Jump to content

Photo

Side-effects associated with ketamine use in depression: a systematic reviewLancet - 27 July 2017

Review Ketamine

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,274 posts

Posted 02 January 2018 - 08:30 PM

Zelf nog niet gelezen, maar klinkt wel als iets dat enkele van jullie interessant zullen vinden. :)

Bron: http://www.thelancet...0272-9/abstract

Side-effects associated with ketamine use in depression: a systematic review

Summary
This is the first systematic review of the safety of ketamine in the treatment of depression after single and repeated doses. We searched MEDLINE, PubMed, PsycINFO, and Cochrane Databases and identified 288 articles, 60 of which met the inclusion criteria. After acute dosing, psychiatric, psychotomimetic, cardiovascular, neurological, and other side-effects were more frequently reported after ketamine treatment than after placebo in patients with depresssion. Our findings suggest a selective reporting bias with limited assessment of long-term use and safety and after repeated dosing, despite these being reported in other patient groups exposed to ketamine (eg, those with chronic pain) and in recreational users. We recommend large-scale clinical trials that include multiple doses of ketamine and long-term follow up to assess the safety of long-term regular use.  

En volgens mij bijbehorend comment, in ieder geval uit hetzelfde issue;

Bron: http://www.thelancet...0480-7/abstract

Can we confidently use ketamine as a clinical treatment for depression?

Summary
Findings from several proof-of-concept, double-blinded, placebo-controlled studies have shown rapid and large antidepressant effects in patients with major depression after a single dose of ketamine.1 These data are remarkable in the rapidity of therapeutic effects, with remission within 24 h (though relapse often occurs within days), the high degree of antidepressant potency in cohorts with moderate-to-high treatment resistance, and the consistency of findings between studies. Given that ketamine is readily available in many countries as an approved anaesthetic drug, it is not surprising that there has been enthusiasm for the use of ketamine to treat depression.  

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Xplore

Xplore

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 02 January 2018 - 11:52 PM

IK vind het zeker interessant en ga het met interesse lezen. Thnx. Helaas weinig positieve ervaringen met de trouwe keta liefhebbers in mijn persoonlijke omgeving. Maar dat zegt verder weinig over het mogelijke potentieel van de stof zelf :)

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,274 posts

Posted 03 January 2018 - 08:46 AM

Helaas weinig positieve ervaringen met de trouwe keta liefhebbers in mijn persoonlijke omgeving.

Wat bedoel je precies hier mee? Dat het bij hen geen antidepressief effect heeft?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 23 January 2018 - 05:30 PM

Ik heb vanaf begin December een depressieve episode gehad met dank aan mijn burnout. Dit uitte zich met name in een erg onzeker gevoel terwijl er geen directe rede voor was. Ik was echt een passagier van mijn eigen negatieve emoties. 

Tot ik besloot om 20mg ketamine in de binnekant van lip te smeren en na 20 min een guided meditation tegen stress en anxiety op te zetten. Oortjes in, en ik voelde alles zo van mij af glijden.

Dit effect was acuut&blijvend. 

Totdat ik overmoedig werd en 10 dagen erna MDMA sessie deed met mijn vriendin toen kwam het gevoel weer terug dankzij de optater die ik van de MDMA kreeg. en kleine vakantie naar mijn moeder in Zwitserland met mijn vriendin 3 weken nadien deed het weer verdwijnen.

https://www.youtube.com/watch?v=6vO1wPAmiMQ

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#5 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 23 January 2018 - 05:51 PM

Wow

Also tagged with one or more of these keywords: Review, Ketamine

0 user(s) are reading this topic