Jump to content

Photo

Funding voor onderzoek naar psychedelica?

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,272 posts

Posted 08 August 2018 - 12:33 PM

Ik ga geen of weinig antwoord met dit topic verwachten, maar vragen kan altijd natuurlijk.

Zoals iedereen hier wel weet, wordt er gelukkig weer veel onderzoek gedaan naar/met psychedelica, maar ik vroeg me af of er speciale stichtingen zijn die hoofdzakelijk dergelijk onderzoek ondersteunen/financieren?

Natuurlijk heb je MAPS die hun eigen onderzoekt ondersteund.

De Heffter research institute en de Beckley Foundation, zijn vooral gefocust op klinisch onderzoek (en het is een beetje een ons-kent financiert-ons groepje). Zonder meer doen hun het meeste werk in deze heropleving van dit soort onderzoek!!, maar voor de beginnende onderzoeker of de wetenschapper uit een ander onderzoeksveld is het heel lastig om hier mee naar te kunnen dingen.

De vraag is dus, weet iemand waar dergelijke onderzoekers terecht kunnen?

(waarschijnlijk nergens, naast de standaard funding agencies binnen hun veld, en die zijn over het algemeen nog steeds terughoudend met het financieren van dergelijk onderzoek)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,656 posts

Posted 10 August 2018 - 04:01 PM

Voor zover ik weet niet, nee. Ook Heffter en Beckley hebben weinig doekoe, en sowieso niet genoeg om een geheel onderzoeksproject te kunnen financieren. Ik denk toch dat je het meeste kans maakt bij reguliere fondsen; kwestie van een hele sterke aanvraag schrijven met een solide wetenschappelijke basis waar niemand omheen kan. Voor beginnende onderzoekers is het natuurlijk sowieso lastig om geld voor onderzoek binnen te hengelen. Misschien heb je wel de meeste kans als je weet aan te sluiten bij lopende thema's, en kijkt naar welke velden / disciplines / thema's onderzoeksgeld beschikbaar is. En natuurlijk goed in de gaten houden wanneer allerlei internationale organisaties calls publiceren. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt enzo.

Maar eh, dit is natuurlijk een probleem voor alle onderzoekers, en misschien niet eens heel anders voor mensen die onderzoek willen doen naar psychedelica.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,272 posts

Posted 13 August 2018 - 01:42 PM

Het probleem met de regulieren fondsen is dat ze niet heel happig zijn op dit soort controversiële onderwerpen. Desondanks dat dit soort onderzoek veel media aandacht krijgt en graag wordt aangestipt als een "hot topic" is het voor velen toch nog steeds net iets te controversieel. En wat jij zegt, is helemaal waar, het is hoe dan ook lastig om überhaupt geld voor onderzoek bij elkaar te sprokkelen, zeker voor beginnende onderzoekers, en al helemaal voor beginnende onderzoekers die zich op dit onderzoeksveld willen storten.

Heffter en Beckley zwemmen inderdaad ook niet in het geld, maar zij financieren hoofdzakelijk klinisch onderzoek en dat is zo'n beetje het duurste onderzoek dat gedaan kan worden.

Ik ben vooral bekend met de Europese fondsen, maar dacht misschien bestaat er een Amerikaans fonds, die zich focust op dergelijk onderzoek.

Niet geschoten is altijd mis en de aanhouder wint, tenslotte. Dus gewoon dit jaar weer eindeloos voorstellen schrijven en hopen dat er eentje wordt gefinancierd! :D

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,656 posts

Posted 14 August 2018 - 08:22 AM

Wat voor specifieke fondsen schrijf je aan dan, P? En voor wat onderzoek precies? Hoeveel geld?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,272 posts

Posted 14 August 2018 - 12:16 PM

Zie PB.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic