Okee, om met de deur in huis te vallen: Ik gebruik zo nu en dan benzodiazepines, het gaat dan vooral om diazepam nadat ik psychedelica gebruik (ik neem eigenlijk geen LSD tenzij ik benzo's heb, niet voor tijdens de trip maar voor 10-11 uur na inname als ik eigenlijk wil slapen/chillen maar ik nog te buzzy ben zonder dat ik nog iets leuks of zinnigs uit m'n trip kan halen; Te moe om echt te filosoferen of indrukken te verwerken, te weinig effect om leuk visuals te kijken en te weinig effect om het nog te kickstarten met veel keta.
Ik gebruik zelden. Misschien 3-6 keer per jaar LSD, eens per jaar een paar biertjes (2-4), een keer per maand blowen. Het enige wat ik best veel gebruikte is keta (soms wel 15 gram in een maand op z'n piek) maar ook dat is nu voorbij.
Benzodiazepines gebruik ik een paar keer per maand soms, maar soms ook een of twee maanden niet. Ik ben niet verslaafd; Ik krijg geen enkele vorm van rebound of ontwenningsverschijnselen als ik het niet gebruik; Soms gebruik ik 1-3 dagen achter elkaar best wat, en dan weer weken of maanden niet. Echter: Ik heb een idiote tolerantie voor benzo's schijnt het. Ik voel 20 mg diazepam nauwelijks tot niet, en om een gemiddeld tot iewat sterk effect te krijgen moet ik er zeker 4 temazepam's van 20 mg each in gooien (de parels, van de apotheek, dus geen shady bullshit.)
Wil ik echt hardcore lam worden, heb ik denk ik 50-60 mg diazepam of 100-120 mg temazepam nodig. Dat slaat echt helemaal nergens op; Dat zijn hoeveelheden die je van een hardcore benzo junk zou verwachten die elke dag die dingen wegtikt als snoepjes. Ik ben wel redelijk groot (1,90 cm en bijna 100 kilo) maar zelfs dan nog... Kan iemand verklaren hoe dit komt? Ik vind het gewoon héél erg raar. Waar komt die tolerantie vandaan, dat ik als ik na 9 weken absoluut clean zijn van alle GABA-stoffen 40 mg temazepam niet tot nauwelijks merk?

Krankzinnige tolerantie benzodiazepines - Niet verslaafd en gebruik niet regelmatig.WTF is going on here?
Posted 30 January 2016 - 12:18 AM
Posted 30 January 2016 - 03:35 PM
Heb wel verhalen gehoord van flubromazolam, dat schijnt dit soort toleranties te kunnen veroorzaken na een paar avondturen.
"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"
"Prove me wrong..."
Posted 31 January 2016 - 01:01 PM
De een benodigd een beetje, de ander wat meer. Iedereen is anders. Binnen deze context zijn doseringen vooral richtlijnen.
Ervaring - hoe jij tolerantie ervaart - werkt als een dynamisch evenwicht. Het kan best zijn dat je van nature een hoge tolerantie hebt voor benz's terwijl je tolerantie voor andere typen drugs in lijn is met het gemiddelde. Het kan ook zijn dat je tolerantie voor benzo's hoog is en dat je tolerantie voor andere typen drugs ook hoog is, of net laag. Ik kan geen direct antwoord geven op je vraag.
Er is maar weinig bekend van tolerantie. Er zijn een aantal neurochemische en -fysiologische aangrijpingspunten bekend. We weten wat van tolerantie, van kruistolerantie en van ontwenningsverschijnselen, maar hoe deze aangrijpingspunten samenwerken binnen het grotere plaatje weten we niet. Vanuit het idee dat ervaring van tolerantie een proces is (en niet zozeer te herleiden tot losse aangrijpingspunten) zou je misschien een beter antwoord kunnen vinden. Misschien zou je voor jezelf een lijstje kunnen maken van hoe jij tolerantie ervaart voor verschillende dingen?
Posted 16 February 2016 - 10:27 AM
Ik herken dit erg goed. Heb in het verleden wel enige tijd Roofie's (Flunitrazepam) gebruikt om te slapen (kwart en later halfjes van 2 mg tijdens een periode waarin ik veel GHB gebruikte en de nacht "door kwam" op benzo's, om zo lichamelijke afhankelijkheid tegen te gaan), waarna mijn tolerantie voor alle benzo's tot torenhoog lijkt te zijn gekomen.
Oxazepam, 1 tablet van 50mg geeft bij mij geen enkel verschil in mijn gemoedstoestand of lichamelijk effect (slapjes etc).
Maar ach, alleen maar minder reden om het te gebruiken
Posted 16 February 2016 - 07:25 PM
Het blijft een bizar phenomeen dat ik niet goed begrijp. In het geval van L-mu-serg Diethel is er geen enkele reden waarom er tolerantie zou zijn. Lijkt een beetje op loss of Magic bij mdma. Kan ook plots bij sporadisch gebruik optreden.
"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"
"Prove me wrong..."
Posted 17 February 2016 - 04:56 AM
Het is of jouw schuld of de schuld van der drugs, je mag kiezen maar wat je kiest is aan jouw.
Posted 17 February 2016 - 09:26 AM
Daar komt nog bij dat ieder product hets versheid kan verliezen.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users