Jump to content

Photo

Extractie vraagje

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 31 May 2017 - 03:09 PM

Hallo allen,
Een aantal jaar geleden heb ik eens een extractie gemaakt van mimosa poeder. Nu wilde ik dit weer eens opnieuw maken maar heb de ongemalen versie gekregen. Ben zuinig op mn koffiemolen. Hoeveel langer moeten deze chips weken?
Alvast bedankt voor de reacties.

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 01 June 2017 - 06:50 AM

Hoe groot zijn de chips?

Het beste is uiteraard helemaal fijn gemalen tot een poeder, met kleine korrels/brokjes (niet groter dan halve centimeter) zou ik nog extractie beginnen, alles groter zou ik het niet doen.

Het totaal oppervlakte van je materiaal gaat lineair (of is het nu exponentieel) achter uit naar mate de MHRB groffer is en daarmee de opbrengst van je extractie.

Afhankelijk wat je meer waard is zou ik of investeren in een goede molen of de extractie zo uitvoeren, maar dan genoegen nemen met een lage opbrengst.

Sorry dat ik geen antwoord op je vraag heb.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 01 June 2017 - 12:42 PM

Oké.wordt een leuk experiment. Chips zijn weliswaar dun maar zeker anderhalve cm groot. Ik ga eens aan de slag. 👍
Tis me uiteindelijk gelukt met de molen die ik gebruik voor mijn andere hobby,bier brouwen. 😊

#4 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 257 posts

Posted 03 June 2017 - 01:04 PM

Hoe zacht wordt het plant materiaal in je eerst stap? Als het na een tijdje weken erg zacht/sponzig wordt, krijg je het met een staafmixer wel kapot. Mengt ook meteen goed. :D

#5 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 03 June 2017 - 04:27 PM

Dank voor je tip! Zal voorzichtig te werk gaan.
Groetjes,
Theo

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 04 June 2017 - 08:26 PM

Voor de duidelijkheid, met eerste stap bedoel je het weken, zonder loog?

Als het met loog is, zou ik dit advies willen afraden. Mede om je niet wilt dat het loog overal heen spat en als er aluminium delen in de blenders zitten zullen die met het loog reageren.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 05 June 2017 - 12:33 AM

Hoi Poelster, in eerste instantie bedoelde ik weken in de base. Omdat de chips groter zijn. Na de voorlaatste tip zat ik te denken om het in water te weken. Misschien iets aangezuurd. En dan geduld hebben. Heb ik inmiddels geleerd...

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 05 June 2017 - 06:59 AM

Mijn vraag was meer naar Bal0n. Het wellen van de chips en dan blenden klinkt als iets dat zomaar zou kunnen werken. Voor het extractie proces zou het wel beter zijn om hier loog bij te hebben, maar uit veiligheidsoverwegingen is dat iets dat ik nooit zou doen.

Misschien begrijp ik je nu verkeerd, maar voor extractie heb je een base nodig, met zuur ga je niks bereiken. En belenden met zuur is net zo'n slecht idee als blenden met base.

Het enige waar zuur je hier bij kan helpen is door eerst twee extracties te doen met zuurl en dan het water deel basisch maken, zodat wanneer je je DMT extraheert je minder troep mee extraheert. M.a.w. een standaard A/B extractie, dus.

En het topic verplaats naar het "Kweek & Groei"-subforum, beter op zijn plaats daar, dan hier.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 05 June 2017 - 02:01 PM

Oke. Dank voor je tip. Ik wilde de chips eerst wat zachter laten worden in water zodat ze misschien makkelijker fijn te maken zijn. Verder dacht ik dat een beetje citroensap het wat kon versnellen. Daarna pas de extractie in natronloog. Of zit ik nu kompleet verkeerd te denken?

#10 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 257 posts

Posted 05 June 2017 - 02:57 PM

Ik had m'n idee wat voorzichtiger moeten verwoorden, ja! Niet gaan spetteren met huis-tuin-en-keuken spullen in een reactieve oplossing, e.g. een sterk basisch goedje in dit geval.

Ik zou de boel dus eerst wellen in water en kapot mixen, voor je er echt mee aan de slag gaat. Mocht je dan tegen andere issues aanlopen, is een kleine investering in een koffie molen misschien toch geen slecht idee. :)

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 03 August 2017 - 01:32 PM

Is het uiteindelijk nog gelukt om een succesvolle extractie op deze chips te doen?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 04 August 2017 - 12:03 PM

Extractie is uiteindelijk goed gelukt. Heb de chips vermalen tot poeder in m'n molen waar ik ook m'n granen in kneus. Heb er wel een grote zak omheen gedaan want het stuift als een gek....

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users