Jump to content

Photo

Het Grote Whisky TopicPost hier jouw favoriete whisky van het moment.

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 01 August 2015 - 11:35 PM

Heb het een paar keer gecheckt maar tot mijn grote verbazing bestaat dit topic nog niet.

Mijn lievelings whisky van dit moment is een blended whisky, Teeling.

aa13.jpg

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 02 August 2015 - 11:44 AM

Afgelopen vrijdag heb ik mezelf getrakteerd op een flesje Talisker 10 jaar en een flesje Talisker Storm, beide single malt. Ze zijn zeer uitgesproken, zoals je verwacht van een goeie Schot. De 10 jaar single malt is de betere van de twee.

De standaard huiswhiskey hier is Bushmills, maar misschien moet ik dat veranderen, want deze drinkt te makkelijk weg :P

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 10 August 2015 - 08:56 PM

Ben een single malt drinker, maar heb nog niet zo heel veel ervaring met verschillende whiskeys. Zal binnenkort even wat meer posten over hoe lekker ik de turfige smaak van Laphroaig vind. :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#4 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 10 August 2015 - 11:20 PM

Laphroaigh is mijn absolute lievelings! heerlijk die zware rokerige smaak.

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#5 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 12 August 2015 - 06:58 PM

Hier nog iemand die Laphroaigh kan waarderen!

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 13 August 2015 - 02:25 PM

Nitpick, zonder h. Laphroaig dus.

Stel dat ik binnenkort een interessante whisky aanschaf, wat zouden jullie dan aanraden? Heb beperkte ervaring met Schotse single malt whisky's maar sta ook best open voor iets anders. Vind whisky als doordrinkdrank niet zo geweldig, maar om van te proeven en genieten des te meer (geldt overigens voor alle gedestilleerde alcoholische dranken). Suggesties?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#7 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 13 August 2015 - 08:49 PM

Ga naar een speciaalzaak en laat je voorlichten. Vaak hebben zij interessante whiskeys van onbekende stokers.

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 03 March 2016 - 11:23 PM

In middels wat meer in de wereld van de whisky's gedoken.

Om dat jullie zo enthousiast waren over Laphroaig 10 single malt, deze ook maar aangeschaft. En ben het helemaal met jullie eens. Super lekker, beetje rokerig in de afdronk en perfect om een rusty nail mee te maken. Mmmm. :D

Wat andere Schotse varianten;

Glenfarclas 12 single malt - Mild en iets wat zoetig.

Dalwhinnie 15 single malt - Redelijk stevig, vooral de afdronk, maar helaas niet zo smokey.

Ook wat Iers brouwsel geprobeerd;

Teeling blended -  Te mild voor mijn smaak

Tyrconnell single malt - typisch Ierse whiskey, deed me veel aan Bushmills denken, maar dan wat zoeter.

Ook een Rye whiskey gehaald, Old Overholt, vooral om Sazerac mee te maken. En dat is ook eigenlijk war deze alleen goed voor is.

En omdat ik laatste tijd veel van de rusty nail ben ook twee honey whiskey's in huis gehaald, als eerste Bushmills Irish Honey. Minder zoet als ik gehoopt had, maar ansich een prima drankje. En ook Jack Daniel's Tennessee Whiskey, maar die smaakte me te kunstmatig en ook veelte zoet. Die dus nooit weer!

Volgende die in huis gehaald gaat worden is Talisker Skye, want Talisker is nog steeds de favoriet! Dus mocht iemand nog een extreem smokey whisky weten, ik ben een en al oor. :D

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 03 March 2016 - 11:57 PM

Haha, Poelster gaat los!

Als ik een keer in de buurt ben moet je maar wat laten proeven :drunk:

#10 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 11 October 2017 - 03:31 PM

Ik merk dat ik tegenwoordig vaker op het whisky forum zit dan op DHP. Omg, ik ben officieel een ouwe lul geworden.

Anyway, de varieteit in smaakprofielen van whisky bevalt me tegenwoordig behoorlijk. Moet nog beter woorden in echt ruiken en proeven (let alone smaken beschrijven), maar kan zowel zachte en milde als de stevigere, rokerige, zeer moutige en intense smaken waarderen. Merk wel dat ik bij sommige whisky's behoorlijk wat water moet toevoegen om m'n tastebuds niet door alcohol te laten verdoven.

Ben altijd nieuwsgierig naar suggesties. Wat zijn jullie huidige favorieten?

Thank you, the mdgt.

#11 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 18 October 2017 - 09:32 PM

Een tijdje geleden had ik een peated Amrut cask strength. Een Indiase whiskey, en erg lekker imho.

#12 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 02 November 2017 - 10:08 PM

Ik heb zojuist weer een flesje Nikka from the barrel gehaald. Echt een aanradar !

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users