Jump to content

Photo

4-FA verkocht als MDMA

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 safeNsound

safeNsound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 09 March 2018 - 02:56 PM

Beste

02/03/2018

Het Belgian Early Warning System Drugs (BEWSD) van het Wetenschappelijk Instituut voor Volksgezondheid meldt de identificatie van twee 4-fluoroamfetamine (4-FA) tabletten. De tabletten worden vermoedelijk verkocht als xtc. De dosis 4-FA is onbekend. Effecten van 4-FA zijn vergelijkbaar met andere stimulerende middelen, zoals MDMA en amfetamines. De incidenten door 4-FA variëren van lichte klachten zoals hoofdpijn, tot hersenbloedingen en problemen aan het hart. 4-FA wordt onder gebruikers ook wel 4-fluor of 4-FMP genoemd.

Omdat je niet zeker weet wat er in je xtc-pil zit, wees extra voorzichtig en volg deze tips:

• Doseer voorzichtig (begin met een kwartje of maximum een halve pil).
  • Als je bij inname van een halve pil na 60 minuten niets voelt, neem dan niet bij maar wacht af! => Het risico bestaat dat er bijvoorbeeld PM(M)A in de pil zit. Dat is een gelijkaardige stof die veel trager begint te werken, maar een sterker effect heeft.
  • Drink 1 glas water per uur, zoek verkoeling en rust regelmatig uit.
  • Onwel na gebruik van xtc? Vraag hulp aan vrienden, personeel, ehbo of security!

Het gebruik van drugs is nooit zonder risico’s. Als je geen risico’s wil lopen, gebruik je beter geen drugs.

Dit is een EWS voor België maar het kan altijd zijn dat die pillen ook NL bereiken.
Fijn weekend!

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 09 March 2018 - 05:05 PM

XTC is toch al een lange tijd niet meer synoniem voor MDMA? Ik ken in ieder geval weinig mensen die dat nog denken.

En het veiligheidsprofiel van 4-FA is toch niet heel anders als dat van MDMA? Heb je meer concrete informatie over de hersenbloedingen en hartproblemen? Als beide al direct door 4-FA worden verorzaakt, is het dan niet gevolg van overdosis?

Verder prima tips voor het gebruik van XTC. En wanneer je de mogelijkheid hebt, laat je pillen ook altijd testen!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 10 March 2018 - 01:57 AM

Als de dosis onbekend is, hoe weet je dan dat het in de pillen zit?

Ik vraag me wel af waarom de hoeveelheid in deze pillen niet is gemeten.

#4 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 10 March 2018 - 11:03 PM

Ook apart omdat 4-FA inmiddels vrij schaars geworden is. Ook de economische motivatie om dit als MDMA te verkopen ontbreekt

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#5 safeNsound

safeNsound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 15 March 2018 - 01:55 PM

Alvast interessante vragen die jullie stellen
XTC wordt bij ons nog vaak gebruikt om naar MDMA in pilvorm te verwijzen aangezien dit een belangrijk bestandsdeel is. In pilvorm kunnen natuurlijk nog allerlei andere stoffen zitten - amfetamines, nps'ers, cafeïne,.. - maar afgelopen jaren merken we hoge concentraties in de pillen op. Komt ook af en toe in de actualiteit (zowel België als Nederland). Het artikel is al enkele jaren oud maar zeker nog relevant!
https://www.parool.n...illen~a4155088/

Het veiligheidsprofiel van 4-FA is weinig anders als dat van MDMA omdat er nog niet heel veel onderzoek naar 4FA is gedaan. De effecten van 4fa zijn wel anders als die van MDMA waardoor als je denk MDMA te nemen, een grote kans hebt op overdosering omdat je 4FA aan het nemen bent. Er zijn een aantal gevallen van hersenbloedingen en hartproblemen opgedoken in Nederland. Ze kunnen echter (nog) niet zeggen dat dit een rechtstreeks gevolg is van 4FA. De laatste informatie die we kregen, was dat er niet meer hersenbloedingen of hartproblemen zijn door het gebruik van 4FA als van bv XTC/MDMA. Verder hebben we wel de tip gekregen dat je moet uitkijken met bijnemen van 4FA, dat zou de kans op hoofdpijn heel erg hard in de hand werken.

Maar hoe weten we nu dat het in de pillen zit? De precieze manier is mij niet gekend maar ik kan er wel op vertrouwen dat dit correct is. Kans is groot dat de politie er enkele in beslag nam en dit gemeten heeft maar niet doorgeeft hoeveel. Het kan ook te maken hebben met een gebrek aan tijd, testmethodes, budget, .... Het is alvast een interessante vraag die we zelf ook eens gaan stellen aan experts. We willen graag ook in de toekomst dit EW-systeem nog verbeteren (door bvb hoeveelheden mee te geven)

#6 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 05 April 2018 - 09:29 PM

Het veiligheidsprofiel van 4-FA is weinig anders als dat van MDMA omdat er nog niet heel veel onderzoek naar 4FA is gedaan. De effecten van 4fa zijn wel anders als die van MDMA waardoor als je denk MDMA te nemen, een grote kans hebt op overdosering omdat je 4FA aan het nemen bent.

ik denk dat het veiligheidsprofiel van MDMA ondertussen best wel goed in kaart is gebracht door veelvoudig onderzoek. ik heb geen bronnen maar hier op het forum zijn meerdere onderzoeken te vinden naar MDMA, op internet al helemaal... 

Daarbij is het voor ervaren gebruikers, waaronder ikzelf... wel duidelijk dat er een verschil is of ik een MDMA pil heb genomen of 4FA... voor mensen zonder ervaring maakt het denk ik niet uit, voor hun is het sowieso de eerste keer en op 4FA ga je gewoon lekker en heb je niet het gevoel dat je bij wilt nemen, behalve als het niet genoeg is... ik denk dat het hoogste risico is voor mensen die af en toe MDMA gedaan hebben en het gevoel bij 4FA hebben (terwijl ze denken dat ze MDMA genomen hebben) dat ze het gevoel hebben dat het aan het opbouwen is en net niet doorbreekt...

daarbij weet je alleen wat er in een pil zit door het te testen, kan niet vaak genoeg gezegd worden ;)

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users