Jump to content

Photo

ibogaine farmIk ben op zoek naar verschillende ibogaine farms

ibogaine farms

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Sebastianus85

Sebastianus85

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 31 October 2019 - 01:48 PM

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sebastiaan en ik ben eigenlijk al zon 20 jaar verslaafd aan roken (ik ben nu 34). Ik heb al verschillende pogingen gedaan om te stoppen hiermee. Ik heb eigenlijk van alles wel geprobeerd, maar niets heeft echt gewerkt. Nou ben ik online wat op gaan zoeken over mogelijkheden om te stoppen. Ik heb wat gelezen over ibogaine, een tripmiddel waardoor veel verslaafden al zijn afgekickt van oa GHB, coke, roken, etc. Ibogaine staat niet op de opiumlijst, dus daarom denk ik dat de volgende vraag wel toegestaan is.

Ik zou graag in contact komen met zogeheten “farms” die ibogaine trips organiseren. Online kon ik hier niet veel over vinden (ik kon er eigenlijk maar één vinden), vandaar dat ik met mijn vraag naar dit forum ben gekomen. Kent iemand farms die dit organiseren? En kan diegene ook een website of mail adres oid geven? Ik zou graag meerdere farms hebben om een keuze te maken.

Zijn er ook mensen actief op dit forum die al een keer ibogaine gedaan hebben? Zo ja, hoe was dit? Heeft het gewerkt? En heeft diegene verder nog dingen op de lange termijn ervaren, positief of negatief?

Nogmaals, ik hoop dat deze vraag hier op de juiste plek is en dat dit ook toegestaan is. Anders hoor ik het wel.

Sebas

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 31 October 2019 - 09:31 PM

Ik heb nooit iboga gedaan en ken ook geen 'farms' zoals jij ze noemt.

Wat ik je wel kan vertellen is dat iboga geen wonder middel is, dus absoluut geen garanties of je ook daadwerkelijk van je verslaving af komt.
Het is een extreem heftig middel, dat zelden als prettig wordt ervaren. Ervaringen die ik heb gelezen beschrijven het eerder als een hel.

Daar bovenop is het ook niet zonder gevaren. Misschien heb je dot al gedaan, maar Erowid heeft een goede collectie aan trip reports. Voordat je verder gaat met je zoekt tocht, zou ik zeker daar even een paar van lezen.

Heb je eventueel ook Ayahuasca overwogen. Dat is, in vergelijking met iboga, een stuk meer toegankelijk. En ook makkelijker beschikbaar. Helaas zit er wel een verbod aan te komen (kan niet meer herinneren wanneer dit verbod in zou gaan). Maar ik heb verhalen gehoord waarbij mensen het ook was gelukt om te stoppen met roken na een of een paar sessies. Wederom geen garanties, uiteindelijk zal je zelf toch het harde werk moeten doen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 02 November 2019 - 01:31 AM

Heb je ook truffels overwogen? Psilocybine heeft het meest sterke wetenschappelijk bewijs van alle psychedelica als het gaat om het doorbreken van verslavingen. Dat betekent niet dat het beter zal werken dan ibogaïne (daar is simpelweg minder goed onderzoek naar gedaan), maar wel dat het heel effectief zou kunnen zijn, mits in optimale setting en met goede voorbereiding en integratie. Al is dat uiteraard ook geen garantie voor succes. En het is je ook goed om te beseffen dat zo'n ervaring niet per se fijn is of makkelijk is.

Ik raad uit principe nooit psychedelica aan bij mensen, zeker als ik ze niet ken, maar aangezien je van plan bent ibogaïne te nemen, dan lijkt truffels mij een veiliger alternatief. Wellicht minder sterke werking op eventuele craving/ontwenning in dagen na het stoppen dan ibogaïne, maar wel met enorme potentie op dit gebied.

Wat betreft tabaksverslaving is er slechts één kleine studie gepubliceerd een paar jaar terug, maar grotere placebogecontroleerde studies zijn momenteel wel gaande.

