Jump to content

Photo

Gaboxadol (THIP)

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 24 November 2015 - 03:47 PM

Gaboxadol is een middel dat de markt nooit heeft gehaald als o.a. slaap middel. Een voordeel van dit middel is dat het ook de diepe slaap bevorderend is en dus een meer natuurlijke slaap zou moeten opwekken, in tegenstelling tot benzo's. Op Wikipedia staat dat het vanwege veiligheidsoverwegingen en niet voldoende effectiviteit de markt niet heeft gehaald. Op andere plaatsen heb ik gelezen dat het ook deels vanwege de verslavingspotentiaal en de ongewenste bijeffecten is. Deze bijeffecten zijn o.a. dissociatie en hallucinaties. Niet heel vreemd gezien de gelijkenis met muscimol.

2cz7wvo.jpg

Vooral dat laatste maakte mij heel erg geïnteresseerd in dit middel en na lange tijd zoeken eindelijk een beetje kunnen bemachtigen. :)

In de meeste publicaties worden doseringen van 5-10mg aangenomen, in een patent vond ik een aangeraden dosis van 20-25mg, maar er zijn ook onderzoeken gedaan waar vrijwilligers over 100mg hebben gekregen van dit middel.

Als eerst ben ik begonnen met een dosis van 5mg, dit deed wel iets maar niet veel noemenswaardig.

De volgende dosis die ik geprobeerd had was 10mg, dit voelde totaal anders dan de andere GABAerigic stofjes die ik geprobeerd heb (Benzo's, GHB, Baclofen, Methaqualone etc). Er was een hele merkwaardige body-high en niet zoveel mentaal, zeker niet zo dof als bij benzo's! Ik had absoluut geen moeite om wakker en geconcentreerd te blijven. Het was hoofdzakelijk ontspannend. Wel had ik merkbare moeite met mijn motor-skills, zoals je dat ook hebt na een paar biertjes.

Na 3 uur ben ik gaan slapen en toen pas merkte ik dat het ook mentaal een duidelijk effect had. Het voelde heel dromerige aan.

Had prima geslapen en werd super uitgerust wakker en geen sufheid, zoals ik dat wel met benzo's heb.

Na dit succes, de dosis opgeschroefd naar 20mg en toen ik het na 20 min begon te voelen, besloot ik er ook een klein jointje bij te roken. Had niet verwacht dat dit zo'n enorme synergie zou hebben. Bijna meteen nadat de joint klaar was op de bank geploft en de rest van de avond daar niet meer vanaf gekomen. Weet niet 100% zeker of ik al die tijd wakker was, maar de momenten dat ik wakker was, voelde het alsof ik in een droom was. Was behoorlijk apart, maar zeer aangenaam. Na zo'n 2 uur daar gelegen te hebben, had ik genoeg energie om naar mijn bed te gaan en daar verder te dromen.

Door dit overweldigende effect, was de volgende dosering ook 20mg, maar zonder iets in combinatie. Dit was lang niet zo heftig, dus het was absoluut een synergie met THC. De effecten waren net iets sterker dan wat ik op 10mg had, maar verder compleet vergelijkbaar. En de volgende ochtend nog steeds geen dufheid!

Denk dat ik voor een volgende dosis voor 25mg ga, maar van wat ik nu heb mogen zien is het zeker het ideale slaapmiddel. Hopelijk wordt het iets meer psychedelischer bij de hogere doseringen. Heb gelezen dat die vanaf 35mg zouden voorkomen, dus ik heb nog hoop. :D

Hier wat leesvoer:

https://en.wikipedia.../wiki/Gaboxadol

http://harpers.org/a...3/08/gaboxadol/

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 25 November 2015 - 08:47 PM

Erg interessant, houd ons op de hoogte!

Wie weet kunnen de chinezen nu dit gaan maken ;)

#3 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 25 November 2015 - 09:21 PM

Inderdaad erg interessant! Lijkt bijna te goed om waar te zijn. Geen vaagheid de dag erna en ook de mogelijkheid tot trippen, sign me up!

