Ik weet niet hoe effectief die buitenlandse wetten zijn in het bereiken van het beoogde doel, maar er is ongetwijfeld een reden waarom de meeste andere landen dergelijke wetten nog niet up & running hebben. Aan de andere kant, kan ik me ook zo voorstellen dat er bij het OM wel veel gepraat wordt over de RC markt en hoe daar mee om te gaan. Zo zie je na de 4-FA ban dat nagenoeg alle clearweb vendors een 4-FA alternatief aanbieden (met name 4-FMA) in Nederland. Los van het feit dat vendors hier naar mijn idee niet al te fraai bezig zijn, laat het wel zien dat het huidige beleid dweilen met de kraan open is. Tenminste, gezien van uit bijvoorbeeld het OM.
Gaan we in Nederland ook naar een analogue act toe? Gaan we het doen zoals Portugal het doet? Of doen we het op z'n Nederlands en draait het uit op pappen en nat houden, zoals we het cannabis gedoogbeleid ook al decennia kennen? Niemand heeft hier het juiste antwoord op, maar ik ben benieuwd naar ideeën.

EDIT Ik zie nu dit topic pas. Er is dus wel min of meer advies uitgebracht tegen het invoeren van generieke wetgeving, maar er wordt niet gesproken over een alternatief.