Jump to content

Photo

welke magic truffelsadvies

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 flinstone

flinstone

Silent one

• Members
  • 2 posts

Posted 03 February 2016 - 06:37 AM

Hoi Psychonauten,

oudere jongere, wel met ervaring (15 jaar geleden) met paddo's en lsd en xtc, wil graag kennismaken met magic truffels,

doel : een lichte vrolijke middag (maximaal triplevel 3)

setting thuis, met de gordijnen dicht ,telefoon uit, en veel lekkere muziek,met zijn 2-en

Welke truffel raden jullie aan en hoeveel, (wil er thee van zetten) ??

Op Erowid stond dat als je half pilletje vooraf neemt en daarna de truffels je een luchtige trip krijgt .

iemand hier ervaring mee ??

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 03 February 2016 - 03:16 PM

Welkom.

Om te beginnen wat is triplevel 3? Op welke schaal?

In mijn ervaring maakt de soort niet zoveel uit, zo doen allemaal (min of meer) hetzelfde. Het zijn vooral verkooppraatjes door de zeggen, deze soort is meer visueel, deze is meer filosofisch, etc.

Set&Setting zijn wel van extreem belang, maar het lijkt alsof je daar al goed over nagedacht hebt.

Ik zou de MDMA achterwegen laten en gewoon voor een halve portie gaan. Ik heb nog nooit MDMA met paddestoelen gecombineerd, maar ik denk niet dat je er per definitie een luchtigere trip van krijgt. Sowieso lijken me paddestoelen niet het beste middel voor een luchtige trip, zou dan eerder van iets uit de 2C-familie gaan, zoals 2C-B. Maar dat is waarschijnlijk persoonlijk.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 flinstone

flinstone

Silent one

• Members
  • 2 posts

Posted 04 February 2016 - 06:01 AM

Bedankt Poelster, voor de tip

We gaan voor puur natuur, en laten het mixen achterwege,

Zelf zaten we te denken om van 2 zakjes atlantis thee te zetten ??? (hebben wel wat paddo en lsd ervaring) ,maar geen truffel-evaring ,kan dit ??

triplevel 3 kwam ik ergens op een site tegen (zie onderstaand) , 

Magic truffels trip levels

De sterkte van een paddo of magic truffels trip wordt vaak uitgedrukt op een schaal van 5 levels. Hieronder de verschillende levels met uitleg, waarbij level 1 de mildste ervaring beschrijft en level 5 de meest heftige.

1
Level 1: Op dit level ervaart de gebruiker een “stoned” gevoel, met lichte visuele veranderingen, zoals helderdere kleuren etc. Milde verandering van het denkpatroon. De communicatie tussen de linker- en rechter hersenhelft verandert waardoor muziek dieper klinkt en “voelbaar” wordt.
2
Level 2: Fellere beleving van kleuren, visuals zoals het bewegen en “ademen” van objecten, muren etc. Met gesloten ogen kunnen 2-dimensionale patronen worden waargenomen. Door veranderingen in het kortetermijngeheugen ervaart de gebruiker continue afleidende gedachtenpatronen, afgewisseld met een extreme focus. Het natuurlijke filter in de hersenen wordt omzeild waardoor onder andere de creativiteit toeneemt.
3
Level 3: Erg duidelijk waarneembare visuals, alles lijkt verbogen of vervomd. Patronen kunnen worden gezien op muren, objecten, gezichten etc. Milde hallucinaties, zoals het effect van stromende rivieren in houtnerven of andere structuren. Enige verwarring van de zintuigen, bijvoorbeeld het zien van geluid als kleur etc. Tijd vervormt waardoor alles zich in het “nu” lijkt af te spelen.
4
Level 4: Sterke hallucinaties, zoals objecten die overgaan in andere objecten (morphen). Waarneming van het ego vervaagt, objecten kunnen bijvoorbeeld tegen je gaan praten of je voelt tegenstrijdige dingen tegelijkertijd. Enig verlies van de realiteit, tijd wordt een onbegrijpbaar begrip. Mogelijke ervaring van uittreding uit het lichaam (out of body experience). Vermenging prikkels van verschillende zintuigen.
5
Level 5: Totaal verlies van visuele verbinding met de werkelijkheid, zintuigen werken niet meer op de “normale” manier. Een totaal verlies van ego. Gebruikers voelen zichzelf samensmelten met de ruimte, andere objecten of het universum. Het verlies van realiteit wordt zo erg dat deze moeilijk te verklaren of verwoorden valt. Dit level verschilt van de overige levels doordat het werkelijke universum waarin dingen zich bevinden ophoudt te bestaan.

Bij gebruik van de mildere soorten magic truffels in een normale dosis (15 gram) worden doorgaans de levels 1 en 2 bereikt. De sterkere soorten brengen de gebruiker naar level 3 of eventueel level 4. Level 5 wordt doorgaans enkel bereikt door het nemen van een hogere dosis.

Aangezien bij hogere levels de verbinding met de werkelijkheid kan “los komen” zijn deze enkel aan te raden voor ervaren gebruikers, beginnende gebruikers worden hierdoor vaak overvallen wat kan resulteren in een enigszins onprettige trip.wat 

vandaar level 3 en de 15 gram pp, klopt dit verhaal in jouw beleving en ervaring ??