Zie hieronder voor publicatie op dit gebied. Besef alleen goed dat die resultaten daar op basis van een sessie in combinatie met therapie zijn. Stoppen is vaak ook niet het moeilijke, gestopt blijven is iets anders.

https://journals.sag...269881114548296

Abstract

Despite suggestive early findings on the therapeutic use of hallucinogens in the treatment of substance use disorders, rigorous follow-up has not been conducted. To determine the safety and feasibility of psilocybin as an adjunct to tobacco smoking cessation treatment we conducted an open-label pilot study administering moderate (20 mg/70 kg) and high (30 mg/70 kg) doses of psilocybin within a structured 15-week smoking cessation treatment protocol. Participants were 15 psychiatrically healthy nicotine-dependent smokers (10 males; mean age of 51 years), with a mean of six previous lifetime quit attempts, and smoking a mean of 19 cigarettes per day for a mean of 31 years at intake. Biomarkers assessing smoking status, and self-report measures of smoking behavior demonstrated that 12 of 15 participants (80%) showed seven-day point prevalence abstinence at 6-month follow-up. The observed smoking cessation rate substantially exceeds rates commonly reported for other behavioral and/or pharmacological therapies (typically <35%). Although the open-label design does not allow for definitive conclusions regarding the efficacy of psilocybin, these findings suggest psilocybin may be a potentially efficacious adjunct to current smoking cessation treatment models. The present study illustrates a framework for future research on the efficacy and mechanisms of hallucinogen-facilitated treatment of addiction.

The wisest mind has something yet to learn

#4 Erik

Erik

Silent one

• Members
  • 0 posts

Posted 06 November 2019 - 11:40 AM

Iboga staat er inderdaad om bekend dat het tegen de heftigste verslavingen werkt. En hoewel magische paddenstoelen veel doen met je bewustzijn en lange termijn mens zijn, heb ik niet meteen het idee dat je gewoontes onmiddelijk 180 graden gedraaid zijn na de trip. Je zult het toch allemaal zelf moeten zien te rooien in het leven.

Maar inderdaad een goed advies om je in te lezen in ervaringen met Iboga, want het heeft best wat nare bijwerkingen heb ik begrepen en juist gebruik is belangrijk want er zijn ook ongelukken mee gebeurd heb ik eens gelezen.

Sterkte. En heel goed om te willen stoppen met roken. Dat is alvast stap 1 in zelfbewustzijn. 

#5 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 10 November 2019 - 08:53 PM

Iboga staat er inderdaad om bekend dat het tegen de heftigste verslavingen werkt. En hoewel magische paddenstoelen veel doen met je bewustzijn en lange termijn mens zijn, heb ik niet meteen het idee dat je gewoontes onmiddelijk 180 graden gedraaid zijn na de trip. Je zult het toch allemaal zelf moeten zien te rooien in het leven.

Maar inderdaad een goed advies om je in te lezen in ervaringen met Iboga, want het heeft best wat nare bijwerkingen heb ik begrepen en juist gebruik is belangrijk want er zijn ook ongelukken mee gebeurd heb ik eens gelezen.

Sterkte. En heel goed om te willen stoppen met roken. Dat is alvast stap 1 in zelfbewustzijn. 

Geen enkel middel zal je gewoontes onmiddellijk 180 graden draaien na een trip. Ook ibogaïne niet. Uiteindelijk zijn het allemaal hulpmiddelen. De een beter geschikt voor de ene persoon of de ene indicatie, en de ander voor een andere persoon of een andere indicatie. Maar uiteindelijk is het altijd aan jezelf om inzichten en bepaalde gewenste veranderingen in je dagelijks leven te integreren. Daarom is het ook raadzaam het niet alleen tot een psychedelische ervaring te beperken, maar ook allerlei andere activiteiten of beoefeningen te starten om bij die integratie te helpen. Denk bijv. aan therapie, yoga, wandelingen in de natuur, meditatie, of allemaal tegelijkertijd :)

The wisest mind has something yet to learn

Also tagged with one or more of these keywords: ibogaine, farms

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users