Jump to content

Photo

Ghb koude methode

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Apostel

Apostel

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 14 May 2018 - 10:00 AM

Hallo allemaal,

Mn neefje gaat ghb maken volgens de koude methode, vroeger deed hij dat wel vaker, altijd met groot succes. Hij heeft zijn formules en recepten nog klaar in zijn hoofd, maar heeft problemen met de bereidingsvolgorde.

Kan iemand helpen met wat info of tips hierover? PM mag ook altijd hoor!

Alvast bedankt ! Groetjes.

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,314 posts

Posted 14 May 2018 - 12:55 PM

Zou je wat meer info kunnen geven over wat deze koude methode inhoud en hoe het afwijkt van de standaard methode?

Misschien mocht je de volgende nuttige link al kennen, maar hier is hij toch; https://www.erowid.o...mistry/ghb.html

En omdat je een neiuwe member wil ik je ook wijzen naar dit topic; De verschillende zout-vormen van GHB

En naar onze GHB pagina op onze DHPedia.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Apostel

Apostel

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 14 May 2018 - 02:01 PM

Tnx :) voor mij was de koude methode zoals volgt..

100ml gbl
100ml water
48 g naoh

Ik dacht dat ik eerst de naoh moest mengen met het water...
Dan de gbl erbij moest doen en roeren...

Zo deed ik het vroeger (dacht ik) maar dit wil niet reageren:(

Heeft iemand nog tips?

Grts

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,314 posts

Posted 14 May 2018 - 02:40 PM

Klinkt hetzelfde als wat ik als de normale procedure beschouw.

Volgende quote komt uit de eerste link die ik gaf en beschrijft het ("koude") proces in detail.

Procedure:
Dissolve 130 grams (3.25 moles) of pure sodium hydroxide in 400ml of tap water in a 1000ml glass container while stirring with a glass rod or similar. The dissolution is exothermic, and the solution will heat up. When everything has dissolved to form a clear solution, slowly add 250ml (280 g, 3.25 moles) of gamma-butyrolactone in 50 ml portions with good stirring. The addition of gamma-butyrolactone to the sodium hydroxide solution is also exothermic, and if it is added too fast the solution will begin to boil, and we don't want that. Keep track of the temperature with an immersed thermometer. The addition of the gamma-butyrolactone will take somewhere between 20-30 minutes. When everything has been added, let the mixture react for an additional 10 minutes with occasional stirring.

Now it is time to see if the reaction has gone to completion by checking the pH with universal pH paper. We are aiming for a pH of 7-8. If it is too high (pH > 8), then add 10 ml of gamma-butyrolactone and let react for a few minutes more. If the pH is too low (pH < 7), add a few ml of concentrated NaOH solution. Continue like this until the pH level is within the desired limits.

Dus jouw volgorde klopt.

Hoe weet je dat het niet wilt reageren?

Overigens kloppen je verhoudingen niet helemaal. Want je wilt exact zoveel NaOH toevoegen als GBL. Er vanuit gaande dat je GBL pure is zou je 52 gr NaOH moeten toevoegen

Want;

100mL GBL x 1.124 (dichtheid) = 112,4 gr GBL

112,4 / 86,09 (moleculair gewicht GBL) = 1.305 mol

1,305 x 40,00 (moleculair gewicht NaOH) = 52,2 gr

Verder heb je relatief weinig water. Als je vergelijkbare verhoudingen wilt aanhouden als in de quote zal je in totaal 160 mL water moeten toevoegen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users