Jump to content

Photo

dopaminetekort na heroine

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Har de Doper

Har de Doper

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 22 July 2015 - 11:29 PM

Ik begin maar nieuw topic.anders weet ik t ook niet.het us hier nogal stil.ik heb issues met heroine.wil eigenlijk helemaal stoppen,maar sinds kort lukt dat niet meer.enkele dagen,maar dan begin ik weer,omdat de depressie,het dopaminetekort te groot wordt.ik ben zwaar leeg,kan niet slapen,niet ziek.maar extreem depressief.adviezen hier? Hoe vul ik het dopaminetekort zo snel mogelijk aan.heb al gelezen dat tijdelijk,vier of vijf dagen seroquel kan helpen tegen het niet slapen.iemand suggesties.ik moet uit die cirkel.

#2 Har de Doper

Har de Doper

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 22 July 2015 - 11:43 PM

Oja stel ik ga het net als met medicijnen langzaam reduceren.iedere dag minder,Ipv steeds cold turkey ineens stoppen na wat dagen gebruik,waarna ik twee of meer zwaar leeg ben,dat niet trek en binnen vijf dagen weer gebruik.totdat ik bijvoorbeeld op drie kruimels ben afgebouwd en dan stoppen.ik weet dat ik dat kan.maar kan dat met heroine,of juist niet.maar dan denk ik,waarom niet.

#3 Har de Doper

Har de Doper

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 22 July 2015 - 11:44 PM

Is het een dood forum?

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 23 July 2015 - 07:49 AM

Misschien iets geduldiger zijn?

Je stelt een hele specifieke vraag, dus de kans dat iemand 'm per direct kan beantwoorden is nogal klein.

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 23 July 2015 - 08:48 AM

wil eigenlijk helemaal stoppen,maar sinds kort lukt dat niet meer.enkele dagen,maar dan begin ik weer,omdat de depressie,het dopaminetekort te groot wordt.

Waarom denk je dat je heroïne verslaving, gelinkt is aan een dopamine tekort? En er zijn verschillende theorieën over wat depressie is, en in de meeste heeft dopamine slechts een kleine rol, een verstoord serotonine systeem wordt vaak als hoofdoorzaak gezien.

Om op je vraag antwoord te geven, je kan dopamine tekort aanvullen door L-DOPA supplementen te gaan slikken, maar sla hier niet in door, want zoals met alles is dat ook ongezond. Maar nogmaals ik denk dat dit niet het probleem is.

Betreft het stoppen met heroïne. Ik zou zeggen ga cold-turkey, dan ben je er het snelste vanaf, anders wordt de lijdensweg enkel maar langer. Maar het is ook afhankelijk hoeveel je dan gebruikt per keer en als dat extreem is, is misschien eerst een beetje minderen een betere optie. Dat kan jij zelf het beste inschatten.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 04 August 2015 - 06:49 PM

^ even een kleine toevoeging op Poelster -  Depressie door een verstoord Serotonine systeem moet dus letterlijk worden genomen!

Velen denken namelijk nog steeds dat alleen een tekort aan serotonine depressie veroorzaakt maar de laatste onderzoeken tonen vaak aan dat juist een teveel aan serotonine depressie kan veroorzaken. Opzich dus logisch dat in veel gevallen SSRI's niet helpen bij een depressie. Maar dat is een ander onderwerp. http://breinwetensch...-bij-depressie/

Maargoed vermoedelijk is meneer ongeduld dit niet meer aan het lezen, beetje jammer.

:dhp:

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users