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 25 November 2015 - 09:48 PM

Wie weet kunnen de chinezen nu dit gaan maken ;)

Ik hoop het van harte, maar het probleem is dat het nog onder een actief patent valt, want ze proberen het nog steeds op de markt te brengen, alleen dna voor een andere indicatie.

Dus dat ze een beetje te tricky zijn voor de chinezen, als ze slim zijn, in ieder geval. En helaas voor ons. :(

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 25 November 2015 - 10:34 PM

Idd interessante richting. Even snel uitgewerkt een klein chemisch overzichtje van de relatie van THIP met muscimol, het werkzame component van Amanita muscaria, en een kleine greep uit de chemische variatie op THIP. In het rood weergeven is de structuur-overlap van THIP en muscimol. In het blauw weergeven is de overlap van iso-THIP en neurotransmitter GABA. 

glaxo.jpg

#6 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 26 November 2015 - 12:52 PM

Afgelopen week heb ik de kans gekregen deze stof eens te proberen. Na rondlezen en inwinnen van advies voorzichtig begonnen met een dosis van een kleine 10mg (of een ruime 5mg, weegschaal is niet de sjiekste). Inname was ongeveer een uurtje voor ik zou gaan slapen. Toen ik een half uur ongeveer na inname in bed lag openbaarden zich subtiele effecten. Loomheid, toenamen van moeheid. Wel significant aders dan bij een benzo bijvoorbeeld; subtieler en minder sturend. Inslapen ging vlot (maar dat gebeurt wel vaker) en de ochtend erop opmerkelijk fris en uitgerust wakker. Erg vast geslapen. Helemaal geen resterende sufheid.
Ik ben benieuwd naar hogere doseringen en wat de effecten hiervan zullen zjn in ieder geval!
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 26 November 2015 - 05:32 PM

@Continuum: Geen van die analogen werkt op dezelfde manier als gaboxadol, helaas.

En de O-Bn en N-benzyl THAZ analogen hebben wel een interessante farmacologie, maar dan op de 5HT2a; https://www.dhpforum...alogues-novel-5

Maar weer terug ontopic:

De 25mg overgeslagen en gelijk naar de 30mg, maar naast aangename sedatie niks bijzonders. Het valt me echt op hoe intens dit de dromen versterkt. Het is ook echt iets dat op de achtergrond is, tot het moment dat je er op gaat letten.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 28 November 2015 - 10:35 PM

Vond ook wat in mijn schoen vanochtend. Verstandig als ik ben heb ik meteen 20 mg geprobeerd. Maag was leeg en toen ik na een uurtje avondeten op had dienden de eerste effecten zich pas aan(vrij lang vond ik). Ik moet zeggen dit is echt heel vet. De sedatie is best hefig, niet zoals benzo's, meer echt moe,zoals na een dag zwaar fysiek werk (ook in tegenstelling tot BDZ geen anxiolytic). De sedatie is nog het meest vergelijkbaar met oudere sederende antihistamines. Dan de bonus. Het is heel dromerig! En op de achtergrond ook wel een snufje trippy. Alles krijgt die bijzondere glans en schittering en gedachtes lijken diepzinniger. En even de supermarkt in is plots een mini avondtuur. Erg "plezant". Ik durf zeker nog 10 mg te uppen maar voor nu laat ik het erbij. Ik ben benieuwd naar de dromen! Dit zou wel eens een winner kunnen zijn!!!

Ps. Even zeiken ;S, tenzij je creationist (een ingredient is actief toegevoegd) bent is actief bestanddeel een beter woord.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#9 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 29 November 2015 - 01:06 PM

Toevoeging: Dromen waren schitterend. In die overgang naar slaap sluimerde ik weg en droomde dat ik bij een groot Barok dineer te gast was met belangrijke gasten met van die witte pruiken, poeder en zilveren bestek enz. Gigantische kroonlichter met kaarsen boven een lange tafel. Mijn vriendin zat naast mij in een korset ingesnoerd (super sexy... :S). Het bestek klepelte luid en iedereen at gretig en de bedienden zoemden heen en weer. Toen ik weer kort ontwaakte besefte ik dat het luide bestek de bamboo windgong van de buren was die ik hoorde klingelen. Heerlijk geslapen en totaal niet suf vanochtend. Het voelt vrij natuurlijk aan!

