Jump to content

Photo

Slaapbevorderende middelen

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 15 June 2017 - 10:29 PM

Ik heb al een tijdje flink wat stress te verduren op mijn werk en dat vertaalde zich bij mij snel in slaapproblemen. Dit is heel vervelend omdat ik minder productief en minder helder in mijn hoofd word, wat echt niet goed combineert met het type werk dat ik doe.

Ik neem nu al een hele tijd Lorazepam 's avonds maar dat werkt ondertussen niet meer. Gisteren heb ik uit frustratie bijna een hele strip naar binnen gewerkt en vandaag voelde ik me echt een zombie, veel fouten gemaakt en slecht gecommuniceerd.

Ik ben dus op zoek naar iets dat mij deze periode zo effectief mogelijk kan laten overbruggen, benzo's zijn een dead end heb ik de indruk.

Tramadol werkt tot nu toe het beste maar ik denk niet dat het verstandig is om dit dagelijks te gaan gebruiken.

Iemand ervaring met slaapproblemen en met middelen die effectief zijn en blijven en zonder al te veel nevenwerkingen?

omgekeerd gaat ook

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 17 June 2017 - 09:53 AM

Dit klinkt als een chronisch probleem, iets waar slaapmiddelen niet de oplossing zijn. Zeker niet paardenmiddelen zoals benzo's! Het beste is om aan jezelf te vragen waarom je werk zo stressvol is en dan deze oorzaak aan te pakken. Nu begrijp ik dat je dit zelf ook wel weet, maar wou het toch gezegd hebben.

Een jaar geleden zat ik ook in een uiterst stressvolle, werk gerelateerde, situatie en begrijp dat het een spiraal is. En wanneer je geen goede nacht rust krijgt de oorzaak moeilijk aan te pakken is. Toen ook een tijdje benzo's (etizolam en pyrazolam) genomen, maar zoals jij zelf ook zegt, was ik ook de volgende dag nog redelijk suf en dat was niet houdbaar. Verschillende middelen geprobeerd, maar wat bij uitstek het beste voor mij werkte was gaboxadol. Helaas is de beschikbaarheid van dit middel zeer beperkt. Dus dat is wellicht ook advies waar je momenteel weinig aan hebt.

Ik zou in ieder geval voor lichtere middelen kiezen, zodat wanneer je straks in een minder stressvolle periode zit, je niet met een verslaving hebt te kampen.

Wellicht kan je goede suggesties vinden in het Slaap-topic.

En andere tip is om te proberen te ontspannen voordat je gaat slapen, door een jointje te roken, of een ander licht ontspannend middel te nemen, dus niet perse een slaapmiddel.

Sterkte

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 18 June 2017 - 10:52 AM

Ik heb in eenzelfde situatie gezeten, alleen ben ik nooit aan de benzo's gegaan. Het klinkt afgezaagd, maar wat voor mij erg hielp was aanvaarden dat sommige dingen zouden kunnen falen en dat het leven dan ook nog prima zou zijn. Wat dit in een stroomversnelling bracht was vakantie; mocht het mogelijk zijn dan zou ik er een week of twee tussenuit gaan, dat heeft bij mij erg geholpen tegen de stress.

Edit: om in slaap te komen kan melatonine helpen, alleen ga ik daar soms zo hard van dromen dat ik er minder van uitrust.

#4 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 19 June 2017 - 04:20 PM

Wel bijzonder dat Tramadol bij jou werkt om in slaap te vallen. Tramadol werkt bij mij juist opwekkend en kan er dus juist slecht van slapen.
Maargoed ookal werkt het bij jou wel om in slaap te vallen, lijkt het me niet een juiste middel hiervoor.

Ik zelf kamp me hele leven al met slaap problemen en die zijn sinds ik wiet rook (alleen 's avonds) behoorlijk onder controle. Dan nog moet ik me rustig houden een uur voor het slapen en niet te veel computeren anders duurt het zo nog minstens een uur voor ik in slaap val. Hoe stoned ik ook ben.

