Jump to content

Photo

Alcosynth - alcohol alternatiefDavid Nutt

David Nutt alcohol gaba

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 255 posts

Posted 29 September 2016 - 10:00 AM

Ondertussen al een paar dagen terug dat het naar buiten kwam, maar toch wel het vermelden waard. Waar David Nutt in eerdere iteraties nog met afgeleiden van benzodiazepines en amphetamines in de weer was, is hij daar nu blijkbaar van af gestapt.

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,314 posts

Posted 29 September 2016 - 10:25 AM

Het zal ongetwijfeld iets zijn dat op GABA werkt! En er zijn genoeg basis structuren om een alcosynth van te maken. Denk aan een GHB/GABA, benzo's, barbituraten, sommige steroïden, methauqalone, en afgeleiden van CGS-13767, om een kleien selectie te noemen. (voor meer varianten; https://en.wikipedia...benzodiazepine)

En vind dat ze het gewoon Synthehol moeten noemen, net zoals in Star Trek!! :P

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 255 posts

Posted 29 September 2016 - 11:16 AM

Jep, dat lijkt mij ook, alleen ik vraag me af hoe hij zo stellig durft te stellen dat het min of meer onschadelijk is en een laag risico heeft op afhankelijkheid. En hoe het farmacologisch in elkaar steekt dat er blijkbaar een plafond in effecten is; misschien een enzyme rate-limiting conversie naar de actieve compound?

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,314 posts

Posted 29 September 2016 - 02:31 PM

Dergelijke claim kan hij ook niet maken. Dus het zal meer publiciteit te krijgen zijn, aangezien de structuren niet bekend zijn, kan hij alles claimen. Bovendien legt hij ook nog meer weer eens de zere vinger op alcohol, dat het uiterst schadelijk is en gewoon legaal. Vermoed ik.

Heb proberen te zoeken naar zijn patent met de 90 stofjes, want daar moeten altijd een paar structuren in staan, maar kon slechts 1 patent vinden, van toen hij bij Bristol Uni was: "USE OF ISOQUINOLINE AND QUINOLINE CONTAINING SUBSTANCES AS IMIDAZOLINE RECEPTOR LIGANDS".

Tenzij het de aanvraag voor dat patent in de laatste anderhalf jaar gedaan moeten hebben, wat me onwaarschijnlijk lijkt. Tevens zegt hij dat bij 2050 de eerste alcosynth op de markt komt, dat zou dus 15 (of meer) jaar zijn nadat het octrooi verloopt...

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 255 posts

Posted 29 September 2016 - 09:35 PM

Klopt, maar over het algemeen doet hij wel zinnige uitspraken en ik verbaas me dus een beetje over deze. Ik denk ook niet dat hij die claims zou moeten maken, maar gezien z'n achtergrond verwacht ik dat hij het niet slechts als publiciteit gebruikt. We gaan het zien. Mocht het echt zijn wat hij hier claimt, dan is het wel interessant!

Volgens mij stelt 'ie dat in 2050 alcosynth een groter marktaandeel inneemt dan alcohol, maar goed, dat is net zo goed gebakken lucht als hij het allemaal niet waar kan maken.

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,314 posts

Posted 30 September 2016 - 08:39 AM

Denk ook meer dat hij bedoelt dat een 'niet schadelijk alternatief' het doel is en dat de reporter het hoogst waarschijnlijk een beetje heeft aangedikt.

Aan de andere kant, mensen aan het denken zetten, over ons huidige drugs beleid, is wel zijn style. Dus wie weet. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 02 October 2016 - 08:54 AM

Ik vermoed dat het hele verhaal onzin is, maar dat hij het gebruikt om de schadelijkheid en problemen van alcohol bv aan de kaak te stellen. Een middel dat niet of minder schadelijk is en geen kater geeft, zal nog meer geconsumeerd worden en dan wordt het vanzelf wel weer schadelijk bij bizarre doseringen. 

#8 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 255 posts

Posted 03 October 2016 - 09:31 PM

Als dat de motivatie is van dit bericht, dan zet hij zichzelf wel aardig buitenspel als wetenschapper. Bovendien kunnen de autoriteiten hem dan verwijten dat hij andere motieven heeft dan enkel objectief informeren en is hij z'n slagkracht kwijt.

En als we hem mogen geloven, is er geen behoefte aan bizarre doseringen.

We'll see. :)

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,399 posts

Posted 04 October 2016 - 08:15 AM

Jezelf elk weekend klem zuipen is ook helemaal niet bizar, toch?

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,314 posts

Posted 05 October 2016 - 09:03 AM

zal nog meer geconsumeerd worden en dan wordt het vanzelf wel weer schadelijk bij bizarre doseringen. 

Dat hangt helemaal van de stof af.

Het kan prima zo zijn dat de effecten te intense (vervelend?) worden om een schadelijk dosis te bereiken. denk maar aan een stof als LSD. De vraag is natuurlijk of dat met een downer ook mogelijk is, maar theoretisch is het dus mogelijk.

@Dreamer; Ik begrijp je comment niet helemaal... Is het een reactie op Bal0n of Funker?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 255 posts

Posted 05 October 2016 - 09:48 AM

Volgens mij bedoelt Dreamer dat het uitgangspunt is dat mensen bizar hoge (en dus schadelijke) dosissen nemen, in de vorm van alcohol. In die zin is er niks te verliezen als alcosynth uiteindelijk toch in hoge doseringen wordt genomen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users