gedroogd een +1, terwijl het een zeer sterke soort zou moeten zijn. Normaal gesproken had ik een +++ van een half portie Hawaïaanse. Zou het dus gewoon verschil in potentie kunnen zijn?

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 07 October 2021 - 11:52 AM

Het makkelijke antwoord is, omdat het natuurproducten zijn, zal er een groot verschil zijn in potentie per stoel. Maar ik heb het gevoel dat er meer achter zit.

In jouw voorbeeld waar thee wordt getrokken. Maakt dan iedereen zijn eigen kopje, of wordt er een grotere pot gemaakt waar iedereen dan een bepaalde hoeveelheid van neemt? Als het laatste het geval is dan kan het niet dat verschillende potentie per stoel het antwoord is. Als iedereen zijn eigen kopje maakt, zou het interessant zijn om te zien of het verschil in effect blijft bestaan als er inderdaad een grotere pot thee wordt getrokken.

Verschil in metabolic rate wordt ook vaak als antwoord geven, maar dit is mijn mening te simpel. Omdat voor dezelfde persoon een gelijke portie wel heeft gewerkt. Uiteraard is het kan het wel zijn dan deze persoon net iets gegeten/gedronken hebben wat het metabolisme stimuleert.

Het echte antwoord weet ik niet, maar zoals met alles, zal het hoogst waarschijnlijk een combinatie van verschillende factoren zijn.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 07 October 2021 - 12:41 PM

In dit geval was het ieder z'n eigen kopje. Ik neig er zelf naar te denken dat het een combinatie is van de zet-methode (misschien hebben truffels zo'n hoge dichtheid dat lang niet alle stoffen goed worden opgelost in het water), verschil in potentie tussen losse truffels, een matige batch... Individuele verschillen in metabolisme en psychologische factoren kunnen natuurlijk ook een deel verklaren, maar ik neig momenteel eerder naar variaties in batches en preparatiemethoden.

Weet iemand of de temperatuur van het water nog uitmaakt? Heb er zelf nog niet echt onderzoek naar gedaan, maar meen me van vroeger te herinneren dat daar wat verhalen de rondte over deden (kokend water was te heet voor het organisme etc.)

Overigens: ik hoor dit soort verhalen ook wel van mensen die bij retreat centra werken - sommige deelnemers hebben nul effect, terwijl anderen wel hard gaan. Zegt waarschijnlijk helemaal niets, maar ik hoorde way back eigenlijk nauwelijks dit soort verhalen over paddo's. Lag misschien aan mijn bubbel.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 08 October 2021 - 08:22 AM

Zou interessant zijn om te zien of dit 'probleem' blijft bestaan wanneer er een gezamenlijke thee pot wordt gezet.

Ik kan weinig informatie vinden, maar het lijkt er op dat psilocybine wordt omgezet (gehydrolyseerd) naar psilocine. En 4-OH-tryptamines hebben een zeer lage stabiliteit in water, omdat deze heel snel worden geoxideerd naar de corresponderende quinone, maar dit gaat vaak gepaard met een klein verandering, voor psilocine vermoed ik blauw of groen. Hoe duidelijk dit te zien is hangt af van de concentratie, geen idee of 1 kopje met 1 dosis geconcentreerd genoeg is.

https://analyticalsc...0.1002/dta.2950

Degradation of tryptamines was observed at 25°C, 50°C, 75°C, 100°C, 125°C, and 150°C for 30 minutes according to the procedure attached in the supporting information. The decay in the concentration of phosphorylated tryptamines is significantly noticeable from 100°C. Up to this temperature, the concentrations of phosphorylated tryptamines reduced gradually, for example at 150°C the yields significantly decreased by approximately 80 % (Figure 1). An exception to these results was psilocin, where the concentration increased at higher temperatures. The loss of phosphorylated analytes and at the same time the increased amount of psilocin may be explained by the dephosphorylation of tryptamines to their hydrolyzed forms, which are easily subjected to oxidative degradation.

Ook al gaat dit over gedroogde poeder. Ik heb zelf ook een aantal keer thee getrokken, op de manier die jij beschrijft en totaal geen probleem gehad met effect. En zeker zolang de truffels fijne gesneden worden (vergroot oppervlakte) moet de extractie in het water geen probleem zijn.

Dan is er nog deze paper:

https://www.scienced...355030606715799

Maar kon daar weinig nuttige informatie voor dit probleem in vinden.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 08 October 2021 - 01:02 PM

Yo yo yo, DHP! Damn, LANG geleden dat ik een topic op een forum heb aangemaakt. Ik ga het weer eens proberen.

Ben benieuwd of iemand een verklaring heeft voor het volgende. Ik ken een aantal mensen die regelmatig truffels nemen; individueel, onder begeleiding, of in groepen. Nu gebeurt het nog best regelmatig dat mensen - zelfs met wat voor een hoge dosis moet doorgaan (e.g. 20, 25 of 30 gram van wat volgens de smartshop de sterkste soort) - nauwelijks of heel zwak effect hebben. Het gebeurt té regelmatig om te denken dat het onbewuste psychologische weerstand is (al kan ik dat ook weer niet uitsluiten), maar een goede biologische verklaring heb ik ook niet direct voorhanden.

Meestal wordt van de fijngesneden truffels thee getrokken - iets van 20 tot 30 minuten van heet water (90 graden?). Ik geloof dat de truffels zelf daarna niet nog opgegeten worden. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Is het de verhouding aan psychoactieve stoffen in truffels? Kan natuurlijk ook dat de truffels zwak zijn, of dat het een slechte batch was. Laatste keer dat ik hoorde betrof het 8 mensen van wie slechts 1 een daadwerkelijke trip had - de rest bleef een beetje hangen in lichte fysieke ongemakken. Da's toch bizar? Truffels waren vers en in de koelkast bewaard.

Een bijkomend raadsel, althans voor mij, is dat sommige mensen na een uur of drie na inname al weer helemaal geland zijn. Bij paddo's meen ik me toch echt te herinneren dat dat altijd wel 4 a 5 uur duurde voordat ik was geland...

Anyway. Heeft iemand hier zinnige ideeën over? Ik ben heel benieuwd.

Dit komt mij erg bekend voor, ik heb de laatste 2 keren van truffels ook maar weinig gemerkt ook met de sterkste soort bij verschillende smartshops van verschillende merken tot 1,5 portie en ik was totaal niet onder de indruk. Dit is ondertussen alweer even geleden, ik heb de hoop met truffels een beetje opgegeven en heb betere ervaringen met zelf gekweekte paddo's.

Ik heb het ondertussen van verschillende mensen gehoord dat de laatste keren (over de laatste 2 jaren ongeveer) dat mensen truffels namen geen sterke ervaring hiermee hadden, ook niet met 2 porties in 1x.

Gaat er dan ergens iets mis vanuit de kwekerij? Want het is wel erg toevallig dat ik nu al zoveel ervaringen heb gelezen/gehoord van mensen die geen sterke trips meer ervaren van truffels gekocht uit een smartshop van de laatste jaren.

#7 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 08 October 2021 - 01:15 PM

Thanks guys. En ook bijzonder om hetzelfde van Nexus te horen. Misschien dat truffels gewoon veel minder potent zijn dan wij altijd dachten (of de smartshops / kwekers ons willen doen geloven)? Kan het ook niet uitsluiten. Zelf eerlijk gezegd weinig ervaring met truffels tegenwoordig (vroeger wel eens als alternatief voor paddestoelen) maar hoor dus regelmatig dat mensen relatief zwakke ervaringen hebben. The plot thickens...

Misschien het VLOS eens polsen of die daar iets zinnigs over te zeggen hebben...

Thank you, the mdgt.

#8 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 11 October 2021 - 01:32 PM

Nog een theorie vanuit de smartshop-wereld: de betreffende truffels waren vacuum verpakt en volgens hun nemen die sneller af in potentie dan de niet-vacuum verpakte truffels... geen idee wat de gedachte daarachter is alleen. Iemand?

Thank you, the mdgt.

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 11 October 2021 - 03:43 PM

Dat klinkt als onzin. Ik zou eerder zeggen dat het tegenovergestelde het geval zou zijn.

Zou het kunnen zijn dat de vacuum verpakte truffels niet in de koelkast bewaard worden en de niet-vacuum verpakte truffels wel? In dat geval zou dit de verklaring kunnen zijn, maar bovenal klinkt dit gewoon als onzin.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1445 posts

Posted 05 November 2021 - 11:48 AM

Ik heb dezelfde ervaring, geen thee van gezet maar gewoon truffels gekauwd. Best leuke trips gehad op 15 gram, maar altijd mild. Ik weet dan weer niet hoe 25 a 30 gram is.

Voortaan ga ik nu alleen nog zelf cubensis kweken als ik zin heb in een paddenstoelentrip.

Het leven is te interessant om verveelt te zijn, maar verveling creëert dat dan weer wel...

#11 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 631 posts

Posted 12 November 2021 - 12:37 AM

Nog een theorie vanuit de smartshop-wereld: de betreffende truffels waren vacuum verpakt en volgens hun nemen die sneller af in potentie dan de niet-vacuum verpakte truffels... geen idee wat de gedachte daarachter is alleen. Iemand?

dat maakt geen sense, onder vacuum (minder zuurstof) breekt psilocin & psilocybine minder af.

voor meer info zie hier een recente stability study:https://www.research...be-cubensis.pdf

hugz ;-)

Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#12 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 17 November 2021 - 12:58 PM

Leek mij al totale onzin, maar aangezien ik geen chemicus ben dacht ik - even checken of er niet een proces is wat ik niet ken/begrijp/mis.

Anyway - zou ook gewoon de soort kunnen zijn. Recente ervaringen met een andere soort en gekauwd ipv thee leverden een stuk intensere ervaringen op.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users