Jump to content

Photo

Effecten profiel

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 05 February 2018 - 09:37 PM

In dit topic heb ik jullie mening gevraagd of er behoefte was het maken van een dergelijk overzicht.

Omdat ieder middel net iets anders is voor een ieder lijkt me het mooiste als zoveel mogelijk members hun ervaring met een bepaalde middel geven, welke dan kunnen worden gemiddeld om een zo'n eerlijk mogelijk beeld te schtesen.

Dat is wat ik in dit topic aan jullie vraag, om eerst de meer bekendere middelen te raten, zodat er een goede baseline is voor het raten van de onbekendere/obscure RC's. In de toekomst zal ik dus voor ook de RC's een topic aan maken. Wat een meer bekend middel is laat ik aan jullie over, als je denkt dat het in dit topic thuis hoort, plaatst het in je lijstje.

Als jullie je ervaringen van 0 (is geen effect) tot 10 (is sterkste effect) op de volgende effecten van de verschillende middelen kunnen geven;

Het middel:
[spoilerX]Psychedelisch (Mentaal):
Psychedelisch (Visueel):
Dissosiatief:
Downer (Kalmerend):
Downer (Verdovend):
Stimulant (Fysiek):
Stimulant (Mentaal):[/spoilerX]

Kopieer bovenstaande lijstje, vul in over welk middel het gaat en delete de twee rode X's.

Mocht je enige feedback hebben op het concept dat kan in dit topic, verder is elke vorm van discussie welkom in dit topic.

Dit zijn mijn ratings

MDMA:

Spoiler

Methamfetamine:

Spoiler

Amfetamine:

Spoiler

4-FA:

Spoiler

LSD:

Spoiler

2C-B:

Spoiler

DMT:

Spoiler

Mescaline:

Spoiler

San Pedro:

Spoiler

Paddo:

Spoiler

Ayahuasca:

Spoiler

Salvia:

Spoiler

Lachgas:

Spoiler

Ketamine:

Spoiler

Wiet:

Spoiler

Hash:

Spoiler

Morfine:

Spoiler

GHB:

Spoiler

Middelen die ik niet (genoeg) heb gedaan, maar zeker in dit rijtje thuis horen zijn heroïne en cocaïne en wellicht nog andere middelen die ik even over het hoofd heb gezien.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Dr. Paddo!

Dr. Paddo!

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 127 posts

Posted 05 February 2018 - 09:48 PM

Dat is wel lastig, want alles is relatief persoons- en dosisafhankelijk. Dus met wat vergelijk ik? Wat voor iemand die voor het eerst 20mg 2c-b neemt heel erg psychedelisch is, kan voor iemand die regelmatig 50mg DMT rookt niet zoveel voorstellen. 

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 05 February 2018 - 11:36 PM

Helemaal mee eens, daarom leek het mij het beste om eerst met de meer bekendere middelen te beginnen. Dit zijn middelen die de meeste wel zullen kennen (natuurlijk niet iedereen, en niet voor alle middelen), maar hopelijk zet het een goed genoeg referentie punt. Het is niet perfect, maar dit is ook niet bedoeld als exacte wetenschap, of als harde feite, maar meer om een globale indictie te krijgen over wat voor een effecten profiel een bepaald middel heeft. Mocht iemand bijv. enkel ervaring hebben met 1 psychedelicum, dan zal het inderdaad lastig zijn om dit middel eerlijk te raten.

Ook geven de 'klassieke' middelen redelijk de grenzen aan van het maximale effect voor een bepaald effect. Of anders gezegd, ik kon geen middel bedenken dat off-the-chart zou zijn, bij een van deze effecten en daarmee lijkt me dit een redelijke set om als referentie punt te hebben.

En als genoeg members een rating geven, dan zal vanzelf dit soort verschillen door 'onervarenheid' verdwijnen.

Qua dosis, ik ging uit van een gemiddelde dosis voor elk middel. Het wordt inderdaad een heel ander verhaal als je een hoge dosis van een middel met een lage dosis van een ander middel gaat vergelijken.

Tevens kan dit topic ook een mooi middel op zichzelf zijn, mocht iemand benieuwd zijn hoe een middel voor een bepaald persoon met een andere middelen voor dezelfde persoon vergeleek.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users