Jump to content

Photo

Wat was je eerste tripmiddel?

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 06 February 2018 - 11:53 AM

Anders dan dit topic: Wat als eerste keer te gebruiken?, ben ik juist benieuwd wat jullie eerste tripmiddel was?

Dit hoeft namelijk niet hetzelfde middel te zijn dat je nu iemand zou aanraden. En in connectie met dit, ben ik ook benieuwd hoe je in aanraking bent gekomen met deze middelen.

En mocht je een kans krijgen om deze eerste ervaring overnieuw te doen, wat zou je veranderen (en wat niet), met de kennis die je nu hebt en waarom?

Mijn eerste trip, wat overigens ook mijn eerste 'harde' drug was, was met 2C-I (naast alcohol en zeer beperkte ervaring met wiet). Dit was ergens in 2003 (als mijn geheugen me niet in de steek laat), samen met Toasted ( :respect:). Als voorbereiding op de trip had ik het advies van hem gekregen om eerst PIHKAL te lezen, welke ik behoorlijk snel had verslonden. De exacte dosis weet ik niet, het was in ieder geval geen hoge dosering. De trip was overdag bij hem thuis, grootste deel van de trip daar ook gebleven, wat meer dan prima was. Het enige 'moeilijk moment' was toen we even naar de supermarkt gingen. Weet de reden niet meer, maar weet wel dat het redelijk ongemakkelijk was met alle vel gekleurde producten, geuren en vooral veel mensen, of zo was in ieder geval mijn indruk. Maar gelukkig waren we heel snel weer bij hem thuis en rest van dag lekker gelounged en naar Shpongle geluisterd (wat tevens ook een eerste introductie was). :)

Ik zou verder totaal niks aan deze ervaring willen veranderen en zou een dergelijke trip aan iedere beginnende psychonaut willen aanraden. Het enige dat ik anders zou doen is dat na deze ervaring had ik de smaak te pakken en wou meer middelen proberen, maar ook vooral weten wat een hogere dosis psychedelicum zou doen. Dus paar weken na deze ervaring had ik anderhalve portie paddo's gegeten, om te beginnen was die dosis te hoog voor een onervaren tripper, maar ook veel te dicht achter mijn eerste trip, zou het liefst een maand of drie (minimaal) hebben willen gewacht.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Dr. Paddo!

Dr. Paddo!

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 127 posts

Posted 07 February 2018 - 12:39 PM

Mijn eerste ervaring was 3 gram gedroogde cubensis. Een van de hardste keren dat ik ooit getript heb. Vond dat pittiger dan de gemiddelde DMT trip, die zijn soms voor je het beseft alweer voorbij helaas. 

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 07 February 2018 - 04:58 PM

Mijn eerste trip was 3/4 portie gedroogde cubensis, wat vrij slecht ging. Achteraf gezien had ik voor 1/2 portie moeten gaan, maar mijn interesse was gewekt.

#4 Xplore

Xplore

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 58 posts

Posted 07 February 2018 - 06:17 PM

Ik ben al van jongs af  aan een planten- en paddestoelen nerd, met name op het gebied van psychoactieve planten/paddestoelen (lezen,determineren, kweken). Na me 100 jaar ingelezen te hebben, planten en paddestoelen gekweekt te hebben, en steeds maar uitstellen, was mijn eerste keer met puntige kaalkopjes die ik zelf had gevonden, in mijn eentje op mijn kamer. Ik was er bang voor en erg terughoudend, maar die eerste ervaring was zo sereen... Achteraf had ik het nooit zo lang voor me uitgeschoven en mijn eerste ervaring was dus eigenlijk erg geruststellend. Ik heb die ultieme sereniteit daarna nog een keer teruggevonden bij zelfgekweekte Salvia (gekauwd) en San Pedro, dat zelf gevonden/ zelfgekweekte is blijkbaar een belangrijke rode draad gebleven in mijn ervaringen.

