Jump to content

Photo

hoi

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 sloomopzaterdag

sloomopzaterdag

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 24 October 2015 - 03:23 PM

Ik ben sloomopzaterdag,aangenaam.
Momenteel gebruiker van 20 mg methadon. Wil hier niet van af.voel me er ok mee.gebruik geen drugs erbij.functioneer beter dan helemaal clean.ik ben daarnaast benieuwd of er meer mensen bestaan die gewoon een onderhoudsdosis methadon gebruiken en hier juist voordelen aan ondervinden( bijvoorbeeld.minder zorgen,minder depressief)
Ook las ik laatst dat iemand een wetenschappelij artikel had gevonden over
de relatie tussen pammetjes en kanker.wie kan mij een link naar dat artikel sturen?

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 25 October 2015 - 05:34 PM

Welkom.

Zie dat je het topic over benzo's en kanker al gevonden had. Je vraagt om linkjes, maar in de eerste post van McH staat onder elk abstract een link naar het originele onderzoeksartikel.

Verder lijkt het me dat je onderhoudsdosis methadon geen lange termijn oplossing kan zijn! Waarom ben je ooit begonnen met de methadon? Is het omdat je een opiaat verslaving had, waarom dan niet nog even doorzetten om er helemaal vanaf te zijn?

Anyway, ik heb zelf geen ervaring met methadon, dus kan je daar verder niet veel over vertellen.

We hebben we een methadon topic: https://www.dhpforum.../9315-methadon/
Maar betwijfel of je daar iets nuttigs vind, mocht je verdere specifieke vragen over methadon hebben, kan je die uiteraard daar stellen. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 25 October 2015 - 11:38 PM

Welkom! :)

Verder lijkt het me dat je onderhoudsdosis methadon geen lange termijn oplossing kan zijn! 

Ik heb eigenlijk ook geen verstand van methadon, maar waarom denk je dat dit geen lange termijn oplossing kan zijn?

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 27 October 2015 - 08:52 AM

De reden lijkt me vrij simpel.

Dat hij zich nu minder depressief voelt en zich minder zorgen maakt is een illusie. Methadon is en blijft een opiaat. Uiteraard is het een velen malen beter alternatief dan de meeste andere opiaten.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 27 October 2015 - 08:02 PM

En een illusie kan geen lange termijn oplossing zijn?

#6 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 28 October 2015 - 05:20 PM

hey welkom :)

een illusie is symptoom bestrijding, het pakt de bron niet aan... dat betekent natuurlijk niet dat je daar niet oud mee kunt worden, maar je blijft een afhankelijkheid behouden van een middel om je goed te voelen. Het is dus niet ideaal in dat opzicht...

heb je nog ervaring met andere middelen, of zijn er andere middelen die je nog eventueel zou willen gebruiken?

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users