"Prove me wrong..."

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 30 November 2015 - 10:40 AM

Hoe lang na het nemen had je gegeten?

Ik vermoed namelijk dat dit het lichaam (en de hersenen) in getransporteerd moet worden, dus als je te snel erna gegeten hebt, zal het eventueel competitie voor een transporter aan moeten gaan, waardoor het de opname belemmert.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 30 November 2015 - 11:19 AM

bedankt voor die poelster. interessante materie

@ McHennemAn, dat is jouw associatie met het woord. In de fytochemie, de tak van de chemie die natuurproducten onderzoekt, is het een algemene term.

#12 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 30 November 2015 - 06:41 PM

Ik had ongeveer een uur erna gegeten.

In de "fytochemie" vermijd men het woord ingredient meestal als het om planten gaat omdat het verwarrend is:

"The term active constituent is often chosen when referring to the active substance of interest in a plant (such as salicylic acid in willow bark or arecoline in areca nuts), because the word ingredient in many minds connotes a sense of human agency (that is, something that a person combines with other substances), whereas the natural products present in plants were not added by any human agency but rather occurred naturally ("a plant doesn't have ingredients")."

"Prove me wrong..."

#13 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 30 November 2015 - 09:53 PM

Die definitie is arbitrair. Zeker binnen context van dit topic. Had ik dan actief ingrediënt moeten zeggen? we bespreken toch alleen maar actieve componenten?

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 01 December 2015 - 06:46 AM

In deze context is het sowieso niet van belang, want we hebben het over een synthetische verbinding.

Maar terug on topic, Bij mij zijn de eerste effecten veel eerder merkbaar. Een volgende keer zou ik of ruim een uur van te voren eten of ruime twee uur erna. Maar als ik het goed begrijp duurde het dus twee uur voordat het zich aandiende?
Het effect is redelijk op de achtergrond, dus misschien heb je het die tijd kunnen negeren, totdat het of toch de overhand kreeg, of totdat jij er goed op ging letten.
Nu weet je in ieder geval waar je moet opletten, dus waarschijnlijk merk je het nu sneller. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 01 December 2015 - 07:35 PM

Ik had zo'n 7 uur niks gegeten toen ik het innam. Na een uur merkte ik niks en at ik mijn avondeten. Toen ik dat ophad was het ineens daar. Kan natuurlijk toeval zijn. Het duurde dus iets langer dan een uur.

Hoezo ga je uit van actie transport?

"Prove me wrong..."

#16 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 01 December 2015 - 08:26 PM

Omdat het een zwitterion is. En het moet neutraal zijn wil het passief diffusieren en maar een heel klein deel zal dit zijn bij fysiologisch pH. (vergelijkbaar met gabapentine)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#17 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 01 December 2015 - 09:05 PM

Gaaf, weer wat geleerd:
https://books.google...ic drug&f=false

Ik ben benieuwd hoeveel nieuws ik er nog aan kan ontdekken. Ik heb het gevoel dat er nog een heel scale aan effecten in verscholen zit.

"Prove me wrong..."

#18 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 04 December 2015 - 10:34 AM

Ook 40mg en 50mg geprobeerd.

Bij de 40mg merkte ik al dat ik de volgende ochtend een kleine kater had, en niet 100% gefocust was. Hier had ik ook twee biertjes bij gedronken en dat versterkte de slaperigheid enorm, maar dat is natuurlijk niet heel verrassend. ;) En eventueel was de kater omdat ik er nu een biertje bij op had.

