Gaboxadol is een middel dat de markt nooit heeft gehaald als o.a. slaap middel. Een voordeel van dit middel is dat het ook de diepe slaap bevorderend is en dus een meer natuurlijke slaap zou moeten opwekken, in tegenstelling tot benzo's. Op Wikipedia staat dat het vanwege veiligheidsoverwegingen en niet voldoende effectiviteit de markt niet heeft gehaald. Op andere plaatsen heb ik gelezen dat het ook deels vanwege de verslavingspotentiaal en de ongewenste bijeffecten is. Deze bijeffecten zijn o.a. dissociatie en hallucinaties. Niet heel vreemd gezien de gelijkenis met muscimol.
Vooral dat laatste maakte mij heel erg geïnteresseerd in dit middel en na lange tijd zoeken eindelijk een beetje kunnen bemachtigen.
In de meeste publicaties worden doseringen van 5-10mg aangenomen, in een patent vond ik een aangeraden dosis van 20-25mg, maar er zijn ook onderzoeken gedaan waar vrijwilligers over 100mg hebben gekregen van dit middel.
Als eerst ben ik begonnen met een dosis van 5mg, dit deed wel iets maar niet veel noemenswaardig.
De volgende dosis die ik geprobeerd had was 10mg, dit voelde totaal anders dan de andere GABAerigic stofjes die ik geprobeerd heb (Benzo's, GHB, Baclofen, Methaqualone etc). Er was een hele merkwaardige body-high en niet zoveel mentaal, zeker niet zo dof als bij benzo's! Ik had absoluut geen moeite om wakker en geconcentreerd te blijven. Het was hoofdzakelijk ontspannend. Wel had ik merkbare moeite met mijn motor-skills, zoals je dat ook hebt na een paar biertjes.
Na 3 uur ben ik gaan slapen en toen pas merkte ik dat het ook mentaal een duidelijk effect had. Het voelde heel dromerige aan.
Had prima geslapen en werd super uitgerust wakker en geen sufheid, zoals ik dat wel met benzo's heb.
Na dit succes, de dosis opgeschroefd naar 20mg en toen ik het na 20 min begon te voelen, besloot ik er ook een klein jointje bij te roken. Had niet verwacht dat dit zo'n enorme synergie zou hebben. Bijna meteen nadat de joint klaar was op de bank geploft en de rest van de avond daar niet meer vanaf gekomen. Weet niet 100% zeker of ik al die tijd wakker was, maar de momenten dat ik wakker was, voelde het alsof ik in een droom was. Was behoorlijk apart, maar zeer aangenaam. Na zo'n 2 uur daar gelegen te hebben, had ik genoeg energie om naar mijn bed te gaan en daar verder te dromen.
Door dit overweldigende effect, was de volgende dosering ook 20mg, maar zonder iets in combinatie. Dit was lang niet zo heftig, dus het was absoluut een synergie met THC. De effecten waren net iets sterker dan wat ik op 10mg had, maar verder compleet vergelijkbaar. En de volgende ochtend nog steeds geen dufheid!
Denk dat ik voor een volgende dosis voor 25mg ga, maar van wat ik nu heb mogen zien is het zeker het ideale slaapmiddel. Hopelijk wordt het iets meer psychedelischer bij de hogere doseringen. Heb gelezen dat die vanaf 35mg zouden voorkomen, dus ik heb nog hoop.
Hier wat leesvoer:
https://en.wikipedia.../wiki/Gaboxadol
http://harpers.org/a...3/08/gaboxadol/