Jump to content

Photo

Zelf wietolie maken

wietolie

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 28 March 2018 - 07:43 PM

Ik heb mijn wietolie altijd kant en klaar gekocht. Nu zijn er online verschillende manieren te vinden, zoals de wiet eerst extraheen met ethanol, dit dan afdampen en het overgebleven residu oplossen in olie, of de wiet gelijk in de olie doen, een uurtje op 70C en dan affilteren.

Ik heb het nog nooit zelf gemaakt, maar benieuwd welke methode de DHPer gebruikt. Welke hoeveelheden wiet, vers of gedroogd, welke hoeveelheid olie, of er voorkeur is voor een bepaalde olie, etc.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Xplore

Xplore

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 58 posts

Posted 28 March 2018 - 11:29 PM

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een ethanolextraktie van blonde (Marokkaanse/Libanese) hasj en buitenwiet, allebei dus van onder de zon. Completer cannabinoide profiel dan binnenwiet, lijkt voor mij beter te werken (als spierverslapper en relaxer). Als je uit bent op een meer thc olie is dit advies niet zo bruikbaar. Zelfgemaakte ethanololie kun je btw naar believen verdunnen met bijvoorbeeld olijfolie, maar dat is dan om de dosering makkelijker te maken. Ik denk dat je moet zoeken naar het gewenste effect, en dan daarin verder zoeken. Cbn, cbg en thcv zijn bijvoorbeeld best interessante stofjes die naast de huidige cbd en thc discussie staan, en zo heb je er nog een paar. Best de moeite waard om naar te kijken en daar je voorkeuren op af te stemmen

#3 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 09 April 2018 - 10:07 AM

Heb >10 jaar geleden wel eens wietolie van knipafval van buitenwiet gemaakt met butaan (als ik me niet vergis). Werkte prima, maar is volgens mij niet de allerveiligste methode. Kwam een tijdje geleden deze facebook-rant tegen, waarin cannabis-figuur 1 (Rick Simpson) cannabisfiguur 2 (Arno Hazekamp) voor rotte vis uitmaakt in de discussie over wietolie en het gebruik van nafta (naphtha) voor de extractie.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 11 April 2018 - 10:27 AM

Jij hebt het over hash-olie, maar ik geef toe sommige gebruiken deze termen door elkaar. Voor dit topic ben ik niet opzoek naar een methode om een geconcentreerd product te krijgen, maar een verdunt product dat opgelost is in een olie, voor orale consumptie.

Dat gezegd hebbende, ik ga ervan uit dat het butaan extract prima op te lossen is in een olie en dan weer prima in dit topic past. :)

Zo ver ik begreep wordt wiet voor medische doeleinden geëxtraheerd met supercritical CO2, maar dat is net te geavanceerd voor de thuis hobbie. ;)

Heeft iemand de verschillende extractie manieren geprobeerd? Zijn de resultaten vergelijkbaar of is er een (subtiel) verschil?

Kan me zo voorstellen dat elke methode net iets andere stoffen juist wel of niet extraheert en daarmee een net ander profiel werkzame stoffen krijgt.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users