Hoi,
ik vraag me af of iemand enige ervaring heeft met salvia divinorum in oplossing, aangezien ik geen effect merk. Dit is zowiezo de 1e keer dat ik salvia probeer, dus ook geen ervaring met roken of kauwen ter vergelijking. Ik wil liever geen bladeren roken, vandaar dat ik op deze oplossing/serum uitkwam.
In iets meer detail: 5 mg salvinorin-A in 5 ml glycerine (denk ik - vettige vloeistof) opgelost, genomen op lege maag, relaxte setting, met nuchtere sitter. Oplossing was verpakt in een pipet-flesje, "tamper-proof" verpakt (ge'sealed), maar zonder UHT-datum. Geen idee of dat relevant is.
Flesje geschud, en 15 druppels meer dan 5 minuten onder de tong gehouden (750 ug, als ik ervan uit ga dat er 100 druppels in dit flesje zitten - klopte bijna exact) en daarna ingeslikt. Zo'n 40 minuten gewacht, geen effect.
Toen 25 druppels (1250 ug als ik goed kan tellen), weer meer dan 5 minuten onder de tong, daarna ingeslikt. Zo'n 40 minuten gewacht, geen effect.
De sitter nam op zijn beurt 15 druppels (750 ug), zelfde handeling, zelfde wachttijd, geen duidelijk effect.
Daarna ik 40 druppels (2000 ug), zelfde handeling, zelfde wachttijd, geen effect. De overige 5 druppels of zo weggegooid :-)
Naderhand ook geen effecten gevoeld. Na een uur of 3 weer in de auto gestapt en naar huis gegaan. Ik wil dit alles nog wel eens proberen, zelfde setting, zelfde sitter, maar eerst had ik wat vragen - ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen:
1) ik dacht gelezen te hebben (op dit forum) dat het niet abnormaal is dat bij het 1e gebruik, de effecten van salvia uitblijven of erg mild zijn. Is dat zo? Verklaart dit wat ik merkte?
2) is er iets als Uiterste Houdbaarheids-Datum, warmtegevoeligheid, o.i.d. bij salvia-oplossing zoals deze? Van de smartshop in kwestie begreep ik dat men salvia in deze vorm nauwelijks verkocht (hint? ;-) ) - m.a.w. kan zijn dat dit pakketje lang in de winkel heeft gelegen.
3) doe ik iets obvious fout bij inname? (Wachttijd te kort, tijd onder de tong te lang, troep op slijmvlies..?)
Thx!