Bij de 50mg begon het interessant te worden. Ik had het opgelost in water, en zelfs bij deze hoeveelheid kon je het nauwelijks proeven. Na grofweg 30 min werden de eerste effecten duidelijk. Na een uur deed het effect me heel erg denken aan wanneer je net een stevige lijn ketamine had genomen en dit was ook een duidelijk teken dat ik over een bepaalde threshold was. Na anderhalf uur, ongeveer, begon ik beelden te zien, in een soort van flitsen. Het was heel vreemd, het was niet dat ik ze echt zag, het was meer als of ik een herinnering visualiseerde in mijn hoofd. En het waren compleet willekeurige dingen, twee die ik nog duidelijk kan herinneren zijn een prullenbak in een jaren '70 keuken, en een vrouw naast een fiets in de woestijn.

Ik was een serie aan het kijken en kon vanwege dit effect het nauwelijks meer volgen en heb het daarom ook maar afgezet. Ben toen maar in bed gaan liggen, met muziekje op, en me gaan concentreren op de effecten. De flitsen werden alleen maar intenser en het voelde als er een tweestrijd aan de gang was in mijn hoofd, een welles-nietes discussie. Eentje die ik niet kon stoppen of überhaupt enige invloed op uitoefenen. Ik kon enkel maar toeschouwer zijn. Ik weet niet meer of ik met ogen open of ogen dicht lag, maar de flitsende beelden waren enorm helder. Het was niet per definitie onplezierig, ik voelde me goed en ontspannen, maar vond het wel irritant dat ik geen invloed had. Uiteindelijk dus ook geen keuze, behalve dan me volledig overgegeven aan het effect.

Ook toen ik op een gegeven moment naar de wc moest had ik moeite met mijn weg vinden, omdat ik zo afgeleid werd dat de beelden in mijn hoofd. Uiteindelijk was die missie toch gelukt en weer meteen in bed gaan liggen. Eenmaal in bed leek het alsof de ja-nee afwisselingen het tempo hadden opgevoerd. Ook van tijd had ik nu helemaal geen besef meer. Toen de effecten een beetje begonnen te minderen, meteen op de klok gekeken en ik was overtuigd dat ik minstens 4-5 uur in bed had gelegen, dit was amper een uurtje. Niet lang daarna meteen in slaap gevallen en op een gegeven moment schrok in wakker van iets in mijn droom. Ook nu had ik het gevoel al uren geslapen te hebben, maar ik was nu net een anderhalf uur verder. Verder was de nachtrust diep en ongestoord, met uitgebreide dromen. Werd wel wakker met een kater, vergelijkbaar als met de 40mg en het effect was zeker nog niet uitgewerkt. Dus bij de 40mg was de kater ook hoogste waarschijnlijk veroorzaakt door gaboxadol en niet de biertjes.

Ik ben vooral zo verbaast over het verschil in effect tussen de 40 en 50mg.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#19 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 04 December 2015 - 08:35 PM

Vet! Nu weten we dus precies waarom Merck de stekker eruit trok. Je wil geen trippende psychologisch instabile insomniak.... Edit...ik bedoel de steriotype doelgroep voor slaapmiddelen.....dat trippen is wel een serieus nadeel...:D

Cool hoeveel effecten er onder liggen! Ik trek binnenkort ook de stoute schoenen aan. Lig nu met 25 te chillen op de bank. Net glaasje gluhwein en ik ging zels een paar minuten nokkie... :D

Nu kwam het effect ook veel sneller op. 30 minuutjes. Ik vecht nu tegen de slaap in een soort van droomstaat... Lekker.

"Prove me wrong..."

#20 Chronic

Chronic

Threshold Activity

• Donateurs '18
  • Pip
  • 50 posts

Posted 12 December 2015 - 03:20 AM

Sinterklaas had ook wat van dit in me schoentje gestopt, maar ben tot op het moment nog niet zeker wanneer het een goed moment zal zij om r s van te snoepen, aangezien er bij mij wel elke avond wat biertjes in gaan en ik voorzichtig ben met combinaties kwa drank en gabba kietelende substanties. Daarbij komt dat ik al een tijdje te regelmatig een benzo neem om te slapen (voor fftjes dan) en daar zeker niet iets permanents van wil maken.

Iemand enig idee hoe ver je van de halfwaarde bende tijd van benzo's moet zitten, mocht dit enig sinds een veililge keuze zou zijn ?

Ik ben wel heel benieuwd namelijk

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users