Jump to content

Photo

paddestoelen op deels verbrande haver

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Xplore

Xplore

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 52 posts

Posted 21 February 2018 - 11:10 PM

Ik wilde een aantal weken geleden weer eens starten met een nieuwe cubensis kweek. Was jaren geleden dat ik het voor het laatst deed, en ik had haast en een hele oude snelkookpan met een een beetje verweerde rubberen ring. Normaal gebruikte ik rogge, maar ik had nu alleen haver. Heb de haver gekookt (15 min), laten uitstomen, een uur of 20 laten staan en in potten gedaan, en die gesteriliseerd in de snelkookpan. De snelkookpan is alleen een beetje drooggekookt door de gebrekkige omstandigheden. Een deel van de haverkorrels is verbrand (zwart) in de potten. Ik heb de potten toch geinocculeerd. Ik denk dat 5 a 10% vd korrels zwart is. Een van de 4 potten is doorgroeid, de andere 3 hebben duidelijk last van te droge korrels. Wel wat schimmelactiviteit, maar erg 'ingetogen'. Ik wil iig de pot die wel redelijk doorgroeid is gebruiken. Casen en zien wat er gebeurt. Iemand een idee of ik tegen onverwachte zaken ga aanlopen, en of het kans van slagen heeft?

Okee, poging tot foto, links de redelijk doorgroeide pot, rechts een vd potten met te droge korrels... En nee, die linker pot ziet er ook niet zo best uit, dat is duidelijk. Niet zoals het hoort...

2887cit.jpg

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,671 posts

Posted 27 February 2018 - 11:31 AM

Vind het er nog best redelijk uitzien hoor. Heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar dit ziet er in elk geval niet totaal mislukt uit. Zelfs die rechtse pot niet. Valt die niet nog te redden?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 Xplore

Xplore

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 52 posts

Posted 27 February 2018 - 10:23 PM

Rechtse pot is met dezelfde 'vlokkerige' consistentie verder bijna helemaal doorgroeid. Ik heb hem een paar dagen geleden goed geschud om te kijken hoe het uitpakt. De linker pot is er helemaal normaal uit gaan zien, afgezien van de zwarte korrels. Ik ben van plan om ze allebei door te sturen naar de volgende ronde, als mijn tijd en de natuur het toestaan. Een van de 2 andere potten die ik had staan is besmet met een bacterie (voor zover mijn amateuroog dat kan vaststellen), de andere deed helemaal niks. 

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users