Anders dan dit topic: Wat als eerste keer te gebruiken?, ben ik juist benieuwd wat jullie eerste tripmiddel was?
Dit hoeft namelijk niet hetzelfde middel te zijn dat je nu iemand zou aanraden. En in connectie met dit, ben ik ook benieuwd hoe je in aanraking bent gekomen met deze middelen.
En mocht je een kans krijgen om deze eerste ervaring overnieuw te doen, wat zou je veranderen (en wat niet), met de kennis die je nu hebt en waarom?
Mijn eerste trip, wat overigens ook mijn eerste 'harde' drug was, was met 2C-I (naast alcohol en zeer beperkte ervaring met wiet). Dit was ergens in 2003 (als mijn geheugen me niet in de steek laat), samen met Toasted ( ). Als voorbereiding op de trip had ik het advies van hem gekregen om eerst PIHKAL te lezen, welke ik behoorlijk snel had verslonden. De exacte dosis weet ik niet, het was in ieder geval geen hoge dosering. De trip was overdag bij hem thuis, grootste deel van de trip daar ook gebleven, wat meer dan prima was. Het enige 'moeilijk moment' was toen we even naar de supermarkt gingen. Weet de reden niet meer, maar weet wel dat het redelijk ongemakkelijk was met alle vel gekleurde producten, geuren en vooral veel mensen, of zo was in ieder geval mijn indruk. Maar gelukkig waren we heel snel weer bij hem thuis en rest van dag lekker gelounged en naar Shpongle geluisterd (wat tevens ook een eerste introductie was).
Ik zou verder totaal niks aan deze ervaring willen veranderen en zou een dergelijke trip aan iedere beginnende psychonaut willen aanraden. Het enige dat ik anders zou doen is dat na deze ervaring had ik de smaak te pakken en wou meer middelen proberen, maar ook vooral weten wat een hogere dosis psychedelicum zou doen. Dus paar weken na deze ervaring had ik anderhalve portie paddo's gegeten, om te beginnen was die dosis te hoog voor een onervaren tripper, maar ook veel te dicht achter mijn eerste trip, zou het liefst een maand of drie (minimaal) hebben willen gewacht.