Jump to content

Photo

Gevaarlijke ecstasy-pil in omloop met ADE-logo (OKT 2015)

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 02 October 2015 - 06:09 PM

http://www.drugs-test.nl/

http://nos.nl/artike...ke-xtc-pil.html

2 oktober 2015 - Gevaarlijke XTC pil in omloop met ADE-logo Utrecht, 2 oktober 2015.

De afgelopen weken zijn bij het DIMS verschillende malen tabletten ingeleverd met een ADE-logo. Deze pillen kunnen levensgevaarlijk hoge doses MDMA bevatten. Omdat de pillen in het hele land gesignaleerd zijn, en vanwege de doseringen met gevaarlijk hoge uitschieters, is besloten tot een landelijke waarschuwingsactie. Het ADE logo refereert aan het Amsterdam Dance Event van 14-18 oktober. Er zijn waarschuwingsposters gemaakt die landelijk verspreid zijn via instellingen. Ook zijn gebruikers gericht gewaarschuwd via fora voor drugsgebruikers.

ADE-XTC PIL Logo: ADE

Kleur: lichtgeel

Vorm: vierkant

Let op: er zijn verschillende varianten van deze pil in omloop. Het Trimbos-instituut waarschuwt in samenwerking met instellingen voor verslavingszorg en preventie al enkele jaren - onder meer via diverse fora waar gebruikers van ecstasy zich bevinden- voor steeds hoger gedoseerde ecstasytabletten. Gebruik van hoog gedoseerde ecstasy is extra riskant en verhoogt de kans op overdosering, waardoor oververhitting, acute psychotische verschijnselen, hartritmestoornissen en leverfalen kunnen optreden. Gebruik kan fatale gevolgen hebben. Het Trimbos-instituut baseert zich onder andere op recente gegevens die worden verzameld door het DIMS (Drugs Informatie en Monitoring Systeem) en de MDI (Monitor Drugs Incidenten). 

wgudyu.jpg

#2 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 827 posts

Posted 02 October 2015 - 10:44 PM

250mg is zeer zeker aan de hoge kant maar de ophef (NOS journaal?!) lijkt mij wat overdreven. Om het iets meer in perspectief te plaatsen: er zijn al jaren pillen in omloop van 220mg. Vraag gewoon altijd je dealer hoeveel er in zit EN LAAT HET TESTEN, alleen dan kun je een oordeel vellen over de dosering maar aangezien het hier pure MDMA is, is dit gewoon een goede pil. (Wel een waar je een halfje van moet nemen)

#3 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 03 October 2015 - 07:26 AM

Hier zit er een tussen van bijna 300 mg. Dat is wel degelijk erg gevaarlijk. Misschien niet als je 130 kg weegt. Maar wel als je onervaren bent en 50 kg weegt. 

Een ander perspectief: het aandeel incidenten met XTC bij EHBO's is echt flink gestegen in de afgelopen jaren. Vrij nauw volgend op de stijging van de gemiddelde dosering MDMA in pillen. T is geen bewijs van een causale relatie.. Maar wel zo ongeveer de enige logische verklaring.

#4 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 03 October 2015 - 12:32 PM

Niet alleen een hoge dosering is bij deze pillen het risico, maar de spreiding schijnt ook gigantisch te zijn. :s

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 04 October 2015 - 04:40 PM

Ik snap de gedachtengang achter zulke sterke pillen produceren echt totáál niet. Echt totaal niet. Wat is er in het voordeel van de dealer om zulke sterke pillen te maken? Wie heeft er nou iets aan een pil van 300 mg., met name buitenlandse bezoekers die op ADE afkomen? Da's toch slechte publiciteit? Of is MDMA dusdanig goedkoop dat de concurrentie nu gaat om wie de heftigste pillen heeft? Raar gedoe.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 04 October 2015 - 09:07 PM

Dat is ook iets wat ik mij afvraag.

Maar kan me niet voorstellen dat iemand dit opzettelijk doet. Ik vrees dat het meer onkunde is van degene die de pillen slaat. Een kleine rekenfout en je hebt zo een dubbele dosis in je pillen. :(

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 09 October 2015 - 05:19 PM

Hier een antwoord van Vice: http://www.vice.com/...rker-worden-271

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users