Jump to content

Photo

alpha-pyrrolidinopentiophenone (alpha-PVP)aka flakka

• Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 18 August 2015 - 03:39 PM

Ik kwam vandaag een artikel tegen op VICE over flakka. Na een kleine zoektocht kwam ik al snel op het volgende molecuul uit: Alpha-pyrrolidinopenthiophenone. Volgens Erowid ziet het er als volgt uit.

a9llat.png

Wat me meteen opvalt is de aanwezigheid van een pyrrolidine ring op de alpha positie. Dit is ook het geval bij MDPV, wat zogezegd in "badzout" zat. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand ervaring met beide, dus zowel alpha-pvp als MDPV? En hoe verhouden die zich tot elkaar? Of kan iemand dit middel misschien vergelijken met een van de andere cathinones die een pyrrolidine ring hebben? Denk aan MePPP, MOPPP, MDPPP, MDPBP, α-PVT,  en α-PHP.

Is het beeld dat de media schetst reëel? (Ik denk het niet.) Zijn deze cathinones met een pyrrolidine ring daadwerkelijk veel heftiger/schadelijker dan de cathinones zonder deze ring?

Het artikel op VICE: http://www.vice.com/...-veranderen-663

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

#2 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 18 August 2015 - 09:14 PM

A-PVP heb ik geen ervaring mee, maar MDPV is mijn favoriete stimulant. Voor een stimulant is het relatief zacht, minder opgefokt dan amphetamine en methylphenidate bijvoorbeeld. Maar heftig, nee, zo zou ik het niet willen omschrijven.

Over het algemeen lijken reuptake inhibitors minder of niet neurotoxisch, i.t.t. releasers, dus dat zou een pluspunt van MDPV zijn (en waarschijnlijk ook van APVP, ik weet niet of dat ook puur een reuptake inhibitor is).

Gematigd gebruik heeft hier in ieder geval niet tot problemen geleid de afgelopen paar jaar (en daarvoor gebruikte ik het niet ;)), dus voor mij persoonlijk lijkt de hysterie ongerechtvaardigd, maar het is goed erbij stil te staan dat er blijkbaar veel mensen keihard aan verslaafd raken.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 19 August 2015 - 08:43 AM

aPVP is zonder twijfel een reuptake inhibitor, in het bijzonder voor DAT, maar ik kan geen data vinden over of het ook een releaser is.

Zelf geen ervaring met deze stof, heb alleen MDPV en Pyrovalerone geprobeerd, welke beide zeer gerelateerd zijn in structuur en beide vond ik zeer onprettig aanvoelen, dus ook geen behoefte om deze te proberen. Die andere vond ik niet perse heftig, maar lichamelijk vond ik ze te zwaar aanvoelen.

Ik zie deze middelen als een soort kruising tussen amfetamine en cocaïne, vandaar dat het ook zo'n aantrekkingskracht heeft op een groot aantal mensen.

EDIT:

Kwam zojuist deze data tegen;

14mxlbn.jpg

Bron: http://pubs.acs.org/...emneuro.5b00160

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 31 October 2015 - 06:34 PM

Dit is heel sterk spul, goed mee oppassen.

#5 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 31 October 2015 - 06:40 PM

Ook wel bekend als apvap, onder de echte levensgenieters ten minste.

#6 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 31 October 2015 - 08:06 PM

Ervaring mee?

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

#7 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 31 October 2015 - 09:41 PM

Ervaring mee?

Ongeveer twee jaar van dagelijks gebruik van alpha-pvp, en stoffen met een gelijke werking.

#8 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 31 October 2015 - 10:57 PM

Welke aanverwante stoffen? In wat voor doseringen? Hoe beviel het en heb je er bijwerkingen van?

#9 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 01 November 2015 - 07:27 PM

Ik heb in die tijd alpha-pvp. alpha-ppp. alpha-pvt, pentedrone, 4F-pvp, MαPPP, ethcathinone, ethylphenidate en alpha-php gebruikt als ik er geen vergeet, de dosering in milligrammen heb ik nooit bijgehouden maar ik gok dat mijn standaard dosering rond de 15-30 milligram lag. Later zal ik waarschijnlijk vertellen hoe het beviel en de bijwerkingen ervan. 

