Waarschijnlijk zijn er meerdere interpretaties voor dit woord, maar in deze post doel ik in de breedste zin op de fysieke effecten die tripmiddelen hebben. Soms ook body-load genoemd, maar ik associeer dat meer met de negatieve fysieke effecten, zoals bijv. kramp en misselijkheid, etc. Terwijl body-tripping meer de positieve effecten omvat zoals, energy rushes, het gevoel van het lopen op wolken etc.
Als eerst vraag ik me af of dit slechts een gevolg is van verandering in mijn perceptie (ja alles is uiteindelijk een perceptie, maar dat is niet wat ik bedoel) of dat deze effecten daadwerkelijk een gevolg zijn van de interactie van de drug en mijn lichaam? Er zijn een tal van serotonine receptoren in de periferie, waaronder ook 5-HT2a. Voor mij geven tryptamines een sterker body-tripping effect, dan bijv, fenethylamines, wat mij doet denken dat het niet een perceptie dingetje is, maar ook niet perse een 5-HT2a dingetje. Tryptamines activeren veel meer serotonine receptoren dan fenethyalmines dat doen.
Nu ben ik ook benieuwd of er stofjes zijn die niet de BBB overgaan, maar wel een body-tripping effect kunnen veroorzaken. Iemand enige suggesties?
Voor mij geven de di-methyl tryptamines, (DMT, psilcybine, 5-MeO-DMT) een duidelijker body-trip effect dan andere tryptamines. Dus het lijkt, voor mij, in ieder geval meer af te hangen van de substitutie
op de stikstof, dan op de rest van het molecuul, want opzich redelijk opmerkelijk, omdat juist het (specifieke) psychedelische effect sterk afhangt van de substitutie op de indole.
Meningen, ervaringen, theorieën, alles is welkom!!