Jump to content

Photo

Veel te doen om lachgas

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1429 posts

Posted 16 August 2019 - 09:42 PM

De laatste tijd is lachgas veel in de media. In steden zijn veel klachten over ballonnen en capsules die rondslingeren. Men maakt zich zorgen om gezondheidsrisicos. Op AT5 was een item over iemand die een manier heeft gevonden om ballonnen te bezorgen met bakfietsen en zo in feite legaal op straat kan verkopen:

https://m.youtube.co...h?v=scxCaLtI7ec

En in Venray is een winkel geopend waar je ter plaatse kunt gebruiken op een bioscoopstoel:

https://m.youtube.co...h?v=1SDNrW4pcWU

Dit item over voornamelijk de handel is ook de moeite waard:

https://m.youtube.co...h?v=_vCF2bsfZCU

Hier is allemaal veel verontwaardiging over, en minister gabberhouse wil onderzoeken of een verbod nodig is.

Dus, wat denken jullie, wat moeten we met lachgas?

Ik denk alleen verkoop in gecertificeerde winkels en smartshops met goede voorlichting, vind de Venray winkel niet zo heel gek. Maar ik denk dat het niet lang gaat duren totdat het terug gaat naar de geneesmiddelenwet. Weet niet wat er dan met de capsules gaat gebeuren, gezien ze ook voor slagroomspuiten gebruikt worden.

Life is too interesting to be bored.

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 17 August 2019 - 10:40 AM

De fuck, die winkel.

Echt heel bizar deze ontwikkeling hoor.
Eigenlijk is er in 200+ jaar weinig verbetering in 'plat vermaak' geweest. En weten we als 'westerse industriële maatschappij' nog altijd niet hoe we met dit soort 'uitstapjes' om moeten gaan.

Dat van die geneesmiddelenwet gaat niet heel veel veranderen behalve de beschikbaarheid. 15-20 jaar terug kon je ook prima je capsules halen bij de blokker/kookwinkel/macro.

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 18 August 2019 - 06:27 PM

Ik zie hier ook regelmatig capsules liggen en ik heb zelfs weleens meegemaakt dat een paar jonge gasten in een overvolle coupe ballonnetjes aan het doen waren. Volgens mij is er bij lachgas sprake van daadwerkelijke overlast (hoewel voornamelijk van de weggegooide verpakkingen), in tegenstelling tot bij paddo's. Daar hoorde je alleen wat van in de maanden voor het verbod, en daarna was het weer over, terwijl truffels nog gewoon verkocht mogen worden...

#4 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 19 August 2019 - 04:21 PM

Ja, het was - althans in retrospect - echt een vreemde zet om lachgas uit de geneesmiddelenwet te halen. Het is nu echt een wild westen. Ik zie overal in Amsterdam stapels lege lachgaspatronen liggen, en echt niet alleen in het centrum, maar ver in buitenwijken. Scholieren in parkjes met ballonnen midden overdag. Het is echt bizar. En volgens mij komt het gros van de ballonnetjes niet eens uit capsules van de Makro / Blokker, maar uit cilinders.

Zie ook dit recente artikel:

Slagroomspuithouder voortaan verplicht bij lachgas achter het stuur

Vanaf vandaag is het verboden om een slagroomspuit vast te houden tijdens het rijden. Wie toch een ballon wil nemen achter het stuur, moet dat handsfree doen met een slagroomspuithouder. Zo kunnen de bestuurders hun aandacht op de weg houden.

Simoon Hermus 13 augustus 2019, 16:13Lachgashouder Beeld Beeldbewerking: Twee Ons Champignon

‘Mensen denken vaak dat ze op een rustig stukje wel even een ballon kunnen tappen’, zegt politiewoordvoerder Menno Stuit. ‘Maar je hebt er twee handen voor nodig en zo’n patroon werkt niet altijd lekker mee. Voor je er erg in hebt knal je op een andere auto.’ Volgens Stuit hebben agenten het regelmatig zien gebeuren. ‘Dan zie je na een ongeluk slagroomspuiten in een auto rondslingeren en dan snap je meteen: die hebben veel te lang moeten prutsen voordat ze hun ballonnetje konden vullen.’

Bij het CBR wijzen ze afrijders erop dat ze, als ze straks hun rijbewijs hebben opgehaald, moeten opletten met het ballonvullen achter het stuur. Examinator Marina Beekschut: ‘Natuurlijk, zolang ze nog rijles hebben zeggen ze allemaal braaf dat ze geen patronen gaan schieten vanaf de chauffeursstoel, maar dat ze eerst langs de kant van de weg gaan staan. De ervaring leert toch dat ze al snel overmoedig worden als het nieuwe eraf is en dat schakelen soepel gaat. Alleen even het tuitje oprekken, denken ze dan. Alvast het patroon erop draaien. En zo gaat dat verder.’

Garagehouder Jort Beekmans heeft al een behoorlijk aantal houders verkocht, maar vraagt zich af of het bij de jongeren zal aanslaan. ‘Het heeft toch een beetje een suf imago, zo’n houder. Dat is iets wat je ouders gebruiken. Ik denk dat voor jongeren maar één ding werkt: boetes uitschrijven. Dan gaan ze vanzelf over op handsfree.’

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 19 August 2019 - 09:14 PM

eh ... is dat uit de Speld ofzo? o.O

[edit: ja dus :D]

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users