#10 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 02 November 2015 - 09:55 PM

Er zijn sinds een tijdje een hoop stofjes in deze categorie verbannen in China, eens kijken waar de productie zich nu naar toe zal verplaatsen.

#11 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 03 November 2015 - 12:03 AM

Welke vond je het prettigst?

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 03 November 2015 - 08:20 AM

En wat waren, volgens jou, de meest noemenswaardige verschillen?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 03 November 2015 - 03:32 PM

Welke vond je het prettigst?

Ik vond alpha-pvt het prettigst omdat het de meest functionele stof was en daarnaast redelijk euforisch en stimulerend in vergelijking met de sterkere stofjes zoals alpha-pvp en alpha-php, daarnaast heb ik bij alpha-pvt nooit last gehad van waanbeelden of psychoses bij die andere twee was dit soms wel het geval.

En wat waren, volgens jou, de meest noemenswaardige verschillen?

alpha-pvp. alpha-ppp. alpha-pvt, pentedrone, 4F-pvp en MαPPP leken qua werking het meeste op elkaar ethylphenidate zat daar vlak bij en ik heb ervaren dat ethcathinone de uitzondering is omdat het een veel kortere werkingsduur heeft en maar weinig euforisch gevoel geeft. Ethcathinone was ook een uitzondering aangezien het in prachtige naalddunne kristallen werdt geleverd en de enige andere kristalvorm die ik heb gehad was alpha-pvp en dat kwam binnen als een vorm die leek op zoutkorrels die ik schat tien keer hun normale grote hadden. 

#14 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 03 November 2015 - 03:36 PM

Ik herinnerde me dat ik ook nog wat 4FA, ethylone, methylone, 5-APDB en wat ketamine analogen waaronder MXE heb gebruikt, alhoewel ik deze stofjes niet allemaal op het internet besteld heb.

Die stofjes bespreken we misschien beter in andere topics.

#15 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 05 November 2015 - 03:37 PM

Ik herinner me dat ik hiervan super goed ging dansen, echt super goed, maar dat vertellen ze je niet op wikipedia of bluelight.

#16 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 26 November 2015 - 12:44 PM

Ik herinner me van het nemen van deze stof dat deze echt met stip bovenaan is komen te staan in de lijst van compounds die ik echt afschuwelijk vind. Met deze stof voor her eerst een bijna niet te weerstane urge gehad om te blijven redosen. Zo zeer dat ik het grammetje datzelfde weekend direct door de plee gespoeld heb. Aanvankelijk met bumps van eerst 5mg, later oplopend tot 20mg gesnoven terwijl ik wat tv aan het kijken was. Eetlust was totaal weg; tegelijkertijd ook geen dorst. Vreemde sensatie van een soort druk op de ogen wat het moeilijk maakte lang ergens naar te kijken, erg vermoeiend. Ook kreeg ik zo nu en dan best vervelende vlagen van misselijkheid. Slapen ging vrij beroerd, ook ca. 8 uur na de laatste dose. Het is dat ik alleen thuis was maar denk niet dat ik tot erg veel sociaal contact in staat was. Een gevolg van het snuiven overigens was dat diezelfde dag en de dag erna mijn neus echt niet normaal meer zo rauw en kapot was. Het snuiven brandde zelf niet.
En ik hoopte dat ik ook supergoed zou kunnen dansen ineens; maar helaas viel dat ook nogal tegen....
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#17 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 20 December 2015 - 07:46 PM

Ik heb van een betrouwbare bron vernomen dat de kwaliteit van de alpha-pvt ver achteruit is gegaan, jammer =(

#18 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 21 December 2015 - 02:52 AM

Sjeeetje superbalen?!
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#19 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 08 January 2016 - 08:57 PM

Ja zeker francois, vroeger had alpha-pvt bij mij als bijwerking dat ik er oranje baardhaar van kreeg maar van dat soort kwaliteit is nu niets meer over.

Teleurstelling.

#20 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 19 February 2016 - 02:07 PM

@francois; tv kijken en alpha-pvp gaan meestal niet goed samen, wat bijvoorbeeld wel goed samengaat is creatieve processen. Het nemen van alpha-pvp en tv kijken is in mijn ogen net zoiets als internetten en autorijden; iets wat sommigen beheersen maar wat zeker niet voor iedereen op een prettige manier mogelijk is.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users