Ik geloof dat er op het forum al ergens een topic rondzweeft over boeken/leesmateriaal, maar ik kan het even niet vinden...
Ik heb eindelijk 'The Cosmic Serpent' van Jeremy Narby binnen. Daarnaast heb ik de Nederlandse vertaling van 'The Double Helix: A Personal Account of the Discovery of the Structure of DNA' van James Watson liggen. Watson heeft met F. Crick de Nobelprijs voor fysiologie/geneeskunde gewonnen voor hun ontdekking van de structuur van DNA (simpel gezegd, de ontdekking van de dubbele helix vorm van DNA). Het inzicht van de dubbele helix structuur zou, zeker volgens Narby (hij schrijft over de ontdekking van Watson en Crick), tot stand gekomen zijn onder invloed van Ayahuasca (hoewel andere bronnen het hebben over Crick onder invloed van LSD).
Het inzicht zou tot stand zijn gekomen omdat Watson of Crick, onder invloed van iets, in een visioen twee slangen in spiraalvorm gekronkeld zagen, en toen viel het kwartje kennelijk... In ieder geval zodanig dat ze er een Nobelprijs mee hebben gewonnen. Narby gelooft/denkt dat dit beeld al honderden jaren wordt gezien door sjamanen. Ik heb geen idee welke conclusie hij daaraan verbindt, maar ik ben benieuwd. Heeft iemand al een van deze boeken gelezen? Ik kan het allemaal niet op waarde schatten, maar vind de theorie interessant genoeg om beide boeken in ieder geval te gaan lezen (vakantie he ). Wellicht een update na lezing.
Verder zijn alle leestips van harte welkom.