Yo yo yo, DHP! Damn, LANG geleden dat ik een topic op een forum heb aangemaakt. Ik ga het weer eens proberen.
Ben benieuwd of iemand een verklaring heeft voor het volgende. Ik ken een aantal mensen die regelmatig truffels nemen; individueel, onder begeleiding, of in groepen. Nu gebeurt het nog best regelmatig dat mensen - zelfs met wat voor een hoge dosis moet doorgaan (e.g. 20, 25 of 30 gram van wat volgens de smartshop de sterkste soort) - nauwelijks of heel zwak effect hebben. Het gebeurt té regelmatig om te denken dat het onbewuste psychologische weerstand is (al kan ik dat ook weer niet uitsluiten), maar een goede biologische verklaring heb ik ook niet direct voorhanden.
Meestal wordt van de fijngesneden truffels thee getrokken - iets van 20 tot 30 minuten van heet water (90 graden?). Ik geloof dat de truffels zelf daarna niet nog opgegeten worden. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Is het de verhouding aan psychoactieve stoffen in truffels? Kan natuurlijk ook dat de truffels zwak zijn, of dat het een slechte batch was. Laatste keer dat ik hoorde betrof het 8 mensen van wie slechts 1 een daadwerkelijke trip had - de rest bleef een beetje hangen in lichte fysieke ongemakken. Da's toch bizar? Truffels waren vers en in de koelkast bewaard.
Een bijkomend raadsel, althans voor mij, is dat sommige mensen na een uur of drie na inname al weer helemaal geland zijn. Bij paddo's meen ik me toch echt te herinneren dat dat altijd wel 4 a 5 uur duurde voordat ik was geland...
Anyway. Heeft iemand hier zinnige ideeën over? Ik ben heel benieuwd.