Jump to content

Photo

Eerste week van de grow kit

Kweekset eerste week Cambodia licht of donker

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 LazarusTaxon

LazarusTaxon

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 05 July 2019 - 09:22 AM

Dag allen,

Ik zit met een dilemma en kan jullie hulp goed gebruiken. Begin deze week heb ik mijn eerste kweekset besteld bij Azarius. Bestelling ging vlot en soepel. Gisteren ben ik aan de slag gegaan met het geheel. Ik heb me al een aantal weken verdiept in de materie. Gelezen en gekeken op het internet. Nu staat er bij stap 3 in de handleiding van de Paddo Kweekset Instructies het volgende: "het is nu tijd om de kweekset op een plek te zetten met genoeg daglicht". Dit strookt een beetje tegen het overige wat ik heb gelezen en gezien. De meeste grow-sets gaan namelijk meteen in het daglicht (niet zon). 

Na een belletje met de zeer vriendelijke dame van de Azarius klantenservice ben ik nog meer verward. Zij gaf aan dat het wijs is om de kweekset de eerste week in het donker te zetten. Het gaat om een kweekset van bekende webshop [Mod: source-link verwijdert] met het type paddenstoel Cambodia (Cambodian Psilocybe cubensis).[/size]

Graag jullie advies. De kweekset staat nu een dag in het licht en ik zou het jammer vinden om mijn eerste oogst ooit naar de filistijnen te helpen. 
Alvast bedankt voor de hulp.

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 06 July 2019 - 03:20 PM

Is de bovenkant van de kweetset al wit van de schimmel?

Zo niet dan inderdaad even paar dagen in het donker zetten (niet met de deksel er nog op, dan krijg je bacteriën).

Als het vrijwel geheel wit is dan kan de bak in het licht staan. Het licht is niet nodig om te kunnen groeien, maar geeft de schimmel een signaal dat het boven de grond is en kan gaan bloeien.

#3 LazarusTaxon

LazarusTaxon

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 11 July 2019 - 07:31 AM

Dank dreamer. Het is inderdaad al wit aan de bovenkant. 
Ik heb het laten staan en het begint te groeien. 

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 11 July 2019 - 09:48 PM

Top. succes!

Ze zelf kweken is echt heel leuk. Van uur tot uur kun je ze zien groeien.

#5 LazarusTaxon

LazarusTaxon

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 19 July 2019 - 08:07 AM

Nou inderdaad. Ze groeien nu als kool. Ze zijn nu binnen 24 uur twee centimeter gegroeid. Bizar. 
Ik lees veel dat je ze kunt plukken wanneer de hoed zich opent. Klopt dat? Want ik zie ook tutorials waarbij mensen de paddostoelen eerder plukken. 

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 19 July 2019 - 08:48 PM

Wanneer het vliesje van de hoed net los komt is het beste moment, dan weet je dat de paddenstoel volgroeid is.
Te laat en de hoed gaat helemaal open staan en overal sporen laten vallen.

#7 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 23 July 2019 - 01:38 PM

Wat verder niet schadelijk is, maar voornamelijk esthetisch suboptimaal... overal zwarte vlekken op je mooie maagdelijke stoeltjes.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 24 July 2019 - 12:04 PM

En verder onpraktisch. Het plukken gaat een stuk makkelijker als de hoedjes nog niet vol open staan.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users