Jump to content

Photo

LSA

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 25 October 2018 - 04:44 PM

Blijkbaar hadden we nog geen specifiek LSA topic, maar wel een boel losse posts in en rond dit middel. En ipv 1 van deze topics om te dopen tot het officiële topic, heb ik dit topic aangemaakt en hier de lijst van alle gerelateerde topics toegevoegd.

morning glory, paar vragen

Morning Glory (Heavenly Blue), De groei van Morning Glory

Ipomoea Violacea

Rivea Corymbosa

Hawaiian Baby Woodrose

Tips inname hawaian woodrose (LSA)

LSA inname besprekingen

LSA-zaden roken

LSA - geen enkel effect?! Hoe kan dit...

LSA koudwater extractie - gebruiken als tinctuur?

LSA Extractiemethode

LSA?!?

Als je aan LSA denkt dan denkt bijna iedereen aan een van drie planten;

Morning Glory (Ipomoea tricolor, I. violacea of I. purpurea)

Hawaiian baby woodrose (Argyreia nervosa)

Ololiuhqui (Turbina_corymbosa)

De hoofdzakelijk reden dat ik dit topic wil aanmaken is omdat ik zojuist deze twee interessante papers tegen kwam;

Elimination of ergoline alkaloids following treatment of Ipomoea asarifolia (Convolvulaceae) with fungicides

Clavicipitaceous Fungi Associated with Ergoline Alkaloid-Containing Convolvulaceae

Kort samengevat, geen van deze drie planten maakt ergolines, maar is in symbiose met een schimmel die zeer verwant is aan ergot. De schimmel maakt de ergolines, de plant slaat deze op. Omdat de plant deze opslaat, staan deze ergonlines ook bloot aan het metabolisme van de plant en dit is hoogstwaarschijnlijk de reden dat er verschillen zijn in het alkaloïden profiel tussen deze planten.

Eenmaal down the rabbit hole, las ik dit stukje in TiHKAL:

LA-111, ergine, d-lysergamide.

This is an active compound and has been established as a major component in morning glory seeds. It was assayed for human activity, by Albert Hofmann in self-trials back in 1947, well before this was known to be a natural compound. An i.m. administration of a 500 microgram dose led to a tired, dreamy state with an inability to maintain clear thoughts. After a short period of sleep, the effects were gone and normal baseline was recovered within five hours. Other observers have confirmed this clouding of consciousness leading to sleep. The epimer, inverted at C-8, is isoergine or d-isolysergamide, and is also a component of morning glory seeds. Hofmann tried a 2 milligram dose of this amide, and as with ergine, he experienced nothing but tiredness, apathy, and a feeling of emptiness. Both compounds are probably correctly dismissed as not being a contributor to the action of these seeds. It is important to note that ergine, as well as lysergic acid itself, is listed as a Schedule III drug in the Controlled Substances Act, as a depressant. This is, in all probability, a stratagem to control them as logical precursors to LSD.

Deze consensus lees ik op verschillende plekken, dus in tegenstelling tot wat ik altijd heb gedacht is LSA niet verantwoordelijk voor het psychedelische effect van deze zaden. En is aan te nemen dat andere ergolines, zoals ergometrine en misschien LSH verantwoordelijk zijn. (Of een nog niet geïsoleerde, super potente analoog. One can always dream :balloon:)

Helaas heb ik de link naar de volgende bewering weggeklikt (en geen zin om het op nieuw op te zoeken), maar LSH breekt blijkbaar over tijd en onder extreme condities (hitte, sterke base of zuur) af en vormt LSA. Dus voor optimaal effect zouden verse zaden gebruikt moeten worden. En dit kan ook verklaren waarom LSA lang als actieve bestandsdeel werd aangezien, omdat het meeste onderzoek niet op verse zaden is gedaan.

Helaas heb ik nu niet meer tijd om nog verder te duiken in dit onderwerp, maar zodra ik dat wel heb, en ik vind nog meer interessante dingen, dan vul ik deze zeker aan in dit topic. Maar wou in ieder geval dit alvast delen met jullie. :) Wie meer info heeft, deel die alsjeblieft. Vooral die symbiose vind ik rete cool en er zal ongetwijfeld een boel martiaal over te vinden zijn wat ik nog niet gelezen heb.

(En ja, ik weet dat dit 'LSA topic' eigenlijk niet over LSA gaat en het hoort ook niet in het "Psychedelica" subfora.)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Xplore

Xplore

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 58 posts

Posted 08 November 2018 - 10:06 PM

Nice! Ik heb de links nog niet gelezen, maar ik ben benieuwd of iemand een idee of bron heeft over het 'gerucht' (of de waarheid) dat alleen de 'scherpvormige' zaden van Morning Glory actief zouden zijn. Als je bij een (online) smartshop Morning Glory zaden bestelt, zijn dit inderdaad bijna altijd scherpvormige zaden. Bij mij bloeien de planten uit deze scherpe zaden wel altijd, maar er komen nooit zaden aan.

In de reguliere (bloemen)zadenhandel zijn de Morning Glory zaden (in verschillende uitvoeringen) vrijwel altijd rondvormig. De planten uit deze zaden leveren wel altijd een hoop zaden Ook als ze door elkaar heen groeien, krijg ik uitsluitend zaden met ronde vormen. Ik heb nooit serieus geprobeerd of ze actief zijn.

Verder probeer ik al een paar jaar om Rivea Corymbosa te laten bloeien, zowel buiten als in een koude kas. Tot nu toe nog niet gelukt, ik probeer dit jaar een paar planten binnen te laten overwinteren, kijken of ze dan wel bloeien.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 11 November 2018 - 05:37 PM

Ik heb nooit monring glory zaden op, dus weet niet wat je met 'rond' en 'scherp'-vormige zaden bedoeld. Maar kan het zijn dat het niet exact dezelfde soorten zijn? Er zijn verschillende planten uit de Ipomoea familie actief.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 14 November 2018 - 12:55 PM

Lees dit net en denk: of het is niet perse versheid maar de actieve stof sneuvelt steevast in de 'extreme'condities van alle extratie methodes?

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users