Jump to content

Photo

Psilocybine & borstvoeding / borstmelk

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 30 May 2019 - 01:03 PM

Yo DHP'ers,

Is er iemand onder jullie die iets zinnigs kan vertellen over psilocybine en borstmelk? Stel dat iemand borstvoeding geeft maar ook psilocybe paddestoelen of truffels wil gebruiken: is er iets bekend over opname van de psychoactieve stoffen in borstmelk, halfwaardetijd, etc? Dat zou helpen bij het bepalen hoe lang je borstmelk kan kolven en weggooien (voor de geïnteresseerden onder jullie: pump & dump) voordat je weer overgaat tot direct voeden van het kind.

Alle waardevolle bronnen zijn welkom!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 31 May 2019 - 11:34 AM

Ik kon er geen informatie over vinden. En zou verbaast zijn geweest als deze informatie wel bestond. Dus het beste is om geen risico's te nemen!!!

Van de meest vergelijkbare analoog waar ik wel informatie over kon vinden is Sumatriptan, en hiervan is bewezen dat het overgaat in de moedermelk, dus in alle waarschijnlijk is dit dus ook het geval voor psilocine (psilocybine zal hoogst waarschijnlijk niet de moedermelk in gaan)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 31 May 2019 - 12:17 PM

Van de meest vergelijkbare analoog waar ik wel informatie over kon vinden is Sumatriptan, en hiervan is bewezen dat het overgaat in de moedermelk

Hier staat juist dat sumatriptan veilig is om te gebruiken bij borstvoeding: https://www.ncbi.nlm...pubmed/25217187

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 31 May 2019 - 06:36 PM

Ik had dit uit het farmacotherapeutisch kompas;

Lactatie

Overgang in de moedermelk: Ja, na subcutane toediening. 
Advies: Blootstelling van het kind hieraan minimaliseren door borstvoeding binnen 12 uur na toediening te vermijden, en alle gedurende deze periode gekolfde melk weg te gooien.

Ik heb dit review niet gelezen, maar kunnen ze bedoelen dat desondanks de overgang in de melk het geen nadelige effecten heeft op het kind?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 02 June 2019 - 03:08 PM

Hier relevante literatuur studie over psilocybine en psilocine metabolisme: https://pdfs.semanti...0032f2d422c.pdf

Zekere voor onzekere 2 dagen afkolven en daarna zou het niet detecteerbaar moeten zijn.
Sowieso is de hoofd excretie via urine.

Iemand een andere suggestie?

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 03 June 2019 - 12:38 PM

Dank jullie wel, beiden. Vanzelfsprekend is het altijd slim om risico's te vermijden, en het is ook logisch dat er geen experimentele data van zijn, omdat niemand zo onverstandig is psilocybine te geven aan lacterende moeders. Maar de vraag is of je iets door wetenschap onderbouwds kunt zeggen over hoe lang die stoffen traceerbaar zijn in de moedermelk. Twee dagen niet direct melk geven zou genoeg moeten zijn, denk je, dreamer? Waar baseer je die 2 dagen op?

Hoe lypofiel zijn psilocine en psilocybine eigenlijk?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#7 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 04 June 2019 - 09:44 PM

Beiden zijn sowieso zeer hydrofiel.

Die 2 dagen was redelijk arbitrair eigenlijk, maar redelijk ruim genomen want:
"Psilocybin and psilocin have an elimination half-life in plasma of approximately 160 and 50 min, respectively"

Dit zou wel aangeven dat na een 1-2 dagen sowieso niks meer in bloedplasma zit, en gezien de metabolieten vooral via urine uitgescheiden worden.

Er staat wel (bij ratten): "About 10–20% remained in the organism for a longer time with metabolites of psilocin being detected in urine seven days after oral administration (Hofmann,1968; Kalberer et al.,1962)"

Dus mogelijk dat de metabolieten wat langer aanwezig zouden kunnen zijn.

#8 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1042 posts

Posted 16 June 2019 - 03:10 AM

Meh, ik heb nooit moedermelk gehad en met mij is alles goed gekomen. Um...Ja

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users