Jump to content

Photo

Nieuw hier, hoi!

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 dacide

dacide

Silent one

• Members
  • 6 posts

Posted 31 August 2017 - 09:59 AM

Beste allen,

Ik ben 35 jaar oud en heb een grote interesse in de materie zoals besproken hier op het forum.

Met name ayahuasca, psilocybine en lsd (of beter gezegd aLD-52) hebben mijn aandacht. Daarnaast ook zeer geïnteresseerd in de therapeutische mogelijkheden van psychedelica.

Ook doe ik op zijn tijd eens microdoseren middels ald-52.

Hoop hier veel boeiends te lezen.

Namaste

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,154 posts

Posted 31 August 2017 - 01:32 PM

Welkom!!

Goed om ook eens nieuwe leden te zien. Het is hier helaas nog al stil de laatste tijd, maar laat je dat er vooral niet van weerhouden om te posten!! :)

Ik zag dat je al wat interessante topics hebt gevonden. Hier ook het topic voor ALD-52.

Naast microdoseren met ALD-52, heb je ook ervaring met psychedelische doseringen?

Op welke therapeutische mogelijkheden doel je precies en is dit puur wetenschappelijk interesse of interesse met het oog op zelf-medicatie?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 dacide

dacide

Silent one

• Members
  • 6 posts

Posted 31 August 2017 - 03:51 PM

Thanks.

Maakt niet uit dat wat stil is. Voldoende bestaande content om uit te kunnen putten :)

Ik heb idd regelmatig gemicrodoseerd met ald-52. Echter pas 1x een regulier getript op ald-52 (halve blotter, dus 50mcg) om uit te proberen. Beviel overigens erg goed. Wel is het heel erg wennen dat de duur zo lang is. (tov truffels en zelfs ayahusasca).

Ik heb geen harde wetenschappelijke interesse (in die zin dat ik geen wetenschapper ben. Maar vind wetenschappelijke materie hieromtrent wel reuze interessant).

Ik ben wel heel erg geinteresseerd in psychedelica in algemene zin, én idd de (mogelijke) therapeutische werking. Niet direct voor mezelf van toepassing, maar volg het nieuws van therapeutische werkingen wel redelijk op de voet.

Met name zo gekomen sinds mijn eerste keer ayahuasca. Dat was echt ongelofelijk en heeft heel veel bij mij losgemaakt.  Als je eens ziet, spreekt en leest over mensen die dankzij ayahuasca (of andere middelen) hun leven weer terug gekregen hebben. Dat is ronduit fantastisch.

Ben overigens geen echte psychonaut. Maar af en toe een truffeltje of zegeltje moet kunnen. En periodiek een groepsceremonie ayahuasca voor de therapeutische werking idd.

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,154 posts

Posted 01 September 2017 - 07:29 AM

Wanneer ben je een Psychonaut?

En als ik dan toch met linkjes aan het strooien ben, neem ook eens een kijkje op onze wiki: DHPedia

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 244 posts

Posted 01 September 2017 - 08:36 AM

Hoi! Welkom. :)

#6 dacide

dacide

Silent one

• Members
  • 6 posts

Posted 01 September 2017 - 11:21 AM

Thnx Phlogiston. Mooi leesvoer.

Bal0n, grazi!

#7 Xplore

Xplore

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 07 September 2017 - 08:04 PM

Ja welkom Dacide! Er is hier idd een hoop interessant leesvoer te vinden! Enjoy

#8 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,632 posts

Posted 26 September 2017 - 03:20 PM

Hoi, en welkom! DHP is idd niet zo actief meer de laatste tijd, maar da's natuurlijk geen reden om onze prachtige database niet eens uitgebreid door te pluizen. Veel plezier!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#9 dacide

dacide

Silent one

• Members
  • 6 posts

Posted 27 September 2017 - 12:08 PM

Thanks. Geen enkel probleem hoor.

Heb al tig goeie topics doorgespit. Veel info gevonden hier.

Hoe kan het dat het niet meer zo actief is? Algemene tendens? Of is er een echte reden voor aan te wijzen?

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,154 posts

Posted 27 September 2017 - 03:06 PM

Er zijn verschillende redenen te verzinnen. Geen idee in welke mate ze ook daadwerkelijk een rol spelen, maar de activiteit is altijd met pieken en dalen geweest, alleen is er al een tijdje geen piek meer geweest.

Dat kan komen omdat de meeste onderwerpen al eens besproken zijn. We hebben een redelijk aantal lurkers. Ook heb ik het gevoel dat DHP een beetje een ouwe lullen forum is, wat betreft drugs fora, geen idee of andere dat ook zo ervaren. Dus wellicht dat we daarom ook minder nieuwe members krijgen, als voorheen. Op DHP ligt de focus heel sterk op harm-reduction en op wetenschap en minder op hoe stoer het is om 10 pillen te droppen op een feestje, op andere fora maken dat soort topics toch een groot deel uit van de activiteit.

Ben wel benieuwd hoe anderen dit zien en wat jullie als reden ervaren (als er al een specifiek aan te wijzen is).

En hoe de ervaring van de nieuwe members is?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 28 September 2017 - 10:00 AM

... Op DHP ligt de focus heel sterk op harm-reduction en op wetenschap en minder op hoe stoer het is om 10 pillen te droppen op een feestje, op andere fora maken dat soort topics toch een groot deel uit van de activiteit...

