Is er hier nog iemand geïnteresseerd in de kweek van papavers? Sinds ik mijn voorliefde voor kratom ontwikkelde, ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in de kweek van papavers, toch de 'moederbron' der opiaten en de gerelateerde opioiden. Daarnaast een erg mooie tuinplant. Ik zaai ze voor een deel op de bonnefooi (ik win ieder jaar heel veel zaden en strooi die uit in bermen, parken, perken, en eerlijk gezegd ook wel eens stiekem bij mensen met een niet zo onderhouden tuin, dus feitelijk eco-vandalisme).
In mijn eigen tuin zaai ik steeds wat nieuwe soorten (dit jaar uit Birma en wat 'toppers' uit Afghanistan) en wat zaden uit de grootste 'pods' van het jaar ervoor. Voor mij persoonlijk is het effect vrij lomp en bot (en toch subtiel), maar uit interesse gebruik ik het een keer of 5 per najaar/winter. In haar originele (verpoederde) vorm, geen extracties, en uit voorzorg zeer beperkt omdat ik ook wel merk dat het erg verslavend kan zijn. Als je geen probleem hebt met het wegwerken van een grote lading bittere plantensmurrie that is. Ik vind het een zeer interessante plant, het effect wijkt erg af van de meeste plantaardige middelen, het potentiele gevaar is misschien juist wel verleidelijk, maar in mijn ogen misschien wat overdreven, het gaat al 10 jaar goed