En heb je nog andere tips voor een leuke middag ??

Ps wij waren jong in de" jaren 80 vorige eeuw ", dus ik heb werkelijk geen idee wat je met 2 c  famillie bedoelt ,maar ben wel nieuwsgierig

#4 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 04 February 2016 - 11:51 AM

met een standaard portie truffels zou ik zelf op ongeveer level 2 zitten, maar dit kan per keer verschillen (de ene keer hoger de andere keer lager). ik ben 1,90 m, 110 kilo en heb recente trip ervaring. de truffelsoort maakt niet heen veel uit denk ik.

zelf zou ik er geen thee van zetten, maar er een chocoladereep van maken...

als je het echt luchtig wilt houden zou ik gewoon een halve portie van de smartshop nemen (dus zo een 7,5 gram) en vanaf daar kijken hoe je je voelt... en als het te matig is geweest kun je de volgende keer altijd nog iets meer nemen (dit lijkt me beter dan een trip die te overweldigend is).

een pilletje voor die tijd lijkt me niets, ook gezien het feit dat het pilletje kan uitwerken terwijl je midden in je truffelpiek zit... daarbij denk ik ook niet dat het luchtiger wordt... 

good luck, veel trip plezier! :)

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 04 February 2016 - 12:08 PM

Ik zou een portie per persoon kopen dan een halve op eten en dan na een uurtje na inname zien hoe het effect valt. Is het te mild dan kan je de rest op eten, of een beetje bij eten, of het zo laten. Als je het later dan een uur na inname inneemt, dan zal je het effect voornamelijk verlengen, maar niet zo zeer intenser maken.

Maar zolang je je goed voorbereid zal het hoe dan ook een mooie dag worden. :)

Een goede tip vind ik altijd om verschillende soort (voorgesneden) fruit mee te nemen. Vooral druiven en meloen zijn een smaaksensatie!

Over de 2C-familie, hier vind je een lijst met verschillende 2C's;

http://www.dhpforum..../Fenethylamines

En hier een directe link naar de pagina met informatie over 2C-B;

http://www.dhpforum..../index.php/2C-B

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 06 February 2016 - 07:38 PM

Ik heb weer niet iets afwijkende meningen dan 2_muffins en Poelster - ik zou inderdaad beginnen met een halve portie (misschien iets meer - tussen de 8 en 10 gram lijkt me prima om mee te beginnen). Thee van zetten lijkt me wel handig, dan wordt het sneller opgenomen zodat je sneller weet of je een goeie dosering hebt. Ik zou eerder tot ongeveer een uur wachten. In mijn ervaring kan je tot ongeveer anderhalf uur na inname nog bijnemen om het effect te versterken - daarna verleng je de ervaring vooral en wordt het niet meer qua intensiteit.

Tot slot: ik zou eigenlijk vooral eens kijken hoe deze dosering valt en me niet te druk maken om bijdoseren, om te voorkomen dat je daar niet de hele tijd in je hoofd mee bezig bent. Veel plezier! :)

[kickje naar Beginnende Psychonaut trouwens - doe ik ook nog eens iets nuttigs met mijn mod powers (: ]

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#7 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 16 February 2016 - 08:21 PM

Als je thee zet raad ik je aan de restjes die in het filter achterblijven toch ook op te eten. Er zit nog een significante hoeveelheid werkzame stof in. Oh, honing in de thee maskeerd alles en smaakt zelfs enigzins lekker.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#8 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 17 February 2016 - 03:28 AM

Ik ben een keer naar 

Burgers Zoo gegaan en heb daar triptruffels gegeten, voor de ogen van ringstaartmakis, of ze magisch waren was de vraag maar eerder behekst, wat er vervolgens gebeurde vertel wellicht later.

#9 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 18 February 2016 - 08:28 PM

Je kwam aan de andere kant van het hek terecht? :P

#10 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 21 February 2016 - 12:46 PM

Volgens mij is truffelmagie daar niet sterk genoeg voor, maar wat weet ik nou van truffelmagie.

Maar goed, vervolgens heb ik een hoop toffe dieren gezien en terwijl ik vorderde op de route van de dierentuin merkte ik langzaamaan dat de truffels begonnen te werken, dit was te merken aan het proberen te communiceren met zeehonden die bijna niet schattiger konden.

Toen kwam ik aan bij een ''vreetschuur'' of misschien beter gezegd restaurant, ik was extreem verbaasd dat dit in een dierentuin stond en vroeg mij tevens af welke diersoorten hier in de vorm van hamburgers aangeboden zouden zijn.

Helaas zei mijn onderbuikgevoel dat het niet geapprecieerd zou worden zou ik hiernaar vragen, en ik bestelde een tomatensoepje, welke ik in een bijna geheel leeg restaurant heb verorberd, toen ik de kom tomatensoep bijna leeg had hoorde ik in de verte een schreeuwende menigte aankomen bestaande uit basisschoolkinderen. Desbetreffende menigte kwam de vreetschuur binnenstormen gelijkend een soort van invasie, vanaf dat moment was mijn trip bruut verstoord.

Wie weet vertel ik de rest later.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users