Voor mij precies de reden waarom ik mij hier thuis voel, al ben ik zeker niet de meest actieve member. Om dezelfde reden volgde lang geleden het smartboard forum. En ja, ik ontken niet dat er leden zullen zijn die mij een ouwe lul vinden

#12 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 244 posts

Posted 28 September 2017 - 12:23 PM

Yes, dat dus. :)

#13 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 28 September 2017 - 12:43 PM

Ik denk zelfs dat de mods van dat forum je heel subtiel hadden laten weten dat het Smartboardforum niet voor dat soort vragen bedoelt was en hadden je waarschijnlijk de tip gegeven je eerst goed in te lezen om de cultuur te leren kennen. (met een doorverwijzing naar een site waar kwantiteit boven kwaliteit gaat....)

#14 dacide

dacide

Silent one

• Members
  • 6 posts

Posted 28 September 2017 - 02:19 PM

Denk dat social media ook een grote rol speelt.

Ik ben zelf heel veel jaren moderator/crew lid van een grote vechtsport community/forum geweest (>20.000 leden). En daar zien we ook dat steeds meer forumbezoekers wegblijven. Veelal door concurrentie op facebook.

Oh well, misschien komt er nog een nieuwe psychedelische revolutie. Zeker nu therapeutisch gebruik van psychedelica en andere middelen steeds vaker de media haalt (ayahuasca, mdma, ketamine...en natuurlijk het hele microdosing verhaal).

We gaan het meemaken :)

#15 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 28 September 2017 - 02:37 PM

Ik denk ook zeker dat sociale media een rol speelt. Op het toenmalige Smartboardforum zat veel wijsheid, ervaring en wetenschappelijke kennis die gedeeld werd om de wereld een stukje beter te maken. Mooier voor zoveel mogelijk mensen, niet voor een select groepje dat toevallig beschikt over voldoende financiële middelen. Ik zie op sociale media meer vervuiling, minder verdieping. Misschien dat het te maken had met de oprichters, de FSRE, soms las ik zo veel empathie dat ik het er warm van kreeg. Die tips neem je dan wat makkelijker over als ze geschreven worden door hippies met een groen hart en een wetenschappelijke achtergrond... Wat de vraag of het onderwerp ook was, het antwoord was altijd uit liefde gegeven. Van feedback op tripreports tot is als je er even doorheen zat.

#16 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,632 posts

Posted 11 October 2017 - 03:14 PM

Interessant dit. Heb me dit ook al een tijd geleden afgevraagd. Denk social media aan de ene kant, maar tegelijkertijd weet ik dat veel mensen op DHP (althans veel van de mensen die ik in de loop der jaren IRL heb ontmoet) allemaal in dezelfde leeftijdscategorie zaten als ik (mid thirties). Nieuwe levensfase, minder tijd voor experimenteren, dus vaker teruggrijpen naar bekende middelen (als je daar überhaupt al tijd voor hebt - I know I don't! ;) ) en weinig behoefte hebben om daar nog nieuwe info over op te zoeken. Misschien spreek ik alleen voor mezelf trouwens...

De vraag is dan eerder waarom nieuwe aanwas uitblijft - en daarop is het antwoord denk ik idd: facebook. Vermoed dat fora sowieso een beetje passé zijn (wat dacide ook zegt).

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#17 Xplore

Xplore

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 11 October 2017 - 10:18 PM

Bekend fenomeen, heb het me op het FSRE forum ook een paar maanden terug afgevraagd. Ik vind het heel erg jammer,  een enorme schat aan informatie. En de pijnlijke conclusie dat je blijkbaar toch te oud wordt, wat Snaap ook zegt ;-). Je spreekt dus niet alleen voor jezelf Snaap haha.  Ik kan zelf weinig met de vervanging van fora door social media, op fora had ik toch het idee een beetje anoniem te zijn en ego een beetje minder een rol speelde, vandaar dat het voor mensen zoals ik wat makkelijker was om daar vragen te stellen en me daar te uiten. Ik hoop ( tegen beter weten in) dat de wal het schip nog een keer keert. Weet iemand van jullie of het smartboard forum (fsre) er helemaal uitligt? Ik kom er al een paar maanden niet op omdat mn virusscanner het een te onveilige site vindt... 

#18 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,154 posts

Posted 12 October 2017 - 08:12 AM

Ik zie ook veel activiteit op sites zoals Reddit, maar irriteer me mateloos aan het hoge tiener gehalte daar en de slechte adviezen en keuzes die mensen posten. En als ik een bericht plaats wat maar enigszins naar harm-reduction ruikt wordt je de grond in gedownvote.

Ik heb hetzelfde probleem met FSRE, maar heb nog geen contact kunnen hebben met FoF. Het zou jammer zijn als al die informatie verloren is, maar in de tussen tijd kan DHP een prima thuishaven zijn voor alle FSRE vluchtelingen. ;)

En zolang wij hier op DHP, als bejaarde psychonauten, blijven posten. Dan hebben we altijd onze eigen knusse triphoekje op het web. :dhp:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#19 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 12 October 2017 - 09:20 AM

Helemaal waar! En om de nostalgische warme herinneringen te laten opleven heb ik gisteren enkele glazen bevrucht substraat in m'n curver bakje gezet 😊

#20 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 244 posts

Posted 12 October 2017 - 10:03 AM

Agreed, kom hier ook altijd graag weer terug. En ookal is de dynamiek er een beetje uit, de posts die zo nu en dan gemaakt worden zijn iig op niveau. :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users