Jump to content

Photo

Van amfetamine tot MDMA; zuurstof, de vijfring en een methyl groepSome real science...

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 04 June 2016 - 04:17 PM

Ik heb vandaag een zeer positieve ervaring gehad met 6-APB. De structuur zet me aan het denken. Ik weet hoe amfetamine voelt, strak, gestroomlijnd en helder. Ik weet hoe MDMA voelt, warm, fuzzy en alles behalve helder. 6-APB daarentegen voelt ook warm aan maar niet zo fuzzy. Het behoudt de strakheid van amfetamine. Na een beetje research kwam ik er achter dat er aantal structuren zijn die alleen verschillen in de hoeveelheid zuurstofatomen in de vijfring, de positie van het zuurstofatoom en wel of niet een methyl groep op de amine. De scheikundige in mij houdt hiervan. Maakt die methyl groep het fuzzy? Of is het de extra zuurstof? En hoe zit het met de positie van het zuurstofatoom in de vijfring? Maakt dat een verschil? Ik ga uit van wel. Ervaringen, ervaringen, ik ben zo benieuwd! :D

Ter verduidelijking heb ik even een schema getekend zodat de onderlinge verschillen goed zichtbaar zijn.

14tsums.png

#2 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,010 posts

Posted 05 June 2016 - 12:10 PM

Ik weet niet wat je met fuzzy bedoeld. Ik zou voor de volledigheid ook eens methamphetamine en MDA proberen. Dan krijg je een aardig idee van het effect van die methyl (maakt het allemaal wat subtieler imho).

Wat betreft die zuurstof..electron negativity..dat kan poelster beter uitleggen..:D
"For is not impermanence the very fragrance of our days" 

#3 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 05 June 2016 - 03:55 PM

Met fuzzy bedoel ik letterlijk wazig/vaag. Als ik meer dan 100 mg in één keer neem kom ik al snel op dat punt waar ik lichtjes visuals krijg en waar de rush zo intens is dat het lastig wordt om helder te blijven. Ter vergelijking, bij amfetamine blijft het altijd helder in mijn hoofd, ook bij hogere doseringen. De rush wordt wel intenser maar het wordt nooit vaag.

Ik heb al ervaring met methamfetamine. Ik kan me wel enigszins voorstellen wat je bedoelt met dat het subtieler wordt. Ik vond het zelf altijd "schoner" aanvoelen dan amfetamine maar ik vind subtieler wel een betere beschrijving. Maar dat zou misschien ook kunnen liggen aan de manier van toedienen. Ik heb methamfetamine voornamelijk gechineesd, terwijl ik amfetamine gesnoven/geslikt/geplugged heb.

MDA staat nog op het to do lijstje, daar hoop ik binnenkort mee te beginnen.

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,285 posts

Posted 05 June 2016 - 05:26 PM

Je vergeet nog twee structuren in je vergelijking: EMA-4 (5-APDB) & EMA-3 (6-APDB)

Het is moeilijk te zeggen welke elke verandering precies doet, want dat is niet precies hetzelfde voor elke stof. Maar de zuurstof zorgt in het algemeen voor dat er een serotonine effect in het middel komt, wat zorgt voor het warme gevoel. De positie van de zuurstof maakt een beetje uit, maar in mijn mening is er geen significant verschil. Ookal zou ik ook anders verwacht hebben.

De methyl groep heeft verschillende functies, soms maakt het het stofje meer potent, soms zorgt dat het stofje een meer dopamine component krijgt, zoals meer energieker.

Maar dit is allemaal vrij kort door de bocht en het is moeilijke stofjes met zo'n verschillend effect met elkaar te vergelijken.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 06 June 2016 - 10:06 PM

Thanks, ik had geen idee dat deze structuren ook al waren gemaakt. Ik dacht toevallig wel vandaag nog aan het eventuele effect van de dubbele binding. Ik zie nu dat ze de methyl analogen hiervan ook al hebben gemaakt. Het is nu echt een prachtige reeks. Ergens snap ik wel dat de verschillen mogelijk te klein zijn om echt significant anders aan te voelen. Maar toch, deze reeks is zo mooi, ik ga me er in ieder geval in verdiepen en kijken met wat ik zoal kan experimenteren.

#6 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 07 June 2016 - 08:14 AM

Wat Poelster zegt over die structuur-activiteit relaties, dat die niet zo rechtlijnig in elkaar zitten, daar ben ik het wel mee eens. Grofweg kan ik missch wel zeggen dat die N-methylgroep een bepaalde lichamelijke high oplevert. 6-apb geeft mij een mooie mengvorm tussen mdma-achtige voelflow en mda-achtige psychedelische flow. 6-mapb neigt meer naar het lichamelijke mdma dan naar het psychedelische mda. 6-apdb ervaar ik als een psychedelische flow (minder dan mda), terwijl 6-mapdb mij extreem sloom en moe maakt.  

Wat mij opvalt met mda is het sterk analytische karakter. Je zit niet in een gevoelswereld zoals met mdma, maar in een gedachtenwereld. Totaal anders.  

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users