Jump to content

Photo

salvia "serum" (oplossing) - werkt dit voor iemand?

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 pacje

pacje

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 09 June 2017 - 01:04 PM

Hoi,

ik vraag me af of iemand enige ervaring heeft met salvia divinorum in oplossing, aangezien ik geen effect merk. Dit is zowiezo de 1e keer dat ik salvia probeer, dus ook geen ervaring met roken of kauwen ter vergelijking. Ik wil liever geen bladeren roken, vandaar dat ik op deze oplossing/serum uitkwam.

In iets meer detail: 5 mg salvinorin-A in 5 ml glycerine (denk ik - vettige vloeistof) opgelost, genomen op lege maag, relaxte setting, met nuchtere sitter. Oplossing was verpakt in een pipet-flesje, "tamper-proof" verpakt (ge'sealed), maar zonder UHT-datum. Geen idee of dat relevant is.

Flesje geschud, en 15 druppels meer dan 5 minuten onder de tong gehouden (750 ug, als ik ervan uit ga dat er 100 druppels in dit flesje zitten - klopte bijna exact) en daarna ingeslikt. Zo'n 40 minuten gewacht, geen effect.

Toen 25 druppels (1250 ug als ik goed kan tellen), weer meer dan 5 minuten onder de tong, daarna ingeslikt. Zo'n 40 minuten gewacht, geen effect.

De sitter nam op zijn beurt 15 druppels (750 ug), zelfde handeling, zelfde wachttijd, geen duidelijk effect.

Daarna ik 40 druppels (2000 ug), zelfde handeling, zelfde wachttijd, geen effect. De overige 5 druppels of zo weggegooid :-)

Naderhand ook geen effecten gevoeld. Na een uur of 3 weer in de auto gestapt en naar huis gegaan. Ik wil dit alles nog wel eens proberen, zelfde setting, zelfde sitter, maar eerst had ik wat vragen - ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen:

1) ik dacht gelezen te hebben (op dit forum) dat het niet abnormaal is dat bij het 1e gebruik, de effecten van salvia uitblijven of erg mild zijn. Is dat zo? Verklaart dit wat ik merkte?

2) is er iets als Uiterste Houdbaarheids-Datum, warmtegevoeligheid, o.i.d. bij salvia-oplossing zoals deze? Van de smartshop in kwestie begreep ik dat men salvia in deze vorm nauwelijks verkocht (hint? ;-) ) - m.a.w. kan zijn dat dit pakketje lang in de winkel heeft gelegen.

3) doe ik iets obvious fout bij inname? (Wachttijd te kort, tijd onder de tong te lang, troep op slijmvlies..?)

Thx!

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,154 posts

Posted 09 June 2017 - 02:30 PM

Ik had hier nog nooit van gehoord, maar als het in een smartshop is gekocht verbaasd het me niets dat het niet werkt. Vertrouw die lui voor geen meter. Ze doen alles doen om een product te verkopen.

Dat salvia de eerste keren meestal niet werkt heeft doorgaans met de rooktechniek te maken, niet persé met de drug.

In ieder geval goed dat je het onder je tong hield, zover ik weet is salvinorin a niet oraal actief.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 pacje

pacje

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 12 June 2017 - 06:08 PM

Ok, nog eens geprobeerd. Zelfde spul, zelfde zaak, UHD ergens in 2018. Daarvan 50 druppels (2.5 mg) zo'n 30 minuten lang onder de tong, geen effect.

Dus... ik hou dit even voor gezien :-)

Hierna wil ik nog eens gedroogde bladeren (1x) proberen te kauwen in verschillende doseringen, kijken of dat wat oplevert.

We zullen zien, to be continued.

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,154 posts

Posted 13 June 2017 - 06:22 AM

Het is meer werkt, maar als je het kauwen verkiest over het rook, dan zou ik mijn eigen plantje groeien en dan verse bladeren kauwen.

Het is een heel eenvoudige plant om te groeien. Zolang je het voldoende water geeft en geen direct zonlicht krijgt, groet het als onkruid.

Smakelijk is het kauwen van de bladeren overigens niet.

Geen idee of kauwen (zal meer sabbelen worden) op gedroogde bladeren werkt, denk het wel, maar het idee om een boel droog gruis in mijn mond te stoppen...

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 pacje

pacje

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 16 June 2017 - 08:15 AM

Plant groeien klinkt als een goed idee, zal ik onthouden. (Vooral als hij zoals je zegt groeit als onkruid :-) )

(volgende tekst gaat over kauwen - korte eerste ervaring, dus als ik hier mee verder ga, wordt dit een andere topic)

Inmiddels nog eens geprobeerd met 3 gram niet-versnipperde gedroogde bladeren (1x), even geweekt in water. Bladeren absorberen het water goed, zodat je na een minuut of zo iets hebt wat een beetje op andijvie lijkt.

In 4 porties gedeeld, en op elke portie zo'n 7 minuten gekauwd, al werd op de verpakking 30 minuten aanbevolen. Maar op gegeven moment is zo'n stukje wel "op" zeg maar (fijngekauwd), en dan spuug ik het uit en pakte ik het volgende stukje.

Na de eerste 3 porties (ongeveer 22 minuten) voelde ik wat suizen in mijn oren, en iets wat als druk in/op mijn hoofd voelde. Nou heb ik wel wat vaker last van oorsuizen, dus even een eindje binnenshuis lopen geprobeerd - er was wel degelijk wat effect te merken.

Even afwachten of dit toe of af nam - aangezien ik las dat bij salvia kauwen de effecten veel langzamer opkomen - het 4e kwart van de 3 g gekauwd. Dat was zo'n 45 minuten na aanvang.

Effect uiteindelijk was erg mild, en bleef ongeveer op het niveau van geen goede lichaamscontrole hebben tijdens lopen of dingen proberen op te pakken: armen en benen reageerden niet direct meer op commando's. Geestelijk niet veel invloed gemerkt.

Maar dat was zo'n beetje alles. Tot ongeveer een uur daarna (zeg 1:45 vanaf aanvang) gewacht op mogelijk effect, en ben toen gaan slapen. (Om 23:00 begonnen.)

Dus ok, dit gaat wel werken! :-) Volgende keer weer 3 g, maar dan langer kauwen als dat kan, en misschien alles ineens. Je hebt dan ongeveer de hoeveelheid van een opscheplepel aan bladeren in je mond, geloof ik. De smaak is bitter, maar is m.i. wel te doen. Ik las dat mensen echt kokhals-neigingen krijgen van dit spul, maar dat was hier niet het geval. Misschien is dat anders bij verse bladeren - geen idee.

Volgende keer ook weer met een iets ervaren sitter - afgelopen keer hield mijn vrouw een oogje in het zeil :-)

Langzaam aan, aangezien salvia geloof ik redelijk serieus kan zijn, als ik het goed lees. En waar ik geen zin in heb, is na 5 minuten er achter komen dat het effect heftiger is dan je eigenlijk aan kan, en daar dan een uur of zo aan vast zitten...

Bedankt voor de tips i.i.g. - to be continued :-)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users