#5 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 08 February 2018 - 12:28 PM

Eerste keer was een half bakje cubensis. Niet erg overweldigend maar wel een hele gezellige avond met vrienden gehad. Eerste keer echt goed trippen was 2c-b een kleine 10 jaar later. Toen werd de interesse echt steeds groter

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 12 February 2018 - 07:13 PM

@ dr. Paddo: Denk je dat het je zo hard getript had op je eerste portie omdat het de eerste keer was en je moeilijk kon voorstellen wat je kon verwachten of vermoed je om een andere reden?

@ Immad: Vergelijkbare vraag, denk je dat je bad ging door onervarenheid of was het meer direct gevolg van Set&Setting?

Interessant dat iedereen, op mezelf na, is begonnen met stoeltjes. Zal wel door de beschikbaarheid komen en iets wat we dus ook moeten proberen te blijven behouden!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 12 February 2018 - 11:52 PM

Volgens mij ging het in mijn geval vooral om gevoeligheid. Ik heb daarna altijd een halve portie genomen en daar ook hard op getript. Onervarenheid heeft dit ongetwijfeld nog versterkt.

#8 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7702 posts

Posted 13 February 2018 - 11:37 AM

Same here trouwens, paddestoelen uit de smartshop, op de jeugdige en overmoedige leeftijd van 18 jaren jong. Jezus, wat lijkt dat lang geleden.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#9 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 257 posts

Posted 15 February 2018 - 08:33 AM

Zat er vroeger niet 3.5 gram in die gedroogde cubensis porties van smartshops? In dat geval was mijn eerste trip met 2.625 gram gedroogde cubensis in de zomer van 2005 op 17 jarige leeftijd. 

Ik weet nog wel dat er een wereld voor me open ging en ik van begin tot aan het eind van de trip overdonderd was door wat er blijkbaar allemaal mogelijk is in de dynamiek van perceptie. Van zintuigelijk tot mentaal. En dat gevoel is eigenlijk nooit meer weg gegaan; de dagelijkse beleving lijkt maar een smalle frequency band te zijn. :) 

...

Mijn eerste trip, wat overigens ook mijn eerste 'harde' drug was, was met 2C-I (naast alcohol en zeer beperkte ervaring met wiet). 

...

Dit was ook mijn eerste harddrugs, en ik heb daarvan ook nog best even wat gevonden. Ik weet nog dat ik thuis kwam en voor de spiegel stond en dacht: "Kijk je wel uit, dit is niet zomaar wat." Tijdens latere trips is ook wel helder geworden dat het inderdaad nog veel meer behelst. :D

#10 dacide

dacide

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 20 February 2018 - 01:13 PM

Oei, nu moet ik echt even gaan graven in mijn geheugen.

Ik denk dat ik een jaar of +/- 19-20 oud was. Samen met mijn neef en een goede vriend gingen we het avontuur aan. Mijn neef en ik op de paddo's en onze vriend als soort van taxi chauffeur/sitter.

We hebben die dag een prachtige roadtrip gemaakt door het zuiden van Limburg. Prachtig weer, prachtige omgeving.

Qua dosering etc, ik zou het echt niet weten. Ik schat een halve portie gedroogde paddo's.

Een van de dingen die me het allermeest is bijgebleven, is het besef om het begrip 'tijd' niet te kunnen begrijpen. Tijd was er niet. Bestond niet. Ervaarde ik niet. Voelde het niet. Ik was NU en HIER.

Mooie ervaring :)

#11 Dr. Paddo!

Dr. Paddo!

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 127 posts

Posted 25 February 2018 - 10:57 AM

@ dr. Paddo: Denk je dat het je zo hard getript had op je eerste portie omdat het de eerste keer was en je moeilijk kon voorstellen wat je kon verwachten of vermoed je om een andere reden?

@ Immad: Vergelijkbare vraag, denk je dat je bad ging door onervarenheid of was het meer direct gevolg van Set&Setting?