Wat bij mij ook hielp is Melatonine. Maar daar kreeg ik net als Immad ook zeer rare dromen van. Meerdere keren ook een slaapverlamming hiervan gehad (al vind ik dat dan weer een leuke psychedelische achtige ervaring). Bij melatonine werkte het trouwens wel alleen vanaf 1 a 2 mg dus niet van die pilletjes met 0,1mg melatonine er in. Ik kocht ze altijd van 5 mg.

Natuurlijk Rooibos thee, Valeriaan (ook als thee), warme melk etc maar deze middelen zullen voor mensen die benzo's gewend zijn, niet erg goed werken.
Bij mij blijft een jointje in de avond een uurtje voor het slapen de beste (en fijnste) remedie voor mijn slapeloosheid.

Succes verder !

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#5 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 20 June 2017 - 12:06 PM

Ook een hele tijd slaapproblemen gehad en dit is wat mij erg heeft geholpen in die tijd:

S avonds paar uur voor het slapen ging ik altijd een groot stuk buiten lopen. Ik luisterde de altijd naar een podcast of een audioboek (lekker rustig, niet teveel invloeden).
Als ik dan thuis kwam zorgde ik dat ik niet meer naar schermen keek(tv, mobiel, computer etc) en zette ik muziek of een podcast op.
Meestal rookte ik dan ook een jointje(indica, want van sativa word ik altijd beetje hyper) en bleef ik nog even een uurtje in de woonkamer.
In bed luisterde ik dan vaak naar een guided sleep meditation (daar zijn veel apps van, voor Android en ios) en meestal viel ik dan wel in slaap. Zo niet was ik tenminste super zen haha 😁
Hoop dat je er wat aan hebt :)

Btw als je roken niks vind dan is misschien thc olie een idee? Wordt er lekker traag van in je lichaam en had noet echt een "high" gevoel in me hoofd.

#6 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 20 June 2017 - 09:11 PM

Bedoel je geen CBD olie?

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 21 June 2017 - 06:29 AM

Van CBD alleen voel ik niet zoveel. En orale THC, mits goed (lees: laag) gedoseerd kan prima slaapmiddel zijn. Nadelen vinding ik dat de dosis heel lastig precies goed te krijgen is (misschien maar mijn olie is verdunnen). Maar het ook lastig te timen is, vanwege dat zeer langzame come-up van orale THC.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 22 June 2017 - 11:27 AM

Bedoel je geen CBD olie?

Nee bedoel wel THC-olie, van CBD olie geen verschil gemerkt met slapen.

Van CBD alleen voel ik niet zoveel. En orale THC, mits goed (lees: laag) gedoseerd kan prima slaapmiddel zijn. Nadelen vinding ik dat de dosis heel lastig precies goed te krijgen is (misschien maar mijn olie is verdunnen). Maar het ook lastig te timen is, vanwege dat zeer langzame come-up van orale THC.

Precies, ik heb gelukkig verdunde dus neem af en toe een paar druppels. Mocht het niet werken neem ik er wat bij. Ergste geval wordt je een beetje stonded en klein beetje duizelig(bij hoge dosis) maar slaap er prima op

#9 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 257 posts

Posted 22 June 2017 - 02:13 PM

Word je ook uitgerust wakker? Dat is bij mij namelijk zelden het geval na een avondje blowen, ondanks dat in slaap vallen wel heel ontspannen is.

#10 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 22 June 2017 - 07:04 PM

Word je ook uitgerust wakker? Dat is bij mij namelijk zelden het geval na een avondje blowen, ondanks dat in slaap vallen wel heel ontspannen is.

Ik heb daar eerlijk gezegd nooit echt last van gehad. Soms een klein beetje lamlendig maar te verwaarlozen als je het vergelijkt met temazepam of etizolam. Maar misschien verschilt dat per persoon?

#11 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 26 June 2017 - 03:55 PM

Melatonine werkt bij mij heel goed, vooral in combinatie met m'n onregelmatige diensten, maar ook bij 'gewone' nachten. Bijwerkingen en afhankelijkheid zijn een stuk minder dan die bij traditionele slaapmiddelen. Toch kun je ook melatonine maar beter niet lange tijd achter elkaar elke nacht nemen.

