Jump to content

Photo

Body-Tripping

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 10 September 2017 - 08:14 AM

Waarschijnlijk zijn er meerdere interpretaties voor dit woord, maar in deze post doel ik in de breedste zin op de fysieke effecten die tripmiddelen hebben. Soms ook body-load genoemd, maar ik associeer dat meer met de negatieve fysieke effecten, zoals bijv. kramp en misselijkheid, etc. Terwijl body-tripping meer de positieve effecten omvat zoals, energy rushes, het gevoel van het lopen op wolken etc.

Als eerst vraag ik me af of dit slechts een gevolg is van verandering in mijn perceptie (ja alles is uiteindelijk een perceptie, maar dat is niet wat ik bedoel) of dat deze effecten daadwerkelijk een gevolg zijn van de interactie van de drug en mijn lichaam? Er zijn een tal van serotonine receptoren in de periferie, waaronder ook 5-HT2a. Voor mij geven tryptamines een sterker body-tripping effect, dan bijv, fenethylamines, wat mij doet denken dat het niet een perceptie dingetje is, maar ook niet perse een 5-HT2a dingetje. Tryptamines activeren veel meer serotonine receptoren dan fenethyalmines dat doen.

Nu ben ik ook benieuwd of er stofjes zijn die niet de BBB overgaan, maar wel een body-tripping effect kunnen veroorzaken. Iemand enige suggesties?

Voor mij geven de di-methyl tryptamines, (DMT, psilcybine, 5-MeO-DMT) een duidelijker body-trip effect dan andere tryptamines. Dus het lijkt, voor mij, in ieder geval meer af te hangen van de substitutie

op de stikstof, dan op de rest van het molecuul, want opzich redelijk opmerkelijk, omdat juist het (specifieke) psychedelische effect sterk afhangt van de substitutie op de indole.

Meningen, ervaringen, theorieën, alles is welkom!!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 10 September 2017 - 11:32 AM

Interessant vraagstuk. Kan er zelf niet heel veel over zeggen omdat ik er niet zo diepe kennis van heb. Wel heb ik iets waarvan ik me afvroeg of het ook perceptie van een gevoel was of iets anders.

Enkele weken geleden heb ik een tripje op 4-aco-dmt gehad. Tijdens het trippen lag ik op de bank met mijn ogen dicht en armen over elkaar. Op een gegeven moment had ik een super warme sensatie in me armen. Het was alsof ik een kruik of een pittenzak tussen me armen had ofzo. Echt zo warm dat ik me ging afvragen of er niet wat in de fik stond ofzo. Toen ik me ogen opende en aan me armen voelde waren ze niet warm of heet. Toen ik weer in de zelfde houding ging liggen met mijn ogen dicht kwam het 5 minuten later weer terug. Het was echt even een mindfuck en ben er wel een uurtje mee bezig geweest 😁. Zou je dit ook omschrijven als body-tripping?

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 11 September 2017 - 07:45 PM

Ik zou mezelf ook in geen geval een expert op dit gebied willen noemen. Slechts een gezonde (of was het nou ongezonde) interesse. ;)

En het is vooral ook gewoon leuk om theorie/verklaringen voor dit soort fenomenen te bedenken. Of ze kloppen of niet, dat is een tweede en laat juiste ruimte voor interessante discussies.

Ik zou dit soort heat-flushes zeker body-tripping kunnen noemen, afhankelijk of het als fijn of vervelend wordt ervaren, anders zou ik het body-load noemen.

Voor mij is dat ook typisch iets voor bij tryptamines (met name de 4-OH), terwijl bij fenethylamines (2C-x) ik vooral vaak koude rillingen ervaar.

Vraag me af in hoe verre de ervaring van temperatuur schommeling met de vasoconstrictie/dilatatie van deze middelen te maken heeft..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 13 September 2017 - 10:21 AM

Grappig ik vond bodyload ook nooit het juiste woord en ga daarom vanaf nu ook bodytripping gebruiken bij een positieve "bodyload" 

Ik kan alleen niet echt zeggen dat tryptamines meer bodytripping geven dan fenethylamines.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik van de fenethylamines alleen 2c-b heb gehad. Maar 2c-b ligt bij mij toch primair op het lichaam en de verschillen tryptamines toch juist primair geestelijk zijn.

Zodra ik 2c-b heb gehad dan voelt me lichaam als plastic, zwaar met een ontspannende gespannenheid in mijn spieren. Erg lekker lichamlijk gevoel wat ik bij de verschillende tryptamines niet heb.

Met DMT, psylocibine etc ben ik eigenlijk alleen maar bezig met wat er in me geest afspeelt.

Nu ik er verder over nadenk lijken tryptamines ervoor te zorgen dat ik vanuit me geest lichamelijke ontspannen voel

en 2c-b me vanuit me lichaam geestelijk ontspannen voel.

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users