Interessant dat iedereen, op mezelf na, is begonnen met stoeltjes. Zal wel door de beschikbaarheid komen en iets wat we dus ook moeten proberen te blijven behouden!

Ik denk beide, maar heb bijna nooit weer zo hard getript, behalve op DMT dan. Ervaren kennissen hadden uit dezelfde batch een zelfde dosis en die zeiden al dat dit pittige paddestoeltjes waren. Ik had de ervaring nooit willen missen. 

#12 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 11 March 2018 - 09:46 AM

Alweer 15 jaar geleden nam ik mijn eerste paddo's. 20 gram vers samen met een maat van me in het bos. Mega mooie ervaring maar ik ging ook even niet goed voor een half uurtje. Dit half uurtje was het langste half uurtje in mijn leven maar heeft mij verre van weerhouden om vaker paddo's te gaan nemen. Het verveeld echt nooit. Zo heb ik afgelopen vrijdag weer een zeer mooie ervaring gehad op 4gr gedroogd van mijn eigen gekweekte golden teachers. Wat blijft het toch bijzonder spul  :)

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#13 koko

koko

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 04 April 2018 - 10:29 PM

Ook alweer 13 jaar geleden, Woei wat gaat de tijd snel, al leek die toen (even;) stil te staan.

Ik woonde net op mezelf en ging trippen samen met een (ervaren) vriend, twee andere vrienden zaten er 'nuchter' bij. Het was dus een gezellige en vertrouwde setting in de huiskamer.

Het waren paddestoelen. Welke en hoeveel weet ik niet meer, herinner mij nog wel dat ik toen dacht iets van magie te ervaren waar ik als kind altijd van droomde en dacht: Ha dus toch!

Nog altijd dankbaar voor deze ervaring.

Een van de dingen die me het allermeest is bijgebleven, is het besef om het begrip 'tijd' niet te kunnen begrijpen. Tijd was er niet. Bestond niet. Ervaarde ik niet. Voelde het niet. Ik was NU en HIER.

Mooie ervaring :)

Ha ja, nu ik jou reactie lees komt mij dat ook bekent voor. Ik had een caleidoscoop waarmee ik terug in de tijd keek vanuit het hier en nu (daar en toen), onbegrijpelijk.

Op de vraag:

En mocht je een kans krijgen om deze eerste ervaring overnieuw te doen, wat zou je veranderen (en wat niet), met de kennis die je nu hebt en waarom?

Antwoord ik:

Helemaal niets, zou het zo over willen doen. nodig tijd om de caleidoscoop van zolder te halen:)

la la la hopjes vla

#14 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 05 April 2018 - 09:13 PM

tsjah... de eerste is toch echt een jointje... ik wist toen nog niet dat t trippen was, maar ondertussen zie ik dat toch echt als een tripmiddel... los daarvan zijn t de shrooms geweest, mooie tijden :D

Ik zou aan beiden niets veranderd hebben, ik was jong en onbezonnen en waren mooie ervaringen :)

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#15 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 594 posts

Posted 18 September 2023 - 11:43 PM

Ha ha.;
mijn eerst trip middel was dubbele dosis lsd-zegels (ohmpjes) , in de trein.
Toen het in kicktje kwam ik net in Delft aan. Daar mijn tas in pand neergegooit en naar delftse hout (park) door gefietst.

in de 3 weken ervoor had ik MDMA als 1ste harddrugs ooit (op mijn 23ste) genomen.
Mijn Jeugd bestond uit schaatsen en wielrennen, nooit gerookt, nooit geblowed, nooit gedronken.
Die 3 weken hebben mijn leven totaal veranderd.
Eerst totale overwelgende liefde (MD) en in de weken erna daarna een totale eenheid met de wereld, de natuur, vriendschap en de werkelijkheid gevoeld.
in meest positieve zin ooit..... no regrets.

By the way nog steeds nooit gerookt, nooit geblowed, en iets van 4x dronken geweest.

"Circular logic works because circular logic works."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users