Afstand nemen tot je werk zou ik zeggen. Je hebt een contract, daarin staat een aantal uren, en dat zijn de uren waarop je je met je werk zou moeten bezighouden. De rest is vrije tijd, het idee is dus dat je dan vrij bent :) . Echt, hoor. Zo belangrijk kan het toch niet zijn, die baan van je?

Sometimes we live
no particular way
but our own

#12 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 26 June 2017 - 04:58 PM

Melatonine werkt bij mij heel goed, vooral in combinatie met m'n onregelmatige diensten, maar ook bij 'gewone' nachten. Bijwerkingen en afhankelijkheid zijn een stuk minder dan die bij traditionele slaapmiddelen. Toch kun je ook melatonine maar beter niet lange tijd achter elkaar elke nacht nemen.

Afstand nemen tot je werk zou ik zeggen. Je hebt een contract, daarin staat een aantal uren, en dat zijn de uren waarop je je met je werk zou moeten bezighouden. De rest is vrije tijd, het idee is dus dat je dan vrij bent :) . Echt, hoor. Zo belangrijk kan het toch niet zijn, die baan van je?

Droom lekker verder... (pun intended)

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 26 June 2017 - 07:19 PM

Bij melatonine werkte het trouwens wel alleen vanaf 1 a 2 mg dus niet van die pilletjes met 0,1mg melatonine er in. Ik kocht ze altijd van 5 mg.

Voor de duidelijkheid, ik probeer hier niet naar een source te vragen, maar kan je deze sterkere tabletten gewoon bij een apotheek halen, of zijn die alleen op recept verkrijgbaar? Of bestellen jullie het online?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 27 June 2017 - 08:14 AM

Het merk van mijn melatonine is "Lucovitaal".

Edited by Immad, 27 June 2017 - 12:17 PM.
Legale source weggehaald om discussie te vermijden

#15 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 27 June 2017 - 10:22 AM

De meeste RC's zijn ook legaal, in het verleden hebben we al verschillende discussies gehad over wat precies onder ons no-sources beleid valt en wou niet nog zo'n discussie starten.

Anyway, tot welke sterkte kan je gewoon zonder recept bij een apotheek halen?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#16 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 27 June 2017 - 12:18 PM

Een paar jaar geleden had ik volgens mij een recept nodig voor 1 mg pilletjes, wat het gelijk duur maakt. Ik weet niet waarom je nu "gewoon" 2 mg pillen vrij kunt kopen.

#17 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 28 June 2017 - 06:05 PM

Nee kan je gewoon halen hoor op internet. Merk werd al genoemd :-)

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#18 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 29 June 2017 - 11:10 AM

Ondertussen is de stress wat geminderd en dat geeft met toch 3 uur extra slaap per nacht. Ik fiets nu ook naar mijn werk en ik heb gevoel dat dat ook wel bijdraagt aan een betere nachtrust.

De melatonine ga ik zeker ook nog eens proberen. Misschien CBD ook eens een kans geven.

Bedankt voor de tips allemaal

Ik denk dat er voor de rest niet echt middelen bestaan die echt effectief zijn op lange termijn.

Stress kan een hele hevige mentale en fysieke reactie geven en om daar evenredig hevige middelen tegen te gebruiken kan niet anders dan leiden tot het gebruik van paardenmiddelen. De vraag blijft wat het meest ongezond is: het gebruik van die middelen of de stress zelf. Ik zal nu langzaam moeten afbouwen met benzo's maar god zij dank dat ik ze in huis liggen had met momenten.

omgekeerd gaat ook

#19 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 01 July 2017 - 10:34 AM

Volgens mij is het grootste gevaar van de paardenmiddelen dat je het nog net iets langer volhoudt, met weer als gevolg een afhankelijkheid van de paardenmiddelen als je daarin doorschiet.

Uiteindelijk moet de stress - mijns inziens - niet pharmacologisch opgelost worden, aangezien je daarmee op de lange termijn altijd tegen problemen aanloopt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users